:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, July 4, 2009

Kami Bertiga Kak!

"Kami bertiga kak.. kalu saya nak wat ape2, saya datang berdua je.."

Uhh.. ayat yang sangat2 menarik.. rasenye kalu aku tak explain pun korang dah tau kan maksudnya ape.. kisahnya berlaku ketika aku, abang dan kak ma sekeluarga ke Bagan Lalang.. saje gi jalan2 kat pantai memandangkan Muna nak sangat mandi air laut.. so, planning siap2 pegi petang Khamis.. nak gi petang Jumaat tak leh sebab dah ade agenda makan malam ni rumah kakak aku yang sulung di Seremban..

Sampai kat sane dah dekat nak maghrib.. ikutkan memang letih sangat nak pegi, tapi sebab kesiankan si tecik ni, so aku dan abang gagahkan diri jugak.. sebab aku tak pernah kan pegi pantai dekat2 maghrib, rupe2nye, sempat terserempak dengan 'group' ketam pulang ke 'rumah' masing2.. banyak sungguh.. anak2 ketam la.. ade gambarnya, tapi malas la nak upload sebab bukan cerita anak ketam yang aku nak ceritakan =)

Bile dah maghrib, kak ma dan abang nasir ke surau.. aku dan abang stay je kat pantai sebab kami nak jama' takhir.. nak solat jama' takdim pun pakaian yang tidak selesa.. baju abang basah sebab dukung si Muna yang takut tengok group2 ketam tadi.. before ditinggalkan oleh kak ma dan abang nasir, kami cek dulu bawak tak surat nikah.. kan tak pasal2 kene cekup pulak.. dah la berdua2 kat pondok dekat dengan pantai =)

Tengah kami bergurau2, sembang2, tibe2 ade la sebuah kete ni datang.. aku dan abang perhatikan je dari jauh.. sorang keluar dari pintu belakang, pakaian berjubah dan tudung labuh [si A].. dia ke pintu hadapan kete dan pimpin sorang lagi kawan dia.. juga berpakaian yang sama [si B].. Si A meninggalkan si B di bawah pokok dan kembali semula masuk dalam kete dan seterusnya kete tu blah.. kami kehairanan.. dalam hati aku, 'isy, berani nya dia sorang2 duk kat pantai.. dah la malam.. sorang2..'

Lebih kurang 10 minit, kak ma dan abang nasir pun sampai kat pondok kami duduk tu.. kak ma pun cakap kat aku..

Kak Ma: Kantoi anak murid Abi.. jumpe 2 orang budak **** .. pakai jubah dan tudung labuh pulak tu.. naik kete iswara biru..

Aku : Isy, dah 2 pasang hari ni jumpe budak **** dating kat sini..

Kak Ma: Tu la.. rupe2nye budak2 ni datang weekday, bukan weekend..

Aku : Maa, cu tengok budak yang duk kat pokok tu.. macam pelik je dia..datang dengan sebuah kete tadi.. tadi ade kawan, tapi kawan tinggal dia kat situ..

Kak ma pandang ke arah budak tu.. kemudian..

Kak ma : Dik, nape duk sini.. sorang2 pulak tu..

Dia : Amik angin malam kak..

Kak ma: Isy, takkan amik angin malam sorang2 macam ni.. Adik belajar kat mana?

Dia : Saye belajar kat ****.. tak la, datang dengan kawan tadi.. kawan tu pegi solat..

Kak ma: Eh, belajar kat ****? kalu camtu, cube pusing kat belakang, kenal tak ustaz ni?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Penat aku nak cite semua dialog2 tuh.. tapi dialog paling besh la..

Kak ma : Oo.. yang akak jumpe kat surau tadi berdua tu kawan awak la ek.. 3 orang ni student **** kan..

Dia : Yang lelaki tu kawan satu kampung dengan saya.. yang perempuan tu kawan saya.. saya bertiga kak.. kalu saya nak wat apa2, saya datang berdua je..

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Stop..

Masuk dalam kete, kami ketawa.. ayat tak boleh blah.. takut semacam jea sedangkan bukan kami tanya pun, tapi dah 'mengaku'.. kalu tak de niat ape, tak yah la cakap camtu kan.. =) Ayat dia menjadi bualan kami dalam kete.. aduh.. aku bukan nak cerita sangat pun mende ni.. kalu aku tak explain pun, korang boleh faham dah sebenarnya kan?

Cuma, yang aku terkilan la, 3 tahun lalu aku dan abang pernah di 'sound' oleh seorang hamba ALLAH yang 'macam tu' kerana kami couple.. aku dapat 3 mesej nasihat darinya.. fine, kami terima.. bukan atas dasar TAK MAU kawen, tapi sebab tak dapat permission.. utk mak ayah yang memahami, yang boleh menanggung anaknya lagi walaupun lepas kawen, memang tak de masalah.. utk kami, especially abang yg tiada tanggungan dari mak ayah, memang susah parent nya nak bagi kawen.. so, if kawan2 abang ade terbaca entri ni, jangan pelik jika abang memang betul2 'kerja' cari makan kat uni..

So, bile dah kene sound macam tu, kami simpan sebagai nasihat.. cume cara dia bagi kami tidak berhemah.. tutup cerita tu.. sebagai pengakhirannya, kami dapat tau dia kawen.. bile kami tanye, macam mane bole kenal, dia ceritakan pada kami.. kami senyum sesama sendiri dan senyuman itu terungkai bile dalam kete.. kata abang,

"dulu sedap sangat sound kt kite.. abang ingat dia kenal 2 3 bulan je terus kawen.. rupenye lame jugak.. agaknya bagi dia tak couple kot macam tu.. atau pun ade istilah lain bagi dia..kite ni semua salah sebab kite otak 'gile2' macam ni kan?"

p/s : banyak mende yang terpaksa di rahsiakan dalam entri ni utk menjaga kepentingan peribadi.. maaf andai ada terkasar bahasa.. entri ni lebih kepada luahan perasaan kami 3 tahun yang dulu.. bile dah terjadi insiden 'Kami bertiga kak!', khulasohnya, kita serupa sahaja.. ada kekurangan dan ada kelebihan.. jangan terlalu menilai seseorang lebih kepada luaran sahaja.. ampun dan maaf atas segalanya..


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online