:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, July 5, 2009

Babai Abang..

Petang tadi momen terakhir utk kami berdua.. lepas ni masing2 balik ke uni memandangkan start kuliah 6 hb ni.. so, kami plan nak gi jalan2 kat KL dulu.. tapi memandangkan kami tak sempat packing barang sebelum abang nasir [suami kak ma] ke kelas, so terpaksa tukar plan, balik lepas abang nasir tamat kelas.. hajatnya nak berangkat ke stesen komuter Bangi kul 12 pm.. tapi sebab abang nasir ade hal sikit, so dia balik lebih kurang pukul 12.30 pm..

Kak ma pun terus decide utk nak hantar aku terus ke UPSI.. alang2 tu dia boleh balik rumah mak mentua dia.. dah puas aku tolak 'offer' kak ma ni, tapi tak menjadi.. so, cancel la kami utk jalan2 kat KL.. lepas lunch, kami terus ke Tanjong Malim.. sampai sane lebih kurang pukul 4.. kak ma pun terus balik ke rumah mak mentuanya.. tinggallah aku dengan abang.. kat Tanjong Malim ni bukan ade tempat utk dilawati pun.. hari ni hari sabtu, so ade pasar malam.. dapat lah aku memperkenalkan pasar malam tanjong malim kat abang =)

Abang naik bas ke KL pukul 7 pm.. ke kuantan kul 9.30 pm.. sengaja pilih waktu yang lewat2 sikit utk abang ke KL.. tapi oke la pukul 7 pm sebab kene bajet utk jalan 'jam'.. bile kami dah siap beli2 makanan kat pasar malam, kami duduk kat bus stop.. aku dah janji dengan abang tau nak nangis.. kene tabah dan kuat ni.. tak nak tunjuk air mata depan abang sebab takut abang pulak sedih..

So, bile abang nak naik bas, aku salam dan cium tangannya.. mase tu dah sedih, tapi kene cover beb.. abang cium pipi dan dahi aku.. mak ai.. abang wat hati aku makin pilu.. camne nak cover ni.. sebulan makan minum bersama abang, bergurau senda, bersembang itu dan ini, dan tibe2 kene berpisah utk sementara.. abang still steady duk dalam bas.. tengah2 aku pandang abang, ade budak kecik depan seat abang ni babai kat aku.. aku pun babai jugak kat budak kecik ni.. dia bagi flying kiss pulak kat aku.. hikhik.. so, bile aku buat2 'main' dengan budak tu, boleh la cover air mata yang nak tumpah ni..

Bile bas abang naik dah bertolak, aku terasa sebak.. bunyi hp.. aku tau abang mesej tapi aku tak nak baca sebab aku tau ayat2 abang tu boleh wat aku nangis.. so, bile aku naik bas nak balik kampus, aku baca mesej abang.. isy, dah bergenang air mata.. cover2 depan orang buat2 sapu tahi mata.. hikhik.. ayat abang yang wat aku sedih,

" lepas ni dah lambat plak la nak jumpe aling.. dah tak der orang jage abang.."

Isy, aku tak pernah jage abang.. tapi abang jage aku.. aku janji nak urut abang, tapi aku tak urut pun, alih2 abang yang urutkan aku.. aku cakap nak tolong gosokkan baju abang utk 'bekal' 3 minggu, tapi aku tak sempat alih2 abang cakap abang boleh gosok sendiri.. aku kata nak wat sambal tumis ikan bilis kat abang, tapi aku tak buat alih2 abang cakap tak pe la, makanan uia murah je.. aku nak buat sambal tumis tu sebab abang cakap nak jimat duit bahagian makan.. tapi sambal tumis tu terbengkalai..

Uhh..banyak sungguh kekurangan aku sebagai isteri abang..

Abang sayang,
Aling minta maaf banyak2.. time kasih sebab abang bahagiakan aling.. doakan semoga kite sentiasa dalam rahmah dan mawaddah dari-NYA.. semoga abang tabah hidup tanpa aling buat sementara ni.. bersabar lah utk sementara, inya ALLAH ganjaran indah menanti kita.. =)

1 Comment:

Anonymous said...

Sayang anak pukul... pukul kan..

sayang bini tinggal..tinggalkan..

View Profile: Rantong™

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online