:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, July 20, 2009

Oke.. Setel!

Tag ni dapat dari Nursyahadah.. student upsi sem 4.. betul ke? akak lupe la dik.. hikhik..

Bekas kekasih saya adalah:
Kekasih dulu, En. Mohd Zubir bin Abdul Rahman.. Kekasih sekarang pun, En. Mohd Zubir bin Abdul Rahman.. Kekasih akan datang pun, Mohd Zubir bin Abdul Rahman.. tak de 'bekas' ek sebab dia tak pernah tinggalkan bekas untuk aku.. =)

Saya sedang mendengar:
Dengar rumate duk tekan keyboard dia.. dia gune external keyboard sebab yang ori punye dah rosak.. ganeh betol dia neh kan?? hikhik.

Mungkin saya patut:
Makan sekarang sebab perut lapar.. tapi mungkin je sebab kalu aku makan sekarang, kul 9 mlm nanti lapar balik.. cepat bebenor lapar.. makan untuk sorang, bukan berdua ye!

Saya suke:
Suke jika abang faham ape yang aku nak.. hehe.. ikut la aku teringin nak makan ke, nak minum ke, nak jalan2 je, walaupun bahasa yang digunakan hanya berkias2 bak kata orang arab 'balaghoh', tapi abang boleh memahami dengan jayanya.. tahniah abang! hehe..

Sahabat-sahabat baik sy:
Semua yang berkawan dengan aku selagi mereka tidak hipokrit depan aku..

Saya Tak Faham:
Aku tak faham pada diri sendiri yang dah tau banyak kije, tapi duk asek updet blog + abang pun tak faham gak.. hehe =)

Saya kehilangan:
Pensil tekan warna biru.. sayang sangat dengan pensil tu.. hanya itu jadi rahsia antara aku dan abang mase skolah dolu2..

Ramai yg kata:
Aku ni sombong.. tapi pada yang tak mengenali aku je cakap gitu.. yang mengenali aku neh, mesti kata aku ni banyak cakap =) .. betul kan kawan2??

Makna nama saya:
Cahaya suci.. tapi aku cari dalam buku tak de pun makna 'Haniem'.. so, hari tu aku tanye sendiri sama ustaz, dia cakap maksud Haniem adalah suci.. so, aku pegang la sampai sekarang.. betul kot.. hehe..

Cinta itu adalah:
Sesuatu yang subjektif.. tidak boleh diukur dengan pembaris berapa panjangnya, tidak boleh ditimbang berapa beratnya..

Di suatu tempat seseorang sedang:
Rumah belakang rumah aku.. orang tengah masak.. tapi tadi la dalam kul 5.30pm.. oke la kan jawapan aku neh?

Saya akan cuba:
Jadi isteri solehah untuk abang..abang kan?? kan?? kan??

Ayat"Selamanya"membawa maksud:
Tiada mase yang ditetapkan tamatnya untuk sesuatu.. belit ke ayat aku?? lu pikir la sendiri..hikhik

Telefon bimbit saya:
N81 8G.. boleh muat aku sorang untuk capacity nya.. aku seorang yang mengada2..haha.. dah ade 8G, guna nya just 1G.. kui2.. nak beli hp ni punye la lame.. tawaf 1 lowyat dengan abang nak beli sebab abang nak pastikan harga yang termurah untuk aku angkat ini tepon.. so, sekrg aku gune hp ni la.. hp abang 1100.. tak leh duk bersebelahan hp kami.. nampak sangat antara 2 darjat.. hikhik..

Bila saya terjaga dr tidur:
Aku tengok abang dah bangun lum.. sebab selagi abang tak bangun, aku pun tak bangun.. huh! cancel dah ciri2 solehah.. tapi bile duk asing2 neh, tengok bear gemuk yg abang kasi je la..

Saya meluat bila melihat:
Tengok orang yang hipokrit dengan aku.. nak hipokrit tapi tak pandai nak simpan.. simpan dalam poket kemas2 oke??

Pesta/Parti adalah:
Ntah la.. aku pun tak tau.. tak pernah gi tempat2 cegini..

Haiwan yang paling comel yg saya pernah temui:
Bear abang bagi.. dia tak hidup, tapi dia comel.. gemuk macam aaaa..Oppss!! hehe.. acceptable kan jawapan aku neh..

Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya:
Peringkat umur belia.. ahha.. aku dah kawen dengan abang.. hikhik..

Hari ini:
Aku ngah 'berazam' untuk siapkan courseware.. tak dapat banyak, cikit pun jadik la wahai puan anim!! doa2 la azam aku neh terlaksana..

Malam ni saya akan:
Siapkan content untuk courseware setakat mane yang mampu.. sebab banyak lagi kerja untuk siapkan courseware nih.. nak convert pada Java lagi.. take time tuh..

Esok sya akan:
Cuba untuk tidak memeningkan kepala belajar Quantum Mechanic yang ntah pape tu..

Saya betul2x inginkan:
Kebahagiaan dunia n akhirat bersama abang dan anak2.. pasangan yang diredhai oleh ALLAH.. mendapat mawaddah wa rahmah dalam hidup berpasangan sebagai suami isteri.. dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..

Jap.. banyak nya soklan.. penat la..hikhik

*************************************************************************************

Ketika sy lihat wajah saya di cermin pagi nie:
Bintik2 merah kat muka tak hilang2 lagi.. sejak kawen hari tu dia gatal nak naik, tapi sekarang tak reti2 nak turun balik.. bukan jerawat ye.. aku pun tak tau spesis ape neh.. sampai abang tegur muka aku banyak 'foreigner'.. nasib 'foreigner' neh pandai malu.. duk tepi2 pipi je..

Pusat membeli belah / arked permainan:
Aku tak tau nape aku suke gi beli Mydin.. kalu orang kate barang Mydin tak tahan, aku tetap mempertahankan 'syurga' beli belah aku neh.. haha.. walaupun ramai sangat orang datang, aku akan paksa jugak abang untuk cari parking.. hikhik.. asalnya tak mau beli pape, tapi kuar Mydin mesti ada barang yang aku bimbit..

Makanan barat atau jepun:
Tak minat la.. kalu abang further study kat oc pun, aku akan bawak budu+ikan masin+sambal belacan dsb ke sana.. sebab aku rela makan itu dari makan makanan barat tuh..

Bilik yg terang atau gelap:
Haha.. no answer la..

Makanan segera adalah:
Tak suke la segera2 neh kecuali Meggi.. itu pun makan kalu dah darurat sangat.. haha..

Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang:
Luv U sayang.. untuk abang sorang je tau, bukan untuk kamu.. hikhik..

Siapa yang anda mahu tag????
Tak tau nak wi sape.. tapi aku just nak wi sorang je pada yang bertuah ni.. kasi dia 'banyak' kerja sikit..

Siapakah yg bertuah itu..??
Kak Zaza.. terima la dengan hati terbuka ek.. hikhik..



2 Comments:

therosputih said...

pensil tekan kaler biru ilang dah niem?ala...sedihnye...aku ingat lagi sejarah pensel tu...ngeh3...mcm mana buleh ilang nih...

Mami Hadeef said...

tu la.. aku pun da lupe hilang ke atau salah tmpat.. tapi memang tak dapat dikesan sehingga sekarang.. hehe..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online