:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, July 20, 2009

Aku Di'eksperimen'kan..

"Puan sihat?"

"Ye sehat.."

"Puan ade kat mane neh?"

"Kat rumah mak saya la.."

"Puan kenal saya?"

"Mesti la kenal.."

"Saya ni sape?"

"Suami saya la!!!!!"

"Saya nak check puan ni.. boleh?"

"Bayar la.. haha.. semua patient dibayar, I pun U kene bayar jugak la.."

"Oloh.. nak kene bayar berapa?"

"Tempat2 sensitif bayaran mahal sket ek..haha.."


Oke.. ni bukan dialog orang tak berapa betul ek.. haha.. ni dialog antara aku dan abang.. bukan abang tak betul, tapi abang sedang praktis apa yang dia belajar.. starting sebelum nak check patient, soklan2 camni yang basic kene tanye.. tapi kata abang, kalu dah nampak orang tuh dah sihat, wat ape nak tanye lagi.. kan hangin orang tuh.. hikhik..

Dulu, sebelum kawen, abang pernah cakap kat aku, bile dia clinical posting, aku akan dijadikan 'bahan' eksperimen dia.. sebab ilmu ni lebih senang nak ingat jika kita praktis kan sekali kan?? so, bile waktu kelas Doc ajar camne nak check patient, untuk nak lebih senang ingat, terus praktik kan apa yang blaja tuh.. tapi sebab aku dan abang tak duk sekali, so, abang tak leh la nak praktis terus apa yang dia belajar.. balik baru2 ni terus dia angkut semua barang2 clinical dia wat balik rumah sebab nak cek aku..

Mula2 abang check aku neh, aku semangat lagi..siap gelak2 lagi.. tapi sebab abang cakap bagi la kerjasama, so aku bagi 100% kerjasama kat abang yang sangat bersemangat tuh.. duk kaku macam mayat hidup atas katil.. last2, mata aku dah kuyu2.. sikit lagi nak tertutup.. tapi 'Doc' ni semangat lagi nak check.. adoiii...mase tuh dah kul 12 am, nak kate 'on call' rasenya tak, so sebab aku neh solehah kan, so aku 'terima' seadanya.. haha.. maka, aku 'diketuk2', 'disuluh2', 'digosok2', 'ditekan2' dan lagi2 la.. U all jangan fikir lain2 sudeh.. kawan2 abang faham la term2 aku neh..kan?? kan?? hikhik..

Akhirnya, atas nasihat 'patient' kepada 'Doc' sila la stop urusan cek mengecek neh sebab 'patient' dah tak mampu nak berpijak pada bumi yang nyata.. haha.. so, Doc ni pun dah sedar dia bukan 'on call' malam tuh, maka 'patient' dan 'Doc' sama2 masuk tidur.. haha..

Doc: Abang
Patient: Aku
Tempat: Atas katil dalam bilik, bukan ats katil kat hospital ek..

p/s: abang, dah lulus nak masuk clinical.. tahniah2..



2 Comments:

najwa.abdullah said...

macam seronooooook je kawen ngn dokter.

ekeke...

Mami Hadeef said...

To aniemz:

Haha.. sonok ke? tiap2 malam di'eksperimen' kan.. ni kes dokter mau cmerlang neh..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online