:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, July 24, 2009

Untuk Abang..

Lirik lagu yang diubah..

Rangkap 1:

Ketika kejauhan..
Masihku hangat kasihmu abang..
Betapaku rindukan redup wajahmu..
Hadir menemaniku..

*********

Aku sangat dan sangat dan sangat lagi rindu kan abang.. tak puas pun bersama abang minggu lepas sebab sibuk dengan urusan dunia.. hehe.. tak puas nak bergurau dengan abang, bersembang dengan abang, bercerite itu dan ini dengan abang.. aku masih terasa pelukan hangat[bukan hangit!] abang sebelum dia balik Kuantan.. tak sabar nak jumpe abang next week.. walaupun nak berpisah itu hari aku sangat la sedih sebab aku rase sangat yang masa sangat2 singkat time jumpe abang.. ayat aku ni berbelit ke?? hehe.. sila faham dgn jayannya, oke.. ini ayat orang angau namanya..


Rangkap 2:

Terbayang ketenangan..
Yang selalu kau pemerkan..
Bagaikan tiada keresahan..

********

Memang aku masih terbayang ketenangan abang tatkala abang membicarakan tentang duit [ayat skema oke].. walaupun aku tau dalam fikiran abang sentiasa fikir duit, duit dan duit, tapi abang tak pernah sebut pun depan aku yang abang risau andai duit tak cukup.. abang tak risau jika duit tak cukup untuk dirinya, tapi abang risau duit tak cukup untuk aku.. thanks abang.. terbongkarnya rahsia tentang kerisauan abang ni mase aku nak 'something', tapi abang cakap SABAR.. dan aku mengamuk macam budak 1 tahun.. haha.. sejak seminggu 2 neh, rezeki kami murah je.. syukur alhamdulillah ~ trade mark bio-aura.. =)


Rangkap 3:

Walau hatimu sering terluka..
Tika diriku terlanjur kata..
Tak pernah sekali kau tinggalkan..
Diriku sendirian..

*********
Part ni kalu aku fikirkan kembali memang aku ni betul2 tak solehah la.. selalu je hangin kat abang tanpa sebab.. sian abang dapat bini macam aku neh.. tapi tak der la sampai terlanjur kata, hangin je.. kata2 aku yang diungkapkan tu still 'lembut au-au-au lagi..' ..tapi abang tak pernah nak hangin balik kat aku.. abang ni banyak sabar kan? jangan meletup ek.. hikhik.. abang pun tak pernah tinggalkan aku bersendirian melainkan masuk toilet.. tak kan dia nak ajak jugak aku kan??

Rangkap 4:

Ketikaku dalam kedukaan..
Kau mendakap penuh pengertian..
Disaat diriku kehampaan..
Kau setia mengajarku..
Erti kekuatan..

*********

Aku pernah berduka.. ada sebab untuk aku berduka.. tapi abang tenangkan aku.. tak leh elobrate panjang2 part neh, nanti aku sebak pulak.. haha.. dan abang sentiasa ingatkan aku, "mintak la dengan DIA.. DIA yang berkuasa segala2nya.."


Rangkap 5:

Terpancar kebanggaan..
Dalam senyummu..
Melihatku berjaya..
Bilaku kegagalan..
Tak kau biarkan..
Aku terus kecewa..
Dengan kata azimat..
Engkau nyalakan semangat..
Restu dan doa kau iringkan..

**********

Aku nampak kegembiraan abang mase aku dean list hari itu.. abang janji nak bagi hadiah, tapi sampai sekarang tak wujud2 pun hadiah tu.. kene tuntut neh.. haha.. bila aku 'gagal' [bukan la semua subjek fail!], abang takkan biarkan aku kecewa.. dengan kata azimat abang, "sape suh study last minit!" [azimat kah?], kata2 tu membuatkan ianya terbakar hangus dan sekarang dah jadi debu.. kesian.. asal la abang gi 'nyalakan' semangat neh?? =) .. tak perlu nyalakan, letak lam microwave je.. tak de la hangus nanti..

Rangkap 6:

Tak dapatku bayangkan..
Hidupku abang..
Tanpa engkau disisi..
Semua kasih sayang..
Yang kau curahkan..
Tersemat dihati.....

*********

Sangat aku tidak dapat membayangkan jika abang tiada di sisi aku untuk selama2nya.. sungguh.. aku sangat bergantung pada abang dan sangat2 sayangkan abang.. kasih sayang abang aku semai sedalam2 dalam diri ku agar sentiasa menjadi kekuatan kepada aku tatkala berjauhan dengan abang untuk sementara ni.. oleh itu YA ALLAH, Kau panjangkan lah umur suami ku.. berikan lah kepada dia keberkatan dalam hidupnya.. limpahkan lah kasih sayang aku kepada nya untuk selama2nya dan biarlah kami ditemukan lagi di Syurga kelak..

[Sedih sebenarnya bile abang gitau tadi dia dah nak gi ke Temerloh untuk first posting dia.. walaupun just 3 minggu, dan aku tau kalau aku sebut nak jumpe, mesti abang akan turun Kuantan, tapi aku tak sanggup nak susahkan abang sebab aku tau abang dah penat bile clinical years.. posting untuk Surgery pulak tu.. tak pe, ni satu pengorbanan dalam hubungan.. sayang kamu selalu, abang..]


For always and forever, I will LOVE you, abang!

With love,

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online