:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, July 15, 2009

Naluri + Keinginan ^_~

Tibe2 aku ade satu perasaan.. perasaan nak ada anak.. mode sekarang aku tengah jeles pada semua wanita2 yang tengah mengandung plus dah ade anak.. lepas siap je wat asemen [part aku jea], aku sibuk nak google mencari 'something'.. ngeh3.. semakin meningkat keinginan+naluri ini, semakin aku rasa tak sabar.. so, keinginan+naluri berkadar langsung dengan sabar.. as a conclusion, keinginan+naluri mesti la diikat dengan kesabaran.. aku perlu bersabar dan bersabar dan terus bersabar.. [puan anim, ni bukan hypothesis utk sc research, oke?]..

Sebenarnya aku saje men'google' tengok barang2 baby.. perancangan perlu ada, rite? so, timbul lah satu kesimpulan yang aku simpulkan sendiri, 'boleh tahan jugak harga barang2 si tecik ni..' setiap ibu bapa mesti nak yg terbaik utk anak dia kan.. haha.. no money no talk no walk.. bile aku cakap kat abang tak sabar nak ada anak, abang mesti cakap benda yang sama, "sabar la sayang..nanti dah stabil, aling beranak ramai2 oke?" ..

Apa maksud stabil bagi abang? aku malas nak explain banyak.. so, aku tulis je apa abang pernah cakap kat aku..

"abang tak kesah nak ada anak mase abang blaja.. kalu dulu abang kerja pun tak ganggu study, so kalu ada anak, mungkin tak ganggu jugak abang study.. doa banyak2, minta tolong dengan ALLAH, biar segala2nya dipermudahkan.. cuma satu je, abang nak cukup kan saving je.. abang tak nak kalu ada anak, anak kita tak dapat macam anak orang lain dapat.. anak orang lain pakai lampin yg oke, takkan nak bagi anak kite lampin yang murah sampai jadi merah2 punggungnya.. orang lain minum susu mahal2, anak kite minum susu biasa.. anak orang lain paka baju comel2, anak kite pakai baju bese2.. kesian tau tak nanti kat anak kite.. "

Oooo.. aku faham.. stabil maksud abang adalah duit dan aku hormat pendirian abang yang nak 'berdikari' dalam semua menda start dari nak dirikan baitul muslim hingga la ke ada anak.. selamat saving abang eh.. oke.. ai abang, fikir anak je ke? bini punye baju camne?? tak der offer ke nak beli yang comel2? ahaks.. =) doa2 la duit kite tu beranak pinak dalam bank yerk!! hikhik.. jauh jugak pemikiran abang ghopenye.. tak macam aku, fikir nak beranak je.. ngeh3.. rupenye keinginan abang nak ada anak lebih tinggi dari aku.. demand pulak tu, nak twins.. haha..

So, refer pada kesimpulan yang aku simpulkan kemas tadi tu 'boleh tahan jugak harga barang2 si tecik ni..' , patut la abang cakap nak cukupkan saving.. ntah2 abang dah google dulu dari aling ek?? hehe.. [perhatian: barang2 yang aku google tuh adalah barang2 basic untuk baby.. dan ianya boleh membuatkan mama dan babanya garu kepala jika saving tak cukup.. haha..]


2 Comments:

zaza said...

hahaha memang lawak entri ni ^_^
sabar ok, betulla kata abang aniem tu, kene stabil. nanti aniem jugak rasa tak best, kalau anak pun kena berjimat sama macam mak ayahnye hehehe. akak takpe, dah umur 25 tahun =p

Mami Hadeef said...

To Zaza:

Hehe.. yela akak.. mak bapak berjimat tak pe, tapi kalu anak berjimat kesian pulak rasenya.. hikhik.. tak pe, peluk cium anak akak je la nanti..hehe

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online