:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, July 8, 2009

Menangiskah Aku?

Petang tadi, kakak aku call.. first2 soalan dia,

"sedang sapu air mata ke? kot2 tengah nangis ingat Zubir.."

Aku ketawa.. sejak hari Sabtu lagi aku sudah menangis dalam hati.. tapi mase tu aku nangis dalam pelukan abang.. abang suh aku sabar.. sememangnya, kami sudah sedia maklum akan 'perpisahan' sementara ni atas sebab faktor study lagi.. mane best nangis tanpa abang.. kalu nangis depan abang, abang boleh peluk, pujuk2 gi makan KFC.. haha..

Lagi pun, kami berada pada jarak yang jauh.. tapi, sejauh jarak kami berdua, jauh lagi jarak antara ummu ilham dengan suami (malaysia-mesir), ummu thana' dengan suami (india-Jordan) dan layyinan dengan suami (Egypt -Malaysia).. aku mengerti perasaan mereka yang begitu sukar utk bertemu dengan suami masing2.. aku? lokasi masih dalam satu peta Malaysia, cuma faktor kesibukan dan kewangan yang menghadkan utk kami selalu berjumpa..

Petang tadi aku bersembang dengan abang.. utk minggu pertama ini, memang kami tiada planning pun utk berjumpa.. aku pulak ade test.. utk minggu kedua, abang cakap hari Jumaat kelas dia sampai petang.. if aku nak datang jumpe pun, aku kene naik bas ke Kuantan yg mase sampainya pada waktu petang dekat dgn waktu maghrib atau malam.. hari Jumaat aku free, so aku ingat nak naik bas pagi.. jadi cancel la plan tu..

Sebenarnya, minggu kedua pun bukan dalam planning pun utk berjumpa.. yang sebetulnya, kami rancang mahu jumpe minggu ketiga.. tapi atas sebab minggu ke empat aku ade presentation, so sudah semestinya weekend pada minggu ketiga ade discussion utk nak touch-up slide presentation.. tak kan aku nak ngilat jumpe abang pulak.. unfair la kan.. lebih2 lagi orang 'anti' nak satu group dengan orang dah kawen ni sebab time weekend je 'lesap' gi jumpe suami =) .. so, aku tak nak la orang' anti' nak satu group dengan aku *_*

Sambil2 menunggu Isyak, aku termenung.. tatkala ini, memang aku sangat rindu kan abang [emo sikit neh..] .. aku rindu nak berjemaah dengan abang, salam cium tangan abang lepas solat, nak mengaji sama2, nak tasmik hafazan abang, nak makan bersama2 abang dan semua tentang abang.. aku rindu sangat2.. abang...

Tibe2 aku teringatkan blog aqilah.. aqilah ni kawan abang.. tak sempat kenal dia walaupun mase majlis sambut menantu dia hadir.. insya ALLAH, aku akan kenal dia bile duk Kuantan nanti.. aku ingat ayat kat profile dia..

"Sy sgt suke jika uia itu terletak di sebuah kota yg diberi nama kota bharu. Tp sy akan jadi sgt sgt sgt suke lagi jika uia itu letaknya di Kubang Kerian yg indah lg permai ini.."

So, aku tukar sikit eh..

"Aku sgt suke jika UPSI itu terletak di sebuah kota yg diberi nama Kuantan.. Tp aku akan jadi sgt sgt sgt suke lagi jika UPSI itu letaknya di sebelah UIA di Kuantan.." =) .. sila la bukak UPSI cawangan Kuantan.."

p/s : rindu sangat2 kt abang..


4 Comments:

FirJah said...

alamak... sabr ya.. akak juga sedang merasainya sekarang.. rindu bangat.. abg kursus kat ptrjy now.. kebetulan sejak khamis minggu lepas direct kursus.. khamis-ahad KB, then isnin-khamis putrajaya lak..
aduhai seksanya berjauhan..
hanya org2 yang melaluinya akan dapat merasai kerinduan itu.. huhu ...
org2 sekeliling hanya mampu menyatakan " SABAR"..huhu

Mami Hadeef said...

hehe.. yela akak.. betul tu.. hanya org2 yang melaluinya akan dpt rase kerinduakn itu.. tapi kadg2 anim terfikir, rindu itu satu nikmat jugak kan.. =)

lynn md noh said...

salam aniemz..pempebetulan la..hehe..akk kat jordan..
xpela..klu hati kita redha,perpisahan ini akn rase kejap walaupon berat.semoga kita tabah.

Mami Hadeef said...

a'ah.. semlm dah perasaan dah salah taip, tapi sebb internet slow, malas nak betulkan =)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online