:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, July 25, 2009

Menu Hari Ini..


Hari ni aku masak ayam masak kunyit... ade rase pedas2 sikit sebab letak cili padi.. orang ganu panggil lada kecik.. datang sini baru tau lada kecik ni banyak namanya.. aku tempek gambar kat sini bukan nak share resepi pun walaupun ianya diakui sedap..[perasann mode !].. saje aku nak tunjuk kat abang.. haha.. sememangnya indah khabar, dan indah jugak rupenye.. kan? kan? oke, masakan aku ni 'banjir' sikit sebab my rumate suke kan banyak kuah., lari dari tema sikit masakan aku.. kalu kat kedai biase nye kering je, tak de kuah.. aku yang welfare tinggi neh sentiasa mengikut hati pelanggan..


Sian abang bini tak de nak tulun masak kat dia.. sabar ye abang.. ALLAH bersama orang yang sabar.. tak dapat makan, dapat tengok jadi la ye.. hikhik.. kejamnya aku.. oke2, aling janji aling masakkan untuk abang yang besh2 ek.. oke sayang neh.. jangan nanes2 n ngamuk2 tau sebab tak dapat makan lauk kat atas tu.. hehe..


10 Comments:

nurQaseh said...

ala kalo k.no masukkan k.no punye ayam masak lemak cili api ni sure anim kalah..hehe

p/s:mak dara xelok marah2..*wink**wink*

Mami Hadeef said...

To nurQaseh:

haha.. okei2.. masuk kan la.. kite wat contest masakn.. judge dia pembaca blog k.no n anim.. haha.. sure kak no kalah punye sebab kak no punye tak warna warni macam lauk anim..hikhik

Insyirah said...

a love story 4 anim..

walau sirap berwarna merah..sunquick berwarna oren..namun sirap yg manis tetap bahagia bersama sunquick yg masam..tika bersama tetap trase perisanya..begitu hidup ini..penuh cabaran dan dugaan..masam, manis,masin serta pahit..semuanya perlu ditelan untuk mencapai kebahagiaan dunia n akhirat..

sentiasa yakin dengan kuasa Yang Maha Esa..

e-klas,
nurqaseh

Mami Hadeef said...

To Insyirah:

Thanks kak nor.. oke, kene abadikan nie dalam blog.. hikhik

Cha Syazana said...

nampak sedap :) nyummmmmy!

Mami Hadeef said...

To Chanana:

Hihi.. alah, bese2 jea [cover sih sebab dipuji] .. bile bole jumpe neh?? adeh~ next week anim turun kuantan, tapi nana mesti balik jumpe hubby jugak kan?? hihi.. nanti la, time raye.. insya ALLAH, kitaorang wat open house.. kalu ade rezeki lebih la.. hihi.. nanti akan dimaklum kan.. mesti datang tau!

Cha Syazana said...

aiseyyyy dia dah jemput awal2 pegi openhouse tu.. wiwiiittt.. hehe.. tgk dlu camne ye? sebab kena alek kampung..cuti pun tak lama..cdeyyy.. seminggu je.. kalu weekend anim jmp hubby kat uia, syaz pulak alek kl jmp hubby.. lain arah ea..ngeh3..cuma mgu depan x balik sbb ada prog kat sni.. :( anim duk mana ye kat kuantan?

Mami Hadeef said...

To Syaz:

Hehe.. itu la.. lain arah kite neh..setiap kali weekend semua pulang ke pangkal jalan.. hihi.. anim nyewa kat IM 8.. dekat dgn dewan org ramai.. ke ape ntah nama dewan tu..

rashHanie said...

nim..cam sdap je lauk tuh..bg aku resepi tuh..aku nk try msak la..sbb ade org suke msakn kunyit2 ni..huhuhu

Mami Hadeef said...

To rashHanie:

tu la nor.. aku tak mboh tunjuk dpn mu kehebtan aku masak ni.. haha.. malu pulop mu mitok resepi gitu.. haha.. ade meh2 glenya dop?? haha

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online