:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, July 7, 2009

Mereka Hebat..

Bersembang dengan housemate sebentar tadi membuatkan aku sangat2 kagum.. tetibe dia bercakap hal result.. fine, aku tak kesah pun nak gitau result aku berapa sebab dah tak pandai sangat kan.. muka tak malu betul.. hehe.. sebenar kagum dengan 'geng' dia.. kirenye dia pun kire pandai jugak sebab boleh kekalkan 3.5 above macam sem lepas.. aku je yang jatuh...aduh, tak berapa sakit sangat sebab jatuh tatkala hati berbunga bahagia =)

" Ado soghe dapat 4 flat.. puyi.."

Aku memang terkejut gile2 la.. sebab sem lepas memang sem yang agak berat subjeknya, tapi geng2 housemate aku nih drop utk subjek Perancangan & Perlaksanaan Kurikulum Fizik sebab nak kurangkan jam kredit.. aku yang tak sedar diri je amik.. tapi ade hikmah jugak tak sedar diri pun sebab sem ni lagi berat subjek2 nya walaupun 4 subjek sahaja.. so, kalu tengok ade orang tak sedar diri, jangan kutuk2, ade hikmah disebaliknya.. =)

Pulak tu, sem lepas kami belajar Fizik Moden.. subjek yang wat kepala otak aku jadi senget 20 darjah.. aku yang tak faham ape tentang subjek tuh, budak 4 flat tu boleh score A.. adakah patut? haha.. maksud aku, adakah aku patut membandingkan dia dengan aku.. yang tak berapa pandai nih.. oke.. then, subjek KPT yang aku pening2 nak faham, dia boleh dapat A.. Research Method tu aku tak nak bandingkan sebab 'kite' serupa.. =)

Kalu subjek Instrumentation pun aku tak nak banding gak sebab sem 5 aku dah amik lame dah.. itu pun 'kite' sama.. Bio aku tak heran budak 4 flat tu dapat A sebab dia memang rajin study.. sebenarnya, geng2 housemate aku ni majoriti semua anugerah dekan.. bukan senarai dekan.. means bukan sahaja PNGS yang 3.75 above, tapi PNGK pun same.. hebat sungguh mereka ni.. selain seorang yang 4 flat, yang lain 3.95, 3.82.. waaa,, hebat2.. aku bile?

Result aku paling tinggi pun 3.5 something.. itu pun tak dapat kekalkan.. orang cakap nak dapat senang, tapi nak kekalkan susah.. abang pun pernah cakap kat aku camtu.. so, memang aku setuju 100% sebab nak kekalkan susah.. dah la aku mungkir janji dengan abang cakap nak dekan sem lepas, tapi 'tergelincir' sikit.. kalu excident ni orang cakap hampir selamat, tapi cedera sikit di lutut.. versi mengarut.. sila jangan faham oke..

So, dengan memberi janji yang tinggi kepada abang bak gunung everest yang aku nak dekan semester ni, jadi aku kene usaha la.. lagipun kene bukti pada mak, ma dan ayah2 yang kawen tak jejas pun.. haha.. sekarang aku tengah tulis entri ni, so level semangat aku setinggi 700 m dari aras laut oke.. lepas shut down lappy aku tak tau kot dah turun level semangat ni.. haha.. Sebenarnya tengah belajar Quantum Mechanic tadi, aku ade terfikir, mampu tak nak dapat 4 flat dan ape rasenye dapat 4 flat..adakah aku sedang berangan2 macam Mat Jenin? sila abaikan ayat terakhir oke.. aku sedang berkhayal jauh.. pendek cite, aku sedang koya.. *_*

Mengapa aku katakan yang aku sedang koya? sebab utama adalah aku dah di'mention' kan oleh lecturer yang aku ade test hari sabtu ni.. menarik kan? baru masuk sem baru terus dapat test.. rugi korang tak masuk UPSI =] .. so, setelah di'mention'kan, namun diri belum sedar2.. rilek.. tak perlu tampar I punye pipi ni tau.. En.F maklumkan test tu berkaitan tentang Modern Physics.. Modern Physics ni subjek sem lepas.. adakah patut kami di test menggunakan content sem lepas.. dah berkarat tau tak.. mana ingat.. waaaa...

Dengan koya nya, aku belum lagi berkeinginan utk mencari buku Modern Physics.. dasat sungguh ni.. cari buku pun belum berkeinginan, apatah lagi utk membaca.. so, word 'koya' sesuai utk aku yerk.. dan reason kedua, aku telah di'mention'kan oleh Dr. R yang asemen 1 kene hantar week 3.. tapi kami belum cari bahan.. adakah patut berperangai seperti itu? [sila jawab dengan menggunakan silent body..] Dr. R ni rasa bahagia dengan kami.. sayangkan kami sebab tu bagi asemen banyak2.. sem depan kami dah praktikum.. haha.. adakah betul Dr. R? [mati aku kalu dia jumpe blog ni.. ya ampunnnn!!]


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online