:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, April 15, 2009

Bisa Jadi Gawat..

" Ayah dah gi ke rumah tok kadi semua.. 3 orang dah ayah gi.. 6/6 semua dah penuh tarikhnya.."

arghhhhhhh.. adus.. bisa jadi gawat sih..

"habis tuh.. nok nikoh bile?"

"tak pe.. ade sorang lagi yang tinggal.. tapi pak razak ni ayah yg kene akad sendiri la.. dia bace khutbah.. jangan bimbang la.. ayah usaha la camne pun.. bulih jugak kawennya.."

Ohhhh.. anakmu di tanjong malim ini sudah tidak keruan.. huhu.. dah la penat balik kelas.. balik2 solat isyak, ayah call dapat bite yg tak besh.. hish.. ni baru bulan 4.. nak kawennya bulan 6.. dah penuh?? ohoho.. ramai betul yg nak dirikan masjid ALLAH ni ye.. =P

Tak puas hati sembang dengan ayah tadi.. anim call balik dia.. mengorbankan kredit yg sudah ciput2 itu.. bese2 kalu call ayah.. 'ayah, call adik semula..' tapi untuk malam ni, tak pe.. ku rela korbankan kredit ku itu.. huhu..tuk..tuk...

"hello.."

ohooo.. mama ku yg angkap.. hehe..

"aik.. tak tidur lagi.. lewat dh ni?"

"mak baru balik klinik.. gatal2.. "

Anakmu juga sedang gatal2 jugak.. gatal2 kat muka. dan gatal mau kawen juga =]

"mak... habis tuh nak kawen bile.. semua dah penuh..."

mak gelak..

"bulihnya kawen.. bimbang deh dia.. mok n ayah gi kat pak razak esok.. bincang hal ni.. kalau dengan ustaz zainal tu, 3/6 je kosong.."

"kalu dengan pak razak, ayah kene akad sendiri la ye.. adik kesian ke ayah je.. ayah dah tua, takut tak larat.. ayah dulu pun kate nak 'nyerah diri' dari akad nikah anak sendiri ni.."

"haha.. dah tak de pilihan.. kalu nge ustaz zainal 3/6 tu bulih la.. ma zubir sanggup tak?"

"Gini la mak.. adik suh zubir tanye ma dia dulu ye.."

Selesai dari perbualan.. anim mesej zubir minta dia menyampaikan pesanan dari mak..

"ma cakap esok ma kol ayah.."

" ma cakap ape..?"

" kalau dah tak der tarikh, kawen je la 3/6 tu..."

ohoh.. so, keputusannya belum diumumkan lagi ye.. mungkin tarikh nikah diawal ka jadi 3 Jun 2009.. mengimbas kembali memang anim pernah mengimpikan tarikh yg sedemikian.. bukan lah terlalu istimewa.. tapi sebab ianya sifir 3.. 03.06.09.. hehe.. dan apa yang anim bulih simpulkan di sini.. kita merancang, subhanaALLAH.. Allah yang Esa menentukan segalanya..

p/s: langsung tak sangka mende ni akan berlaku.. ingatkan hari ni 15/4 dah terlalu awal ayah gi hantar borang nikah.. rupenye tok kadi semua dah di booking.. huhu.. kepada bakal2 pengantin di luar sana, booking la tok kadi anda secpat yang mungkin.. oke?

5 Comments:

Raihah Rosli said...

waaa........
mkin awl ni....
kne tukr count down kt blog tue;p

najwa abdullah said...

heh.menyempat lagi tinggal pesanan tuh.kalau tuk kadi ade sesat baca sini,bangga weh.ha ha

ummuabdullahsyaakir said...

betul tu anim,kt rancang je ni,Allah yg tentukan.Tak pelah,Allah nak anim segerakan hubungan jadi sah dan halal,lagi cepat lagi baik,jgn tangguh2 tau.Apepn akk dh rasa anim dh mula berdebar ni..hehe

Rubiah Ismail said...

jika behitu...akk kene book skrg ni...utk thn 2011. hehehe

ANIEMZ said...

Aniemz to Raihah:

Eah tak yah pesan.. dah tau tarikh awal, terus tukar count down.. hehe.. dah tukar siap2 dah.. hehe

Aniemz to Najwa:

Tu la.. mendapat pasaran hangat ni.. bukan artis je.. tapi tok kadi pun pasaran meningkat di musim sekolah..

Aniemz to Ummuabdullahsyaakir:

Itu la akak.. Allah nak cepatkan pertukaran status ni.. memang rasa kita sebagai hamba terlalu lemah.. kita dapat rancang je, ALLAH tetapkan semua nya.. thanks akak.. memng berdebar pun ni.. hehe..

Aniemz to Kak rubi:

Aish.. betul ke kak ruby tahun 2011 ni? atau tahun ni? dengar2 dalam FS pun dah heboh.. hehe..pandai akak ek.. sorok2..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online