:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, June 26, 2009

Study Lagi..

1 Julai 2009, pelajar2 UPSI yang 'tua2' ni kene daftar fakulti secara online.. bile dah daftar 1 Julai, baru lah jadual dikeluarkan oleh fakulti dan boleh la tengok jadual.. berbeza dengan semester2 lain.. agaknya UPSI dah ade improvement dalam management dia.. hikhik.. aku pegi UPSI baru2 ni pun, banyak perubahan dalam kampus tu.. ape yang aku rase merumitkan la, laluan pelajar utk ke Library.. tersekat dek kerana mau bina bilik ape ntah.. sape2 student UPSI yang bace blog aku mesti tertanye2 kan, ntah bangunan ape yang UPSI nak bina lagi.. lu tengok sendiri la.. =) ..

So, 6 Julai 2009 start la kuliah aku utk semester yang terakhir di UPSI.. next semester aku dah tak duk UPSI tapi akan menjalani praktikal.. aku lebih interest utk 'next semester' berbanding semester yang lagi 2 minggu nak buka ni.. hikhik.. sebab ape? sebab time aku praktikal, insya ALLAH aku akan dekat dengan abang.. jadi 'roommate' abang.. hikhik.. sebenarnya aku tak sabar sangat nak tengok jadual kelas utk semester depan ni.. sebab nak tengok 'lubang2' kat jadual kuliah ni.. manyak lubang punya sebab aku amik 4 subjek jea.. 3 subjek kelas dan 1 lagi projek final..

Ada jugak kawan2 aku yang nak 'kambus' lubang2 dalam jadual kuliah tu dengan nak repeat paper.. aku? malas dah.. hikhik.. bukan rase bijak pandai atau seangkatan dengannya, tapi aku tak suke belajar mende yang dah belajar especially Physics.. even repeat paper, lab dah tak payah masuk, tapi kene study, masuk kelas dan amik exam utk paper yang dah amik, so bored.. jadi baik aku tak payah amik dari amik.. lagipun, aku pernah sembang dengan kawan aku yang ayahnya jugak seorang lecturer, dan aku tau la pro & kon jika repeat paper ni..

Lagi satu sebab aku nak 'kambus' lubang2 jadual tu dengan wat thesis dan jumpe abang.. jumpe abang pun bukan boleh selalu memandangkan kewangan agak terhad.. so, nasihat abang, buat thesis awal2 biar cepat siap then nanti hati dah lega, nak turun Kuantan pun dah tak resah.. so, ade rase ter'motivate' jugak abang cakap camtu.. tapi ape ke hel, niat nak edit courseware sejak 3 4 hari lalu sudah terbengkalai =) .. tapi betul gak cakap abang sebab pertengahan bulan 9, aku dah nak masuk rumah sewa kat Kuantan.. so, kene spend mase kat situ lebih sikit utk kemas rumah..

Aku ade mase seminggu lagi untuk bersama2 abang.. makan, minum, jalan2 bersama abang.. abang pun sebulan pertama belum bz lagi memandangkan clinical belum start.. so, bile clinical dah start, abang pun dah bz.. sebab tu aku yang kena berkorban turun ke Kuantan jumpe abang.. kalu tak, kami jumpe di KL jea.. hoho.. study lagi ni membuatkan aku kena pandai manage mase.. mase aku utk semua.. at least ade pengalaman jadi wife waktu study..jadi ibu? belum lagi la.. =)


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online