:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, June 16, 2009

Kenangan Lalu Episod 2

First Love


So, lepas habis jea kem kecemerlangan tu, apa yang aku dapat ‘kenal abang’.. hikhik.. bertuah punye orang.. objektif cikgu buat kem tak tercapai dalam diri aku.. nanti kalu anak murid aku camni, aku tak leh la bengang2 sebab aku dulu camtu jugak.. ok? Sejak dari tu aku dah tak jumpe abang.. selisih pun tak.. tapi aku still ingat muka abang.. aku ni jenis susah nak cam muka orang.. sekali orang tunjuk, sekali tu je aku boleh ingat.. untuk lain kali aku dah lupa.. tapi muka abang ni aku boleh ingat walaupun sekali pandang.. hebat jugak first love ni ek..


Orang kata first love takkan sampai ke jinjang pelamin.. bagi aku, jika cinta itu dijaga rapi, mengikut adat dan syariat, saling memahami antara cinta dan cita2, maybe boleh sampai ke jinjang pelamin sampai ke ada anak dan cucu! Dan syukur ke hadrat Illahi, first love aku sampai ke jinjang pelamin bersama abang tersayang.. sejak aku pandang abang hari tu, aku dah tak pandang lelaki lain.. lagi pun dosa kan??hehe..

Aku selalu pelik.. bile orang sebut Zubir, aku jadi berdebar.. ape ke hel.. tak der pun kena mengena dengan hidup aku mase tuh.. asal aku jalan, bile hati tibe2 berdebar, rupenye di depan tu ada abang.. kadang2 aku selalu bermonolog, ‘dia ni jodoh aku ke?’..’isy, tak mungkin la.. dia best student.. mana nak pandang aku ni..’ erm, tapi kepelikan itu semakn hari semakin pelik.. haha.. mane taknya, bile hati mula berdebar, aku mesti akan terserempak dengan abang..

Bila nak naik tingkatan 3, cikgu cakap nak gabungkan lelaki dan perempuan satu kelas.. abang of course la kelas pertama.. nama selalu no. 1 dalam ranking.. aku? Tak yah cakap la.. wat malu mak ayah kat kampung je.. hehe.. malu2 pun dah dapat masuk U, kire ok la kan? Mase tu, aku berharap sangat dapat sekelas dengan abang.. tapi aku tak bersungguh2 kan, so tak dapat la satu kelas.. kelas abang pulak kat bawah, lagi susah untuk aku nak terserempak dengan abang..hehe..


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online