:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, June 16, 2009

Kenangan Lalu Episod 4

Suratan atau Kebetulan?

Bile dah banyak kejadian2 terjadi antara aku dan abang, aku selalu terfikir ‘suratan atau kebetulan?’.. aku tak nak jadi syok sendiri.. aku nafikan semua perasaan yang ada dalam hati aku.. aku selalu fikir kalu aku menaruh harapan, takut aku kecewa..tapi hati aku tetap tak dapat nafikan yang abang jugak ada perasaan kat aku.. sebab apa? Sebab setiap kali aku terserempak dengan abang, abang pandang aku lain.. ni dah masuk mode perasan! =]

Setiap kali aku balik dari asrama, aku akan cerita kat kak ma.. kak ma selalu cakap, “ntah2 zubir pun minat gok kat adik!” aku? Buat2 nafi la.. hikhik.. padahal dalam hati bukan main syok lagi aku.. sehingga la mase tuh, tingkatan 4, aku terjumpa buku mak ‘solat2 sunat’.. aku amik dan belek mencari solat sunat istikharah.. aku harus solat istikharah! Mase tu, aku tanye kak ma camne nak sembahyang istikharah ni memandangkan aku tak nak hati aku masih berpaut dan mengharapkan abang hadir dalam mimpi aku..

‘Bersihkan hati.. jangan ingat dia sangat..takut keputusan nanti mempengaruhi apa yang diharapkan..’

Aku cuba lupakan abang.. mesti lah boleh sebab mase tuh tak der perasaan cinta pun kat abang.. Cuma aku nak wat istikharah supaya ALLAH tetapkan hati aku.. andai abang jodoh aku,biar tenang hati ku.. andai bukan, biar lah aku melupakan dia untuk selama2nya.. itu harapan aku..if aku terserempak dengan abang di sekolah nanti, aku akan fikir ianya adalah kebetulan.. aku buat istikharah mase dalam bulan Ramadhan.. hari ke-17 puasa..

Aku cuba tenangkan hati.. tak putus2 aku doa pada ALLAH agar berikan petunjuk yang terbaik.. ALLAH Maha Mengetahui segalanya.. sepenuh pergantungan aku pada ALLAH pada malam itu.. dan malam itu aku tidur dengan lena.. sehingga lah esoknya mak kejutkan aku untuk sahur.. apa yang pasti, aku bangun sahur dengan mulut yang tersenyum, wajah yang ceria.. ahaha.. pelikkan? Bangun pagi2 buta ssenyum sorang2.. hikhik..

Mimpi itu aku masih ingat sampai sekarang.. biarlah menjadi rahsia aku tentang mimpi itu..hihi..sehingga la akhir tingkatan 5, aku masih simpan kemas apa yang aku mimpikan itu.. akhir tingkatan 5, aku isi borang Darul Quran.. aku memang minat pun menghafal2 Quran ni.. dan abang jugak mengisi borang yang sama dengan aku.. interview mase tu di SHAMS.. aku still ingat lagi mase tu meja yang aku guna untuk menghafal depan dengan meja abang.. perasaan? Of course la gelisah.. rasa macam diperhati.. mode perasan lagi.. dan bile aku tanye abang lepas kawen, it’s true..” abang memang perhatikan aling pun mase tu.. sebab mase lain tak leh dah nak tilik2..” .. ape daa.. orang suh hafal quran, dia pi tilik orang pulak!!

Aku dapat la menghafal dengan jayanya ayat2 Quran.. Cuma aku rasa aku tak ditawarkan ke DQ sebab result SPM kot.. orang ke DQ ni ada banyak A, aku ni dapat separuh dari abang, mane nak ditawarkan.. hehe..sebelum aku balik rumah lepas selesai paper BIO, aku jumpe abang.. ntah kenapa aku memang nak jumpe sangat dengan abang.. aku bagi gambar pada abang.. bukan gambar aku, gambar abang.. mc zue curi bagi aku..sporting kan kawan aku nih.. haha..dan abang senyum je.. abang tanye aku, kenapa tak gi lawatan tu? Rupenye abang kecewa aku tak ikut lawatan tu.. abng cite kat aku, andai aku ikut lawatan tu, mase tu abang nak berterus terang.. tapi aku menghampakan abang..


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online