:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, September 13, 2009

Semalam Lailatul Qadar??

Kan aku dah cakap, semalam aku stay up sebab buat thesis.. hasilnya, untuk setiap bab aku dah siap 90%.. mane boleh siap 100%, nanti tak terasa nikmat editing last minute.. hahaha [ketawa jahat].. semalam jugak aku minum kopi peberet aku.. kopi radix~mau secawan?? sejak bulan pose ni, aku jarang sangat minum sebab takut tido lambat.. tapi lambat tido pun sampai kul 2am cegitu je, then terus boleh lelap..


Biology clock aku untuk bulan pose memang kena ubah.. tido kul 12 am then bangun kul 4.15 am.. kalu aku buat time bukan bulan pose, hampeh aku takkan bangun kul 4.15 am tu.. mesti tidur selagi azan Subuh tak berkumandang.. ngeh3.. siap sekali pakej tidur lepas Subuh lagi kalu bukan bulan pose.. tapi semalam, aku nak stay up sampai kul 2 am je, dah siap2 baring, tapi mate pulak tak leh lena..


Aku bangun balik.. aktiviti aku pastu ape lagi.. duk godek ke blog neh.. hihi.. tetibe ada mesej masuk.. aku sudah heran sebab sape la nak hantar mesej kat aku malam2 cegini except abang.. tapi abang dah tido waktu tu..then, aku bukak mesej tu..

"malam lailatul qadar.. tengok langit sekarang, putih..bangunlah solat.."


Ni mesej dari abang ipar aku a.k.a abe leh.. bile habis baca mesej, aku seram sejuk.. nak tau nape aku seram sejuk? sebab dari kecik lagi duk dengar cite, kalu lailatul qadar, semua pokok n makhluk ALLAH akan sujud sembah pada-NYA.. dan aku terbayangkan pokok depan rumah aku neh sujud.. ade ke patut, umur 22 tahun pun takut macam budak umur 2 tahun?? ngeh3..


Tapi sayang sangat.. sebab sekarang, ALLAH bagi aku 'cuti'.. apa yg mampu, aku doa banyak2.. entri semalam aku cakap nak baby kan.. so, semalam aku doa yg terbaik untuk aku.. jika aku ditakdirkan ada anak dalam waktu masih belajar dan ini yang terbaik, mohon ALLAH hadirkan dalam rahim ku.. jika tidak, aku mohon dipermudahkan setelah semua nya selesai [habis belajar..].. cuma aku pegang satu prinsip, ALLAH knows the best!


Ralat jugak sebab tak dapat nak sujud pada yang Esa semalam.. tapi tak kesah la kan.. tak semestinya berdoa kena atas sejadah kan?? ALLAH terima semua doa kita, insya ALLAH.. yang pasti kene yakin pada-NYA.. lepas je siap doa, aku kol abang.. kejut suh abang bangun tahajud.. 3x percubaan calling, baru bangun.. susah jugak nak kejut laki aku neh.. hua*hua*hua..


Aku pun beranikan diri gi tengok langit.. sungguh!waktu tu langit kemerah-merahan.. cerah.. suasana tenang.. tenang dengan sunyi lain kan?? tak der bunyi satu pun serangga.. aku tutup balik tingkap sebab diri ku sudah seram sejuk kembali.. hikhikhik.. penakut punye pasal.. dan semalam aku rase adalah lailatul qadar.. ALLAH saja yang Maha Mengetahui.. jika dilihat pada hari ni, suasana tak panas kan? tak mendung.. tapi aku tak tau la kot2 cuaca camtu kat TM je, kan lain tengah panas atau tengah hujan.. =D


10 minit lepas tu aku call lagi abang.. saje, buat sport check.. kot2 abang tido balik.. hua*hua*hua.. pastu dapat warning dari abang,

"kenapa miskol lagi.. kan abang dah bangun.."

Akhirnya, aku lelapkan mata kul 5 lebih.. orang lain sibuk bangun sahur, aku baru nak tidor.. tak kesah la kan.. janji andai kata semalam adalah lailatul qadar, semoga ALLAH makbulkan permintaan aku dan abang.. amiiiiinnn..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online