:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, September 10, 2009

Aku Rasa Macam...

Sakit kepala weh mikir ke asemen fizik tenaga neh.. Dr. R kata berguna untuk mase depan.. bile masuk sekolah nanti, cikgu Fizik la yang akan guide students gi pertandingan rekacipta n others.. tapi, kalu cikgu anim dah tak kreatif nak create sesuatu, camne nak guide students.. kan aku bagi ajaran sesat kat bebudak tu, masuk neraka aku nanti.. bak kata Prof Dr Salihan;

"masuk neraka kamu kalau menggagalkan masa depan students" ..

Isy, beso jugak eh tanggungjawab cikgu neh.. aku rasa cam nak muntoh hijo duk fikir nak create apa.. tajuk asemen memang tak leh blah..

Make a proposal to be summitted to Minister of Energy, Green Technology and Water. The topic of proposal is "The Development of New Energy Technologies..". Your proposal must be genuine that come from your own idea. Give your concrete reasons why you build and propose the technology..

Dr. R, kalu saye boleh create instrument yang convert kan kentut kepada tenaga eletrik, agak2 macam besh tak proposal saya? nak cuba tengok hasilnya.. buat demontrasi kentut beramai2.. haha.. sorry la.. entri ngarut je nih.. tapi memang betul pun.. kentut boleh menghasilkan tenaga letrik.. pelik tapi benar.. huahuahua.. itu la sains.. menarik kan murid2?

Camne nak hasilkan tenaga letrik dari kentut anda? oke.. mula2 cikgu perlu ajar kamu cara kentut secara betul dan nyaring.. hua*hua*hua.. tekanan di dalam tubuh mesti lebih tinggi dari tekanan di luar supaya hasil yg maksimum.. alamak, 18sx sudah.. hahahaha.. selanjutnya, sila tanye Dr Zubir.. dia amat arif dalam bab2 ini.. iye kan abang sayang?? [kentut termasuk dalam biogas]

Suara anda juga boleh menghasilkan eletrik.. suara akan menghasilkan frequency.. anda pernah belajar getaran, gelombang dan optik? aku pernah belajar.. melalui frequency itu la dapat ditukar kepada tenaga elektrik.. device yg diperlukan kite panggil transducer.. tapi aku tak tau nama kejadah transducer itu.. ade ke orang buat research ni?? aku le tu.. ngeh3..
p/s: betulkan fakta aku kalu salah oke.. perlu diketahui, elektrik yg terhasil bukan lah kuantiti yg besar, malah kecil sahaja..


4 Comments:

Maaruf Mohamad said...

biogas....

convert gas daripada leftover atau hasil buangan dapur yang mereput kepada renewable energy

bahan thesis aku tahun lepas...hahahaha

http://en.wikipedia.org/wiki/Biogas

Mami Hadeef said...

aniem to MBM:

a'ah.. bawah biogas.. bahan thesis ek? aku nak tengok leh tak?

Maaruf Mohamad said...

hahaha...
bukan aku takmoh bagi pn Haniem.
Tapi mende tu dok hilang dari komputer aku...
Aritu komputer kena virus, format hardisk...habis bersih document semua.
tu aku ingat tajuk dengan prinsipnya je...

Actually gas yang terbebas tu mostly methane, and kalau dengan satu amount yang sederhana, boleh buat gas memasak...

tapi fokusnya untuk kes mu ni..propose la untuk menghasilkan satu tempat pengumpulan bahan terbuang ni supaya jadi rancangan yang terancang la...ala, konsep macam incinerator tu...tapi ni untuk hasilkan biogas...

hahaha...
panjang pulok komen...dok tau jawab soalan ke dok..
sorry pasal thesis tu.
kalau ada memang aku send ke emel mu je...

Mami Hadeef said...

oke2.. tak pe.. aku faham.. mujur komp kene virus bese, bulih format lagi.. kalu kene virus H1N1, parok mu kene beli vaksin.. hikhik..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online