:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, September 12, 2009

Di Sini Kisah Coklatku Bermula

First time join contest.. ni pun setelah mendapat jemputan exclusif dari pengajur contest iaitu siti sifir.. sebenarnya, aku tau contest ni mase mula2 kak siti ni publishkan contest tersebut.. dan siap ada less 10% bagi penyertaan yang terawal.. tapi sebab daku kurang ada cite yg besh untuk dikenang pasal coklet, sebab tu buat donno je.. haha.. kompem my hubby marah sebab semalam kena brain wash suh wat thesis, hari ni duk buat contest pulak.. hua*hua*hua..


Then, pikir punye pikir la kisah pasal cokelat nih, lebih2 lagi dapat jemputan exclusif lagi dari penganjur, daku semakin semangat untuk berfikir.. haha.. kalah dengan thesis.. thesis pun aku tak pikir camni tau.. dan ini lah kisahnya.. Dia, Aku & Cokelat



+ini bukan aku dan aku bukan dia.. aku bukan kembar dia, dan dia bukan kembar aku.. jangan tertipu dengan kecantikan dunia sebab dia bukan berumur 20-an, malah 30-an dan beranak sorang..+


Ini kakak aku.. kisah aku dan cokelat bermula mase aku umur 2 tahun lebih.. mase tu, mak aku dimasukkan ke wad sebab paku terjatuh dalam matanya dan memerlukan operation.. dan sepanjang ketiadaan mak aku di rumah, kakak aku yg ni la menjaga aku.. basuh berak kencing ku.. huhu.. waktu ni jugak, kakak sulung aku baru masuk politeknik dan kakak kedua aku kat asrama..


Aku waktu tu seperti kanak2 lain.. sedang buas dan tak leh duk diam.. nak jadikan satu hari tu, aku main2 tangga.. dan kerana ingin menguji kekuatan tulang temulang, aku panjat tangga dan membuat sesi terjun secara merbahaya.. haha.. mase tu kakak aku ni tak sedar aku sedang melakukan aksi2 bahaya.. dek tak sempat nak selamatkan aku sebab aku terjun dulu, maka mengua-ngua [nangis] la aku kat lantai tu..


Kakak aku dah cuak.. bimbang takut kena marah dengan ayah aku.. so, dia gi kedai beli coklat ke aku hampir Rm5.. boleh bayangkan tak budak umur 10 tahun beli cokelat hampir RM 5.. banyak bukan?? aku ape lagi. tengok bungkusan cokelat yg banyak tu terus aku diam dan menikmati kelazatan cokelat tersebut..


Sebabkan insiden tersebut, aku terus suka makan cokelat.. apa jenis yang rase cokelat aku bedal sampaikan milo tu pun aku suka ratah cegitu je.. suatu hari tu, aku berak pun warna ala2 cokelat.. sila jangan imagine kan oke.. hikhik.. dan ayah aku terus mengeluarkan perintah kuarantin kan cokelat dalam rumah itu.. hua*hua*hua..

************************************************************************************

Okeh, format pertandingan ini ialah...

  1. Anda wajib meletakkan http://coklathalal.com dan http://coklathalal.blogspot.com/ di bloglist anda - beres bosss!!
  2. Sila upload banner pertandingan ini di sidebar anda dan link kan gambar itu ke link contest ini (http://sitisifir10.blogspot.com/2009/08/contest-di-sini-kisah-coklatku-bermula.html) -sudeh..
  3. Contest ini dibahagikan kepada dua kategori. Satu entry adalah untuk satu kategori sahaja. Jika anda teruja untuk masuk kedua-dua kategori sekali, sila letakkan dua link ke entry anda dalam kotak komen ini. Tajuk entry anda hendaklah - Di Sini Kisah Coklatku Bermula. -sudeh mengayat citenye (kategori kedua)..
  4. Tarikh tamat pertandingan adalah pada 13 September 2009 jam 11.59 tghmalam.

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online