:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, September 28, 2009

Raya 2009

Raya yang menyayat hati.. sebabnya aku dah tak leh duit raye dari semua adik beradik aku.. haha.. siyes weh.. tengok anak2 buah aku dapt duit raye, aku pun nak jugak.. macam budak tecik tak aku neh?? ade la iras2 sikit cuma tak der la aku mengamuk nak duit.. =) yang still bagi duit raye, kakak sulung aku n ayah n mak.. eh? dapat jugak.. besh2 tapi yg kurang besh sebab jumlah duit raye yg dapat berkurangan dari tahun sebelum2nya.. mereka2 itu dalam mode 'jimat raye'.. betul ke kak?? hihi..


Pagi raye pertama aku kat rumah aku la.. wajib+mesti kt rumah aku.. ngeh3.. cuma, tahun ni kakak sulung aku tak balik sebab abang ipar tak leh cuti.. erm, sedih2.. tak cukup corum... yang ada hanya kakak ke2, ke3, abang aku n aku.. memang ada kelainan sikit pagi raye tahun ni sebab aku pegi surau dengan abang.. huhu.. join sekali mak aku n famili kakak ke3..


Lepas balik solat raye, salam dengan abang.. minta maaf segala2nya.. nasib aku tak nangis2.. boleh kawal air mata weh! tak duka+pilu sangat sebab tak banyak lagi dosa dengan abang.. haha.. abang kan?? kan?? kan?? pastu, adegan bagi duit raye pada anak2 buah.. walaupun hanya sekeping kertas warna hijau, sorang satu, tapi korang bulih jugak wat beli ais krim satu dozen kan? hihi.. nanti la sue n acu kerja, kasi up sikit duit raye.. nanti pau duit acu banyak2 tau..


Then, petang tu aku balik rumah abang.. kesian ma n ayah.. tahun ni semua abang2 zubir beraya di rumah mak mentua masing [termasuk abang].. so, rumah sunyi je.. sepi.. ma biasa buat sate hari raye pertama.. tapi sebab tiada orang balik mase raye pertama, so sate yang diperap tu dibungkus dalam plastik.. sape nak bakar sendiri.. haha.. sate segera ape..


Aku sampai rumah abang dalam kul 10pm.. mata ngantuk, tubuh penat.. tapi abang ajak bakar sate.. oleh sebab pagi tadi dah mintak ampun n mahap, takkan malam tu nak wat dia kecil hati kan? aku pun join la abang teman dia bakar sate sama2 dengan 2 orang lagi adek abang.. sonok2.. rase nak bukak kedai pun ada.. haha.. sate ma memang sedap.. jiran rumah abang siap mintak resepi n bukak kedai sate.. patut la dalam sebulan mesti ada sate free kat rumah..


Raye kedua, sehari suntuk aku beraya di Kota Bharu.. gi rumah sedara2 abang.. memang agenda setiap tahun bagi famili abang.. raye kedua akan turun ke Kota Bharu.. Raya ketiga petang aku balik rumah aku.. sebab raye ke4, kakak ke3 dah nak balik Bangi.. lepas kakak aku balik Bangi, aku n abang pi beraya rumah kawan2 n cikgu.. tahun ni baru aku start gi raye rumah kawan2 sebab tahun ni ada 'driver'.. hehe..


Raye ke5, aku ke Kota Bharu lagi.. pi majlis kawen yati.. kawan se-U aku.. n raye2 yang seterusnya, hanya biasa2 saje.. tak der mende menarik pun untuk diceritakan.. hihi.. tahun ni gambar diambil oleh kamera abang aku.. so, tiada simpanan gambar raye dalam laptop buruk aku neh.. nanti kalu aku rajin, aku upload eh..


p/s: masih musykil.. anak buah zubir yg sangat takut dengan orang lain, tetibe nak sangat dengan aku.. siap peluk n main 'au caakk!' lagi.. hihi.. ini sudah tanda2.. betul kah??


p/s 2: kasi mau abang jeles.. aku gi raye rumah t-hah.. then, adek t-hah tanye dia, yang mane satu dah kawen.. t-hah tunjuk aku.. pastu adek dia cakap, "macam budak umur 15 tahun je.." siyes.. abang sangat jeles dengan kata-kata itu.. ahha.. abang, sila terima dengan redha.. kuikuikui..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online