:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, September 13, 2009

No Title ^_~

Tahun lepas..

"Bile kite boleh kawen ni?"
"Tunggu la.. kena pujuk ma dulu.."
"Isy, sampai bile nak kena pujuk?"
"Kalu anim dekan utk 2 2 sem, zubir janji pujuk ma sungguh2.."

Itu umpan untuk aku.. hua*hua*hua.. dan resultnya, sem 5 aku dekan.. walaupun hanya 3.58 [aku sangat jujur dalam berkata2..], still dengan status result : sijil dekan.. dan untuk sem 6, aku tak dapat nak kekalkan result sedemikian..nak tau sebab apa? sebab dah tau result yang kami boleh kawen in this year.. hua*hua*hua.. lagak orang mungkir janji dengan abang.. nasib abang tak komen banyak2.. hikhik..

Dan tadi..

"Abang.. rase nak baby la.."
"Boleh je.. tapi aling kena study sungguh2..kalu asek tensen je, camne nak dapat baby sehat.."
"Tapi ma kan tak bagi pregnant mase blaja?"
"Bukan ma tak bagi pregnant, tapi ma takut aling tak leh nak tumpu belajar.."
"Yela.. aling bukan tak wat kije, bukan tak study.. saje tak nak ngaku depan abang.."
"Kalu aling boleh study sungguh2, abang tak la bimbang kalu aling pregnant.."

Resultnya..

Tak de la aku terus pregnant.. hua*hua*hua..sebab aku baru je sembang tadi dengan abang.. nasib abang tak umpan lagi aku dengan result exam mesti dekan.. tapi kalu abang bagi syarat kena dekan untuk sem ni, aku sangat sanggup.. rase cam besh je ade baby.. tapi dalam masa yg sama, ilmu keibu-bapaan kene tambah kan lagi.. isy, bukan senang nak besarkan anak dalam dunia serba canggih sekarang.. masalah sosial yg sangat berleluasa.. nauzubillah..


p/s : syaz, rase planning kite cam cancel je.. hikhik =D
p/s 2 : aku stay up malam ni.. gara2 wat thesis yg besh.. mau tunjukkan pada abang yang thesis aku untuk bab 1, 2 n 3 sudah siap.. yippi*yippi*yippi*
p/s 3 : biar la orang nak cakap aku ape pun.. ni blog aku okeh..sesuka hati, sesedap rase aku nak luah apa.. huhu..


6 Comments:

Anonymous said...

sweetnye..akak...nk email boleh...?

Mami Hadeef said...

nak emel? aniemz87@yahoo.com .. anonymous ni sapo ye? hikhik..

Cha Syazana said...

? plan apakah ini?? simple plan wedding plan? study plan? bwahaha

Mami Hadeef said...

adeh.. dikau sudah lupe yaa?? plan nak peknen 2010..hua&hua&hua

Cha Syazana said...

ow... syaz memang eh bukan, WAJIB pregnant thn depan! ahahaha^^ tapi sejak blaja pasal labor ni.. kne fikir 10x ececeh

word verification for today: glyptide.. apakah itu? mcm molekul kimia ke apa.. akakaka

Mami Hadeef said...

aniem to syaz:

ekekeke.. erm, syaz lagi la tiap2 hari ngadap baby, blajo labor.. huhu.. mesti lagi dok sabo.. huhuhu.. tak pe.. mane2 la kan.. asalkan sume selamat sudey.. hikhik..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online