:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, September 7, 2009

Kemas Rumah..

Uhh! lame aku tak updet blog ni.. catat sejarah selama 4 hari aku tak jenguk langsung 'rumah' ni sebab aku ade rumah baru.. haha.. dulu aku gatal cakap kat abang, nak ulang alik tanjong malim-kuantan tiap2 minggu, tapi bile ianya betul2 terjadi atau erti kata lain sengaja dijadikan oleh aku untuk berulang alik tiap2 minggu, conclusionnya sangat meletihkan+memenatkan.. tambah2 balik weekend baru2 semata2 untuk kemas rumah..

Aku sampai kuantan hari khamis malam.. malam tu memang terus tido je.. esok tu, abang gi kelas, aku stat dengan misi aku.. kebetulan pulak kebiasaannya abang hanya ada seminar je hari jumaat, tapi hari tu Doc nak wat kelas waktu petang.. memang abang ade betul2 peluang 'curi tulang' neh dari kemas rumah.. ngeh3..

Sental punya sental lantai rumah tu sampai naik lenguh tubuh aku.. menyental sorang2 tanpa bantuan,, oh~ sangat memenatkan ^_^ .. perabot nak sampai lepas sembahyang Jumaat, lantai rumah still basah.. apa lagi, aku amik kain batik + duduk mcm nak b***k + pastu tangan pegang kain sambil lap lantai.. ade la sikit2 gaya minah indon.. kuang*kuang*kuang..

Bile perabot sampai, abang dah nak gi kelas.. tinggal la aku sorang dengan 2 pekerja kedai tu.. pintu rumah aku bukak luas2.. bimbang jugak.. hikhiik.. dalam hati tak habes doa, 'cepat la siap pasang, pastu korang boleh balik..' haha.. lepas je pekerja2 tu balik, aku ape lagi, over excited tengok barang2 baru neh.. duk gosok sini, gosok sane.. ubah kedudukan kat situ, ubah yang tu ke sini.. akhirnya, terbungkam atas sofa L-shape tunggu abang balik..

Bile abang balik, aku kerah tenaga abang pulak suh buat itu dan ini.. nasib abang sporting walaupun dalam kelas tadi, Doc sound abang cakap 'lembik'.. eh! laki aku kuat tau.. 'lembik' la sebab tak cukup tido, mata kuyu semacam je.. hikhik..dari segi tubuh, alhamdulillah, laki aku kuat lagi.. huah*huah*huah.. start hari Jumaat, Sabtu n Ahad aku asek ulang alik je ke Cowboy.. orang Kuantan kompem tau pasaraya Cowboy neh.. macam2 ade.. walaupun tak secanggih cam carefour, giant, tapi still mendapat tempat dihati aku.. tapi kadang2 pening gak dengan struktur bangunan dalam pasaraya Cowboy neh.. ^_~


Alhamdulillah, semalam dah siap semua kemas rumah.. abang pulak yang kemas sorang2 sebab lepas balik dari Giant semalam, aku terus tido mati atas tikar buluh kt ruang tamu.. kalu tersedar dari tido pun, wat2 pejam mata balik.. sorry abang eh, aling 'curi tulang' semalam.. haha.. aku bangun dalam kul 12 am, abang kejutkan sebab ajak makan kerang.. dasat2, bangun2 terus makan.. hikhik.. pastu buat2 terkejut sebab tengok2 rumah dah siap kemas.. padahal aku dah tau dah sebab time aku tersedar, aku celik gak sikit mata tengok perkembangan rumah camne.. ^_~


Sebelum aku balik TM tadi, alhamdulillah semua dah beres + dah kemas.. penat wooo 3 hari, 3 malam kemas rumah berturut2.. boleh jadi bibik indon.. haha.. tengah2 rileks dengan abang, ayah aku kol tanye pasal rumah dan sukacitanya kami mendapat 'sponsor' peti dari ayah..hikhik.. gumbira tak turkata.. jimat..jimat.. save bajet dekat2 nak raye neh..kepada yg mengenali kami, dengan segala takzimnya, kami menjemput anda datang ke rumah kami di No 7, lorong IM 8/9, Bandar Indera Mahkota, 25200 Kuantan..



p/s: sorry to kawan2 abang sebab terpaksa postpone untuk majlis berbuka puasa di rumah aku.. tak sempat nak wat sebab rumah tengah bersepah.. malu la orang datang tengok2 barang2 penuh lagi kat ruang tamu.. insya ALLAH sebelum kami balik raya, kami akan wat jugak otei!


p/s 2: sian abang.. duk sorang2 kat rumah.. huahuahua.. kadang2 my hubby kembali ke pangkal jalan ke rumah lamanya demi untuk menghiburkan hatinya yang kesunyian tanpa bini di sisi.. hehe..
p/s 3: Bile dah duk rumah sendri neh, aku boleh masak.. aku n abang boleh makan puas2 compared dengan makanan yg dibeli.. abang pun cakap puas hati makan dirumah..U know why? sebab aku masak dengan penuh kasih n sayang, baca surah2 al -Quran untuk kuatkan rase cinta.. haha.. ayat tak leh blah.. sesape yg nak petua, boleh berhubung terus dengan aku.. ops! utk yg dah kawen saje ye..huahuahua..


4 Comments:

yuhazlina said...

Wah dah semakin expert dengan bandar Kuantan yer...X pe banyak lagi pasaraya di sana untuk dikunjungi.Hi..hi..hi

nura said...

salam anim..
ciannye kemas umah 3 hari berturut2.
hehe, tapi bla dh siap sume kan, lega..^_^
melaka-kuantan dekt eh? huhu..
insyaAllah anim, ada rezki kite jupa 1 day.ntah2 masa tu anim dh ada anak 2 3..hahaha..=P
anim pun sama, sama2 kita manfaatkan sisa ramadhan yg masih berbaki ni.
[tumpang gembire utk anim dah ada rumah^_~]

Mami Hadeef said...

aniem to kak yus:

hihi.. memang dh expert dh bandar kuantan.. eng hong ade, cowboy ade, ECM ade.. haha.. cuma jalan nak gi sekolah still tak ingat lagi..

Mami Hadeef said...

aniem to nura:

wsalam.. hihi.. yela.. bile dah siap, rase lega sangat2.. balik raye nanti dah boleh rileks sikit la.. tak de kalut lagi nak kemas..

a'ah.. 1 day, hope kite boleh jumpe k.. hihi.. tumpang gembira anim dah ade rumah ek?hihi.. anim lagi hepi sebab bile balik kuantan, dah boleh balik rumah sendiri.. kalu tak, pindah randah je kije nye. =)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online