:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, September 17, 2009

Dulu & Sekarang Mesti Sama..



"Aling nak kad raya tak tahun ni?"

"Mesti la nak.. "
[demand tinggi]
************************************************************************************
Itu perbualan aku dan abang.. dulu n sekarang, mesti kena sama kan? zaman bercinta dengan zaman sudah berkawen, mesti kene sama.. takkan mentang2 dah kawen, tak yah la kad raye.. aku seorang yg sangat materialistik oke.. ^_~ cuma apa yang tak sama nye.. kad raye untuk tahun ni mesti khas untuk suami/isteri.. ngeh3.. takkan kekasih hati lagi.. zaman dah berubah, dunia dah maju.. lalalala~


Dan ini kad raye aku untuk abang.. cuma, yang bezanya tahun ni, tak yah la pos.. ko nak banyakkan kerja posmen lagi ke? kesian dia.. huhu.. tahun ni kad raye bagi by hand.. jimat+cepat+lebih efisyen.. hikhik.. tapi kan abang, cam tak feeling je bagi by hand.. nanti abang baca depan2 aling, malu la aling.. oke, abang baca bile aling dh dalam selimut, otei??

ini untuk abang.. sila abaikan muka hensem di belakang.. itu bukan muka laki aku..

Khas untuk abang..

Yang besau ni untuk cikgu SMAASZA.. 5 kedai aku cari kad raye untuk cikgu [carefour, mydin, 3 kedai depan UPSI].. pah ceroh tak jupe..[maksudnya tak jumpe2].. then, aku beli yg ni untuk cikgu2 sekolah kami dulu.. rupe2nye, anak2 murid sekarang sudah tidak ramai yg berminat utk hantar kad raye pada cikgu.. sedih2..

Untuk abang dan cikgu.. sorry abang.. yang abang kecik, yang cikgu besaq.. sebab cikgu2 ramai, abang sorang je.. =) kad raye untuk abang tahun ni turun pangkat sikit.. tak dak bunyi2.. meh aling nyanyikan sendiri.. nak??


3 Comments:

Unknown said...

how sweet..
guna kad raya mmg cara tradisional tapi utulah yg paling sya suka.

biar pun zaman dah berubah tapi tradisi tetap dikekalkan..

nak kad raya jugak..ekekeke

Cha Syazana said...

aniem ku syg~ selamat hari raya, maaf zahir batin :D makan kueh raya nanti ingat2 syaz heehee

Mami Hadeef said...

aniem to mata hati:

betul.. kad raye ade nilai sentimental.. hukhuk... lagi hepi menerima kad raye dari terima mesej.. lalala

aniem to syaz:

syaz, selamat hari raye.. mahap zahir batin.. peluang bersama dengan hubby berlama-lamaan.. haha.. setelah kite masing2 diperantauan.. kuang3..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online