:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, October 29, 2009

Calculus dan Result..

Penangan Prof ARO.. presentation start kul 9 pagi sampai 6 petang.. bantai kematu punggung aku duk lame2 atas kusi lab yang antik itu.. hoho.. kene marah teruk dengan dia, balik dengan hati berduka lara, markah presentation yang tidak memuaskan hati, so kata hati cakap "tido la anim.." haha..

Bertindak mengikut kata hati, aku pun tido lepas maghrib n mangun kul 12.30 am.. mata segar.. aku mandi [balik present tadi tak mandi semata2 mau jimat air.. haha..tak pe, bukan abang ade sebelah pun =) ].. lepas segala2 bagai siap, aku bantai blog walking dulu dalam sejam.. so, aku start buat asemen terbengkalai itu pukul 2.00 am..

Aku tau, kawan2 aku yg lain pun baru start buat jugak dek penangan presentation tesis..tesis punye pasal, start berdebar dari hari sabtu sampai rabu.. haha..tengok soklan asemen, soklan pertama, isy cam senang je.. aku buat.. smooth dari step awal sampai akhir.. then, compared dengan equation sebenar is not similar..ghopenye aku syok sendiri buat.. haha..oke, cube lagi..

Aku calculate sampai habes 5 helai kertas A4 double A.. jangan riso, aku bukan pembazir orangnya sebab aku gune kertas yg aku print tesis draf tu sebgai kertas pengiraan.. haha.. sampai kertas ke5, aku kira still tak dapat.. aku fed up.. bukak laptop, surf internet.. Kerna aku sorang yg pelupa pasal calculus, so aku try alternatif ini.. cari camne nak integrate sin tita the power of five..

Sebenarnya, dah belajar dh pun calculus ni..students fizik UPSI wajib amik subject maths utk 4 semester which are basic mathematic, introduction of calculus, calculus advance n ordinary differential equation.. dan ke empat2 sem ni result aku selalu spoil sebab result math yg 'bagus'.. then, lepas sem 5 je result terus dekan sebab tak de lagi subjek math.. huhu.. tapi sem 6 down sikit sebab gatal nak kawen.. sem 7? haha.. ALLAH saja yang tau..

Conclusion, aku kurang pandai maths.. tapi camne terlepas buleh amik fizik? haha.. dun know.. Orang lain maybe take a short time je kot nak integrate sin the power of five tu, tapi aku amik mase 2 jam.. haha..

So, aku wat conclusion.. kalau la mase aku peknen nanti aku selalu wat calculus neh, konpem anak aku pening2 lalat duk kat dalam tu.. haha.. baik aku study fizik utk dia.. oke baby, velocity is equal to the displacement between 2 point divide by time taken..do u understand it ??? *@#$%*


5 Comments:

ila said...

slm..akak..xpe2..org ckp klw time peknen kite bljr,ank tu cerdik nnt..so ape lg kak..peknen smntr masih ade peluang..insyaAllah...heehee..tp xpe...akak kan cikgu-gonna-be..seorg cikgu pastinya sentiasa kna bljr n sntiasa belajar bsama2 students kan..so..ms masih byk..insyaAllah...=)

abu muaz said...

Salam ziarah

Mami Hadeef said...

aniem to ila:

hihi.. kalu kate2 ila tu kate2 MIL akak, terus akak 'usaha'.. haha.. ila, akak tak reply agi mesej ila.. insya ALLAH ASAP ek..

aniem to abu muaz/;

salam ukhuwwah

Unknown said...

anim,
u present sorang ke 9-6 tu???

Mami Hadeef said...

aniem to miss jue:

isy, tak la.. anim present dalam setengah jam lebih cegitu je.. dh ramai, dalam 15 orang, itu yg sampai kul 6.. sepatutnya present 15 minit sorang je, tapi prof tu tanye mcm2.. =)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online