:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, October 12, 2009

ALLAH Nak Tunjuk..

Aku ke ULM pagi tadi.. thanks to cik Raihah yang tak jemu2 teman aku ke ULM.. dia adalah partner aku dan sungguh sedih kerana kemungkinan aku tidak bersama dia ketika menjalani praktikum sebab dia still dengan SMK Raja Perempuan Taayah.. tapi tak tau ada keajaiban berlaku pasni, tetibe ULM tarik jugak nama dia.. tapi dia said 'tak mo' sebab dia sudah sayang sekolah itu.. i tak kesah pun.. *eah, nanti kite wat ABM kot YM sama2 tau.. haha*


Bincang punye bincang dengan encik2 di situ.. surat permohonan untuk pertukaran sekolah sudah kali KEDUA dikemukan.. u see sendiri la i punye effort nak tukar sekolah oke.. kerana mr hubby tersayang nun di Kuantan, i rela korban apa saja.. biar la kene marah banyak kali pun =( .. dan sekarang hanya berserah pada ALLAH saja.. aku dh semat dalam hati, apa jua berlaku, PASTI ade hikmah..[bukan PASTI yg budak 6 tahun tu..]


Then, aku bertanyakan camne prosedur penetapan sekolah untuk praktikal ni.. perjumpaan kali ini dengan encik2 ULM menguatkan semangat aku.. sungguh! kali ini aku dilayan dengan baik =) .. punye la aku banyak tanye, at last, ALLAH nak tunjuk, encik tu tersalah cakap..tapi aku PASTI lagi encik tu tak sedar dia terlepas cakap.. haha.. bile i tau, waaa~ panas lagi.. terasa sangat2 diri ni dikhianati.. pes time aku rase dikhianati sebegini rupa..


Tapi panas tu sekejap je bile akhirnya aku sudah dapat result yg aku dapat ditukarkan ke Kuantan [macam konpem je, tapi rasenye konpem]..mungkin dia rase kesian kot kat aku.. naik turun tangga ULM tu [ULM itu berada ditingkat 4 ye kawan2], hantar surat dah dua kali.. syukur pada ALLAH selayaknya.. DIA yang membantu aku.. bukan saja bagi kekuatan fizikal, malah kekuatan dalaman untuk aku hadapi dugaan ini.. cuma, wat mase sekarang ni aku tak tau sekolah mana sebab aku tau aku dapat Kuantan pun dari sorang kawan aku..


Disebabkan nama dia n partner dia tercicir, so dia refer pada ULM..then, encik tu cakap camni kt dia,

"Awak nak partner sekali dengan Haniem tak? sebab dia mintak Kuantan.."

"Saya tak leh nak confirm sebab kena tanye partner saye dulu"


So, aku yg wat kesimpulan la aku dapat Kuantan.. ahaha.. padahal, itu hanya result 'angin2' saja, tak der hitam putih pun.. i hope la.. semoga kesabaran aku menghadapi dugaan ini mendapat ganjaran oleh-NYA.. doa orang teraniaya dimakbulkan ALLAH, rite? so, aku berdoa semoga nanti posting pun aku dapat dekat dengan abang dan posting aku diawalkan.. i laki bini decide nak duk Kuantan, thats why aku nak minta posting kt Pahang.. n i hope again, biarlah dapat dekat dengan abang..


Kesimpulan aku, kalu ALLAH nak tunjukkan kebenaran itu, akan terzahir lah ia walaupun mende tu ditutup serapat2nya.. kuasa ALLAH tiada tandingan.. jangan kamu menidakkan itu, oke?? time kasih pada mereka2 yang membantu aku dalam usaha pertukaran ini.. yg teman aku naik turun tangga ULM, yang bagi aku semangat, kata2 positif.. tidak lupe juga yg menyalurkan doa melalui blog ni..aku post entri berkenaan praktikum, minta kamu mendoakan aku, kerana aku tau, aku ade kamu di belakang.. thanks friends!!

p/s: aku cuba berprasangka baik pada tukang incharge praktikum bg pelajar fizik.. mungkin dia lupe surat aku.. ye, mungkin dia lupe.. *padahal dalam hati cakap, ianya tidak mungkin berlaku! sebab hanya beberapa kerat sahaja dari 198 orang students fizik yg buat permohonan..lain la kalu 50 orang buat surat, boleh dianggap jugak surat aku tercicir..*


6 Comments:

ila said...

slm akak...thnx 4 d latest email tu..xpe2..ila fhm akak bz..jgn risau2 ye..still kakak ila yg cute jugak..huhu...really appreciate it..btw kak..all d best..insyaAllah..ila pun doakan Allah bg yg terbaek utk akak..n moga yg terbaek itu adalah apa yg akak idam2kan..insyaAllah..akak da puas usaha utk berada di sisi suami kan...Allah tahu akan usaha akak tu..n niat akak utk berada di sisi suami tu mmg niat yg sepatutnye n selayaknye buat seorg isteri kan coz mmg patutnye tempat isteri di sisi suami..moga Allah permudahkan..papepun...ceria sokmo...;)

AisyahMhz said...

insyaAllah semoga Allah makbulkan doa aniem 2.

ehsas jaded said...

thumbs up! gambatte!hehehe.. praktikel molek2 oke!suke aku dgr...ameeenn...

Mami Hadeef said...

Aniem to Ila:

Thanks dik! bertmbah2 semangat akak bile bace komen ila neh.. hihi.. tu la, akak takut ila tertunggu2 emel akk, sebab tu mention dulu kt ila.. hihi.. thanks atas doa itu ye dik..

Aniem to Ummu Qaisara:

Mekaseh akak.. Qaisara sangat cumill. pandai posing depan camera..hihi..salam peluk cium untuk Qaisara..[x sabar nak ade baby gak.. hihi]

Aniem to ehsas_jaded:

hihi.. tu la izzah.. mekaseh atas doa2 mu utk aku.. debo nak praktikal neh.. camne nok jadi cikgu feveret kt skolah.. haha.. kan senyum terlebih budak naik kepala pulak =)

Raihah Rosli said...

I redha saje ape result nye... kuantan o ipoh ada pro n con...Lg pun I x da kepentingan di mana2... Tp menanti dlm debar jge result yg akan kuar.... Lps dah confirm .... bru nk pk rumah n sbgnye...

Mami Hadeef said...

eah, SMK Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad oke.. hihi.. alhamdulillah.. selayaknya I perlu bersyukur pada Pencipta..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online