:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, October 19, 2009

Rajen Yang Terpaksa =)

" Abang, rindunya kat abang.."

" Kan hari Selasa aling nak balik sini.."

" Tak tau lagi la abang.. thesis tak siap lagi, tutor tak wat lagi.. asemen pun ade lecturer nak bagi.."

" Erm.. kalu camtu tak pe la.."


Aku amat2 paham maksud "erm, kalu camtu tak pe la.." .. sebab mase aku cakap hasrat aku nak balik hari Selasa (esok), memang abang amat2 gembira.. sebab kami tak pernah tak jumpe lebih dari 2 minggu.. so, bile sekarang ni dah lebih 2 minggu kami tak jumpe, rindu tu makin membuak2.. kalu didih air neh, sampai menggelegak.. ngeh3..

Oleh kerana aku amat paham nada "erm, kalu camtu tak pe la.." , so, aku sedaya upaya menjadi rajen.. kesimpulannya rajen yang terpaksa.. hasilnya, thesis aku dah siap.. tutorial pun tinggal nombor 4 je lagi yg belum dijawab.. tapi ade jugak lompong2 soalan no 1 dan 2 yg aku tak jawab lagi.. tapi, oke la kan? hihi.. sebabnya tutorial tu kene submit hari Jumaat..

So, pada kawan2 aku, jangan lah heran, janganlah pelik kalu hari Rabu muka aku tak muncul dalam kelas fizik tenaga.. haha.. keals ganti je pun.. dh la 2 jam.. dan jangan lah heran lagi, jangan lah pelik lagi kalu hari khamis pun muka aku still tak muncul2 gak.. haha.. kelas yg sama, fizik tenaga.. bulih imagine tak kelas fizik tenaga sepatutnya 3 jam seminggu, tapi lecture aku neh suka buat2 kelas ganti.. tambah lagi 2 jam.. aku gi kelas pun sembang je, baik aku balik jumpe abang =)

Dan kawan-kawan2 lagi, jangan lah pelik pulak kalu muka aku muncul dalam kelas ganti CM pada khamis malam tu.. aku bukan cips more tau.. hihi.. sebabnya aku akan naik bas balik TM tengah hari khamis tu.. kelas CM aku sayang nak 'tuang' sebab kalu tak attend je mesti tak paham.. tapi sebenarnya, kalu tak kerana ade 'sesuatu' hari Jumaat tu, aku rase aku 'tuang' jugak kelas CM tu..

Nak tau apa 'sesuatu' yang akan ada pada hari Jumaat? Test QM.. lecturer aku yang bujang nan satu itu sangat rajen buat test.. aku tak tau dia rajen terpaksa macam aku ke tak.. haha.. aku promote neh, lecturer aku tu bujang lagi =) .. teramat rajen start dengan awal sem lagi.. preliminary test + mid term + pre-final la + 3 tutorial individual.. kalu students fizik ada 198 orang, boleh bayangkan tak betapa dia rajen nak marking semua2 tu sbb hanya dia saja yang mengajar Quantum Mechanics.. so, aku promote lagi.. dia bujang tu.. kawen la dengan dia supaya junior2 ku tidak menjadi 'mangsa' seperti kami.. hikhik..

Kesimpulannya:
  1. Thesis dh siap.. without correction by supervisor la.. kalu ade correction pun, sikit je kot nak kena betulkan
  2. Tutorial hampir siap (tinggal no 4 n lompong2 yg lain)..
  3. Minta maaf Dr.R sebab saya gagal menghadirkan diri ke kelas Dr.. sebab saya terpaksa menghadirkan diri di rumah Dr.Z saya.. hikhik..
  4. En. F, minta maaf la.. ade 'terngumpat' sikit.. sebab en.F pun kutuk kitaorang depan junior.. hikhik..



6 Comments:

ila said...

slm..huhu..akak..nak ngadu..kitorg kan patutnye ms mggu dekat2 nk exam ni..da x byk kelas..byk ms leh wat revision..tp lecturer pun nak berganti2 lak..huuu..wajib attend,klw x...kna bg letter...+ stiap batch sikit je orgnye.mmg leh detect klw xpegi..huhu..kna pegi jugakla nmpk gayenye..skrg ni dlm mggu study week da..mmg kna rajin n speed abis sbbnye next week,4 paper berturut2..(-_-'')..pastu lg 2 paper br la wat selang hari..tp syukur gakla..2 paper yg selang hari tu,each 5 credit tau..sbb berkaitan dgn assessment(mcm diagnose la kut) n intervention/treament yg sgt byk...huuu..doakan ila rajin berganda mcm akak ye..jom..usaha same2!!!!

fana said...

ader test ke??gilak!!

haha

Unknown said...

bestnyer ada "pemberi semngt" secara x langsung nk siapkn keje bertimbun...
teringat mr hubby, trus bersemngt nk siapkn keje berlmbk...^_~

bila nk jd rajin cm anim ni... sekelip mata leh siapkn thesis, tutorial etc2...

Mami Hadeef said...

aniem to ila:

wsalam..hihi.. kelas akak pun wajib attend.. Dr siap pesan lagi tau suh datang.. hihi.. 198 orang students fizik, ade 4 kelas.. so, dalam 1 kelas ada dalam 40 orang je.. kalu tak datg memang boleh nampak gak.. tapi akak kan pejuang berani mati.. haha..

tak pe2, usaha sungguh2.. ade hikmah la tu.. yg 5 kredit tu kene study sungguh2 tau.. banyak effect pointer kalu dapat teruk..hihi..akak balik ni sebab dh dekat nk study week..amik semangat..[alasan =P ]

Mami Hadeef said...

aniem to fana:

Lol.. kan ritu postpone test nye.. dia buat hari Jumaat la.. kul 3 pm oke..

Mami Hadeef said...

aniem to miss jue:

sebab u anim namakan rajen yang terpaksa.. kalu balik, tapi kerja bertimbun2, cam tak besh je.. baik siapkan dulu.. balik pun senang hati.. hihi..tp yg pasti, balik Kuantan nanti memang takkan ada mood nak study coz 'housemate' satu rumah dh habes exam =)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online