:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, August 28, 2010

Say Hi To Baba...


baby, say hi to baba in September oke..



ada nada gempak di situ.. eh, aku belum bersalin la..


semalam en zubir memang very2 the busy betul la.. bayangkan, dalam mase 20 jam tu, aku sempat face to face dengan dia untuk jangka masa kurang 5 minit.. macam ape je kan?? tu pun sebab dia balek umah jap sebelum berbuka pose semata2 nak hantar makanan kat aku.. kalau lah aku masak semalam, memang tak jumpe langsung la dengan dia T_T .. tau nape aku tak masak? sbb ikan, sotong, ayam, udang, kerang, ikan keli, ketam dh habes.. oke, aku tipu je, tamak gile nak sumbat semua dalam peti.. bukan pasar neh.. nak gi beli bahan basah pun tak sempat.. bz kan dia?? tiba2...


kuar rumah kul 9 am, aku ngah tido.. pastu, terus senyap tade calling2 bagai.. just mesej seciput dua je.. pastu balek umah jap dekat2 kul 7pm.. pastu lagi terus blah gi berbuka pose kat masjid.. senanya, masjid mane dia berbuka pun aku tatau.. see, memang mase itu emas betul lah semalam.. nak mesej aku tak menyempat2.. haha.. upenye dia berbuka kat masjid taman tas.. jauh tu dari umah aku.. mesej2 lagi, upenye dia n the geng wat medical check up kat penduduk taman tu n orang masjid ajak terus berbuka sama2..


pastu semalam, perut asek mengeras je n baby kurang tendang2.. baby boikot sebab baba dia tak balek2.. wakaka.. seperti bese bile aku SMS, seorang baba yang cool kan, maka jawabnya, "tak pe, baby dh slow2 turun bawah tu.. " =D
so, aku pun cool2 saja oke sampai lah tertido.. kul 12 am lebeh dia balek.. balek2 aku dengar dia tanak nasi.. ape kes tanak nasi malam?? haha..


aku pun jerit2 dari atas katil mcm nak beranak n tanye nape tanak nasi.. dia kate untuk sahur karang.. untuk pestime oke.. aku ulang.. pestime en zubir tanak nasi untuk sahur.. keh keh keh.. selama ni, just tunggu dalam tido je n bangun bile dengar siren bunyi, "abang, bangun sahur cepat!" haha.. ada nada macam warden kejut budak2 sekolah.. eh, warden aku dulu ade ke kejut aku eh?? rasenye bunyi siren dewan makan yang tak besh je kot pepagi buta.. kekeke


wai wai wai en zubir manusia sgt2 bz? sbb dia kene siapkan research oke.. mari kite gelakkan dia.. hari tu, mase aku final year dan memang bz gile siapkan research aku, dia bole berlagak depan aku cakap budak medic tade kene wat research final year.. memang la bukan mase final year, tapi kene wat research mase fourth year.. dan research nya hanya diberi tempoh 5 minggu untuk 300 lebeh sample.. oke, mari kite tepuk tangan untuk en zubir, manusia paling bz dalam dunia.. sbb tu la dia sangat tekun buat medical check up di taman2, kawasan kampung n tercegak kat klinik semata2 mahu cukupkan sample bersama kawan2 seangkatan dengan dia..


dan yang besh nya, minggu depan adalah minggu terakhir.. pastu posting family medicine yang Qele cakap no stress.. cuma kelas macam full jugak, tapi tade la every weekend je lesap kotnya la.. harapnya gitu sebab mase tu aku dah bersalin kot.. 3/9 adalah hari terakhir en zubir dalam community med sekali dgn final research presentation.. dan 6/9 akan masuk posting baru.. eh, pasal apa aku hafal jadual dia wei..



so, baby kene say hai kat baba dalam bulan depan tau.. kalau blh, 3/9 terus kuar.. kite dera baba lagi jaga kite.. kih kih kih.. kepada abang, beringatlah! anda belum ada baju raye warna oren oke.. bile mau pegi soping?? kang terberanak dulu kang, nak ke bang soping sorang2 bagai?? kah kah kah






6 Comments:

Nadiah Suhaidi said...

hehe, bz sungguh baba baby ni yer!

wah tahun ni tema oren tuh! :D

spe_echless!! said...

nanti masa beranak..jgn lupa bwk laptop ye anim..terus posting dlm labour room taw...=)xsaba anty2 sini nk tgk beby..

^m@habb@h ini^ said...

assalamualaikum..
kak aniem, alhamdulillah..sy dah selamat bersalin 3 minggu lepas normal, berat baby 3kg sedangkan berat sy seblom melahirkannya 49 kg shj (spesies kecik..hehe) nak share ape yg org lain ajar pd saya agar mudah bersalin..amalkan bce ayat ke 18,19,20 surah 'abasa..dan ayat ke 25 surah Maryam..sy amalan tiap2 kali pas solat sejak 36 weeks..dan juga byk minum air zam2 sebelom g ke labour room.sy ditolak masuk ke labour room kul 3pm dan 3.16pm lahirlah sorang baby comel=)alhamdulillah Allah permudahkan.bykan berdoa n solat hajat..Selamat menempuh pengalaman indah bersalin! saat2 yg x dpt dilupakan n nice moment.

Mami Hadeef said...

aniem to puan nadxoxo:

memang bz la dia.. rase nak ikat je kaki, duk umah senyap2.. wakaka.. a'ah.. tema oren. sekali utk konvo+kawen abg.. gile punye kedekut nak beli baju laen..

Mami Hadeef said...

aniem to meyda wee diary:

blh je nak bawak laptop.. tapi broadband tara ada maaa.. hampes .. hampes.. tape2.. nanti bile dh deliver, anim suh hubby upload pic baby dlm blog cepat2 eh..

Mami Hadeef said...

aniem to mahabbah ini:

wsalam.. akak hari2 tau jenguk blog awak, nak nengok gmbar baby.. tapi tak upload pun.. upload la ye.. hihi.. wah, berat jugak baby awak ye.. yela, berat ummi dia 49 kg je.. berat akak skang dh 60 ++ kg.. macam anak gajah da.. thanks sbb bagi petua tu.. akan akak amalkan.. mintak2 dipermudahkan bersalin.. takut2..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online