:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, August 25, 2010

Baby HZ @ PK Beserah


Hari ni penat oke.. jadual tido dah tak macam hari2 laen.. eh, maksud aku jadual tido aku waktu siang.. harus ade jadual tido, kalau tak, aku akan pening2 cap ayam sikit n mula la hangin satu badan yang memang sangat susah untuk dikawal erk erk erk..

Appointment dgn Doc kt PK Beserah kul 8 am, tapi kul 7 am aku da gerak pegi.. sampai klinik kul 7.20 am.. pe kes kau tercegak awal gile sorang2 depan pintu klinik tu kan? ni lah padahnya kalau lesen kete simpan dalam purse bertahun2.. naseb tak geget dgn anai2 kan.. lesen tu akan dipegang bile nak renew je.. wakaka.. bila aku nak berani bawak kete wei.. adoi..

Kul 7.30 am aku amik no.. saje je tak nak jadi orang first.. aku tunggu sorang akak tu amik no dulu, then baru aku.. jadi dapat lah turn no 2.. lepas tu berkenal-kenalan dgn ibu2 mengandung yg tunggu turn jugak.. aku kan peramah.. kekeke.. ade sorang kakak ni bawak anak dia baru lahir 12 hari.. nak cek jaundis sbb makin naik bacaan dia.. baby tu lahir 3.7 kg.. aku pun tanye, "kak kencing manis ke?" dia jawab ya.. dia kate Doc scan 4 kilo terus kene usung masuk OT..

Ade sedikit cuak di situ.. sbb kalau GDM ni anak memang sah2 la besar.. aku pun dah lama tak scan baby.. last scan 34 weeks dulu.. mase Doc tulis 2.2-2.4 kilo, aku macam sedikit tak caye.. tapi tape la, tulisan Doc weh, jadi haruslah kene percaya =D .. lepas dari scan last tu, memang sangat berteka teki la berat baby berapa sebab makin lama makin sakit rase tekanan kt tulang rusuk aku [eh, yeke kt tulang rusuk?]..

Gud bye untuk tido yg lena, mimpi yang indah2.. malam2, memang akan tersedar untuk setiap jam nak cari posisi tido yg indah.. ecece.. ade hati lagi nak tido lena.. mengiring kiri atau kanan akan bertahan untuk 30 minit je kot.. pastu, mula terasa sakit yg menekan.. kalau terlentang, boleh la lena sikit tido.. thanks pada puan nadxoxo atas panduan tido yg selesa bagi ibu mengandung.. bila dh tau cara tido camtu, memang tamak gila aku susun bantal sekeliling aku.. abang tido pun sempit je.. kekeke.. ampun bang.. sabar ye..


aku tido sopan sikit dari ni.. lalala


Eh, aku dah jauh melalut la.. nak cite pasal baby HZ senanya..

Bila scan je, perkara first aku nak tau EFW dia.. biarlah sekadar estimate je kot, paling kurang aku da tak berteka teki pasal berat dia.. mula2 Doc scan, aku tengok berat baby 3.5 kilo.. rase nak terlompat dari katil sbb agak terkejut oke.. aku dah cakap, itu hanya estimate.. last2 Doc amik EFW paling ringan 3.2 kilo.. paling ringan untuk setakat ni..

ololo.. tomey nye..


Yang first dah tau pasal EFW.. second, aku nak tau sangat pasal AFI.. baca blog kak mawaddah, aku jadi risau plak pasal air ketuban ni.. takut tak cukup.. bile tengok AFI 10.8, syukur alhamdulillah.. tapi tu pun dah dekat border line.. abang cakap, AFI more than 10 adalah normal.. tapi cam tak bes je kan, sipi2 je tu.. tapi Doc tadi tak cakap ape2, maybe oke je kot..


ALLAH Maha Besar.. indahnya ciptaan Dia..


Kepada baby HZ...

sila la keluar cepat2.. mama n baba tak sabar dah ni.. mesti awak nak seronok2 lagi kt dalam perut mama kan.. duduk dalam perut mama blh makan macam2.. bile keluar kene telan susu je ye.. mama dah kecut perut ni tengok surat refer Doc kalau 40 minggu awak duduk dalam perut mama lagi.. cepat la baby.. keluar lah.. mama telan air selusuh satu botol malam ni kang.. kekeke



Mama dah bukak katil awak tau.. nak suh awak bau sikit barang2 awak tu biar cepat keluar dari perut mama ni.. hik hik hik.. baju2 comel awak pun mama dah simpan dalam almari tecik awak tu tau.. so, apa lagi.. sebagai seorang anak yang taat pada mama dan baba, sila la dengar cakap..


3 Comments:

Nadiah Suhaidi said...

Nad pun byk tdo, tdo siang. Hehe. Sebab tdo malam dah tak lena sangat~

Unknown said...

baru perasan lagi 11hari je baby ni keluar.
mest x sabar kn? jue pun tak sbr nk tgk baby yang besar. sbb mama dia comey je..
hehehe... sabar ye tunggu baby keluar.

Mami Hadeef said...

aniem to puan nadxoxo:

betul2.. sbb tak lena malam jadi qadha' waktu siang.. hehe.. tapi pelik, siang ni lena plak.. hehe..

aniem to miss jue:

tu la jue.. dh x lama dh.. tp x rase saket ape2 pun lagi.. tamau la kene induce kalau bb tak kuar lg 40 weeks nanti.. huhu.. nak beranak baby yg besar ni pun cuak gk..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online