:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, August 18, 2010

Aku Isteri Yang Ditinggalkan T_T


Sedih bebenor bunyi tajuk entri kan.. tapi nasib la jiwa maseh gagah lagi bertahan, hati maseh lagi tabah dari mengalir air mata.. eceh.. ayat tak leh blah.. dah la lama tak hapdet blog, tetibe entri start dengan ayat puitis2.. ape kess?? ape kess??


credit to google

Senanya, skang abang posting dalam community medicine ni sangat la bz.. senanya lagi, bukan hari ni je aku ditinggalkan, tapi setiap hari.. cuma beza hari ni dengan hari2 lain, hari2 lain ditinggalkan tapi balek waktu malam.. umah pun dah jadi cam hotel.. balek hanya utk tido.. tapi kadang2 sempat gk abang menyelah tengok movie ~_~ .. tapi hari ni, abang tinggalkan aku untuk 3 hari dalam tempoh aku 37 minggu n 3 hari peknen.. sebak2..

Disebabkan posting ni abang kene wat research, sebab tu la dia bz yg amat.. kelas full 8-5 pm.. balek2 solat.. pastu aku ajak gi bazar.. tu pun dia maseh ikut kehendak aku, biarlah mata dah layu gile, merah2 pun tahan ngantuk+letih.. thanks sayang.. muah muah muah.. eh, silap.. muah muah bulan pose ni makruh hukumnya =P

Pastu, kitaorang berbuka just makan kurma, kueh n minum air.. walaupun nampak simple, tapi kueh 3 4 ringgit jugak.. wakakaka.. punye la nak makan sikit2, tapi bile gi bazar tableh tahan wooo.. semua nampak sodap =D .. penipuan pandangan mata semata-mata, kadang2 tak sedap pun bile makan..

Bile dah solat maghrib, terus abang lena.. memang power sungguh posting dia kali ni.. penat yang amat penat yg teramat dan amat lagi.. letak kepala terus lena.. tarawih pun dah lobang2.. ada pegi masjid, ada tak.. bangun2, makan nasi n terus gi discussion lebih kurang kul 10pm.. tapi besenye 'terbabas' lagi kul 10 pm tu.. pastu balek la dia antara kul 1-3 am.. paling awal pun kul 12.30am tu pun sebab discussion pasal critic journal dgn partner..

Jadi, kalau abang balek, haruslah aku dah tido kan.. jadi lagi, say hai kt abang untuk waktu sahur je lah T_T .. disebabkan posting ni dia kene wat ala2 khidmat komuniti, jadi terpaksa gi Hulu Tembeling.. mase first2 abang gitau aku, dan soklan first yg aku tanye, kat sane ade line tak?? wakaka.. kot2 la aku kene wat surat macam dalam iklan TM tu kan.. padahal gi 3 hari je pun.. pastu abang cakap, line maxis ada kat sane.. ohh~~~ lega..

Kitaorang laki bini tak reti nak ilabiu face to face.. so, maen2 tulis kat kertas gini je lah.. nasib tak ada lagi anak yg reti membaca, lepas ni, kalau anak dah reti baca, harus kene tempek dalam bilik je.. huhu..

Dah lama tak kene tinggal sorang2 gini.. mula2 ingat nak balek kampung, tapi aku rase cam nyusahkan abang je.. balek hantar, pastu kene balek amek pulak.. minyak kete pun banyak habes.. baek duit minyak tu aku wat beli kueh kat bazar kan.. kekeke.. lagipun 3 hari 2 malam je pun, itu pun nak kecoh ka???

Abang siap2 pesan kat baby, jangan kuar lagi, tunggu baba balek ye.. aku pun hari2 pesan kat dia jangan keluar lagi waktu2 baba tak der nanti.. siap ugut tamau tukar pampers dia.. =D .. skang memang tak rase saket ape lagi, cuma memang pergerakan baby betul2 terasa lah.. kadang2 terbonjol kecik kat perut, tatau samada lutut atau tapak kaki yg parking kt perut aku.. aku pun main2 tolak sampai la hilang2.. pastu bile dah hilang, aku pujuk lagi cepat la baby, parking la lagi kt perut mama, terus dia merajuk.. haha..

eh, ni baby senyum.. bukan merajuk.. kalu anak aku camni, habes kene gomol 24 jam la jawabnya.. kalau ada nyamuk berani geget, aku akan lancarkan serangan perang kt nyamuk tu.. wakaka.. kredit to google

37 minggu n 3 hari.. tak lama dah nak masuk 38 minggu.. masuk je 38 minggu memang 24 jam la aku pujuk dia suh kuar.. tapi bile dah kuar, mesti aku rindu kan baby dalam perut men tendang2.. =P


kredit to google.. kadang2 terfikir, camne la baby duk dalam perut mama yg kecik je ni.. ALLAHUAKBAR.. ALLAH maha besar..

2 Comments:

[Zaza Azlan] said...

olololo..paham perasaan aniem. dah nak dekat due kena tinggal pulak ek..takpe semoga semuanya ok2 je. baby kan dengar kata baba mama. nanti dia tunggu baba la tu =p

Mami Hadeef said...

aniem to kak zaza:

tu la.. naseb 3 hari je, kalau seminggu, nangis 1 baldi.. T_T

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online