:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, August 23, 2010

Physics Yang Besh

Orang selalu cakap, manusia ni jarang nak bersyukur.. time dia kene musibah ape2, mesti salah kan orang tu, orang ni.. time sibuk, mula la marahkan lecturer yang bagi asemen menimbun menambam.. tapi time kau surf internet berejam2 tanpa paedah, ade salah kan diri sendiri? membebel secara tiba2.. kah kah kah.. tiada kaitan dengan orang laen, tapi berkait dengan diri sendiri.. dan abang jugak kot.. erk~~ betul ke bang??

tade ape pun senanya.. cuma, bile dah lama jadi suri rumah yang tak bertangga neh, rase bosan betul.. mula la aku teringat zaman kelek buku bawah ketiak kat U dulu.. siyes.. rase nak blaja balek je.. masuk kuliah, gosip2.. walaupun duduk row paling depan yang memang bertentangan dengan mata lecturer, gosip tentang menten, beb.. =D .. paling kurang, tulis kat kertas kecik2 n pass kat member.. itu memang gosip jenis bisu la.. wakakaka

kalau kuliah 2 jam, tade maknanya aku nak fokus 2 jam.. fokus setengah jam cukup.. balek wat revision sendiri.. selebihnya, aku mula berangan nak wat tu, nak wat ni.. dan subjek yang paling aku rindu nak blaja adalah Physics.. orang kate Physics susah, aku kate physics tak senang.. eh~ mcm sama maksud je..

kalau lecturer bagi soklan tutorial, memang rase nak melompat macam kera la kalau tak dapat solve.. tapi bile kau dapat solve kan problem 2, memang rase dunia ini aku yg punye la.. dia punye hepi rase nak menjerit nak gitau satu dunia, 'wei, aku da dapat solve la..' gitu.. tapi aku punye mood blaja physics ni depends pada lecturer.. kalau lecturer besh, memang aku bersungguh2 la wat tutorial.. bile dapat solve, rase nak gi mengadap dia n cakap, "encik, ade soalan laen lagi yg blh saye buat" ..oke, itu berlagak je n aku tipu 100%.. =P


aku tatau nape aku memang betul2 suke la Physics.. biarlah ianya menyerabutkan otak pun nak pikir solution dia, tapi memang betul2 besh la.. serabut2 otak ni aku suke.. kah kah kah.. contoh yg paling wat otak aku serabut adalah Mechanics Quantum.. sampai sekarang aku tatau pun tujuan blaja subjek ni.. ade ke patut wei.. patut la exam pun tak dapat A.. tape2, dah habes blaja pun.. lalala..


ni subjek killer la.. sangat saspen blaja subjek Quantum Mechanics ni sebab ramai yg failed.. means kalau failed, memang taleh nak konvo la bulan 10 neh.. lecturer pun sgt saspen.. mentang2 beza umur nge kitaorang 3 4 taun jek.. slalu wat kitaorang down.. huh!! .. naseb aku pass.. walaupun bukan A, A-, B+, B, B- selebihnya pikir sendiri aku dapat ape utk subjek ni ye.. kah kah kah.. sila besarkan imej kalau nak peningkan kepala.. kredit to raihah


tetiba malam ni aku terpikir nak sambung master.. if sambung master pun, memang aku akan continue dalam physics la.. tapi aku ade kontrek dengan KPM 5 tahun, so terpaksa habes kontrek dulu la.. T_T .. agak2, 5 tahun akan datang, anak aku berapa org eh? larat lagi ke nak blaja.. tiba2..


aku slalu tanye baby, baby minat physics ke minat medic.. pastu aku pun hasut baby, tak yah la jadi cam baba.. macam serabai je mama tengok dengan white coat nya, stetoskop nya.. kalau jadi cam mama, blh maen2 calculator dalam kelas.. wakaka.. hampes punye mama camni..


6 Comments:

Pija Madzlan said...

nak jadik doktor ni kena ada kekuatan dalaman juga...byk juga member2 akak yg sangkut (sian diorang) sama ada masa belajar atau masa dah kerja...

Mami Hadeef said...

betul kak.. mase blaja memang dh bz.. tapi time kije super duper bz.. kadang2 kesian tengok suami.. letih sgt2 smpai tido pun mengigau2.. sebab tu kot ramai budak medic kawen awal.. paling kurang blh kurangkan tensen dgn anak bini..eh~~ mcm mengutuk diri sendiri je.. ngeh3x..

Raihah Rosli said...

Bgusnya... da ade prasaan nk smbung bljr lg... Hhuhu... nape org x rase nk smbung stdy eh? huhu...

Tgok pic tu teringat kat kelas QM... kena perli2... haha... wat tutorial... byk soalan tk dpt... haih~~ kenanagan

Anonymous said...

saye pun blaja mekanik kuantum ni..
name je ambik math tp kne blaja gk..
huhu

Mami Hadeef said...

aniem to raihah:

sekurang2nya eah lagi banyak dapat jawab dari anim.. anim blur je slalu.. asek tanye fana.. takut tanye fana, tanye eah.. kih kih kih.. kenangan semua tu.. rase nak masuk alam blaja balek je.. tapi tanak asemen..

Mami Hadeef said...

aniem to baby luv:

hihi.. mekanik kuantum memang ada kaitan dgn math pun kan.. calculation dia base on advance calculus kan.. kak anim sbb calculus pun nyawa2 ikan je, itu yg mekanik kuantum pun mcm nak mati terus..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online