:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, August 26, 2010

Dia Ummi Yang Hebat

aku memang geram betul.. nape susah nak login Facebook?? rasenye bukan salah streamyx kot, tapi laptop yang sudah uzur.. sabo2.. masuk first gaji kang, terus aku sambar yg baru punye.. tapi bile?? surat posting pun tak dapat2 lagi.. kekeke.. maklum lah, laptop sudah 5 tahun berkhidmat, sudah tua kerepot dh.. aku cakap bukan masalah streamyx sbb aku blh je login FB gune nset..

bile dah FB pun taleh bukak, terus aku miss connection dgn kawan2 sekalian alam.. T_T
pagi ni aku try login FB, eh, tibe2 dapat pulak.. rase nak melompat, guling2 atas lantai sbb dapat login FB.. tapi 2 3 klik, terus taleh nak proceed dh.. hampeh betul.. tapi paling kurang, aku dapat tau satu brite yang menyedihkan.. takziah buat ain..

ain ni coursemate aku.. dia jugak lah orang first yg kawen dalam batch aku.. aku orang ke3.. dan mase dia bersalin bulan 10 akhir tahun lepas, anak dia jugaklah jadi baby first untuk batch fizik 06/07.. tapi aku kurang rapat dgn ain.. ain kelas laen dan aku kelas laen..

mase tau dia bersalin, memang terkejut gile la sbb awal sebulan dari EDD.. baby pun 1.8 kilo.. sbb still student, hospital swasta tu bagi half price.. untung betul.. kekeke.. mase dia bersalin kitaorang ngah exam, jadi mama dia pun ikut balek tanjung malim utk jaga baby sementara ain gi exam.. tabah kan si ain ni? dah la final exam yg menentukan samada blh proceed untuk praktikal ke tak tahun ni.. if kene repeat paper, terpaksa extend semester.. tapi ALLAH Maha Adil, sangat membantu dia walaupun exam dalam pantang..

tup..tup..tup.. dapat tau si puterinya ada jantung berlubang.. kesian sangat.. tumbesaran pun sedikit lambat dari baby laen.. umur 7 bulan, tapi berat baru 2 kilo lebeh.. tapi ain ni sangat tabah.. berulang alik dari hospital je kerjanya.. aku suggest kat dia suh refer government hospital sbb govern banyak link dgn hospital2 di malaysia.. rasenye sejak akhir tahun lepas sampai ke akhir hayat, ain bersama puterinya asek ulang alik ke hospital..

baru2 ni aku dapat tau puteri dia kene operate.. sape la kite kan nak cakap sabar, sabar n sabar sedangkan kite tak pernah berada di tempatnya.. tapi diharap perkataan sabar tu mampu meninggikan tahap ketabahan dan kesabaran dia dalam meniti ujian ALLAH ni.. dan malangnya, lepas operation tu si puteri Awatif Husna tak dapat bertahan lama dan menghembuskan nafasnya yang terakhir di sisi Ummi dan walidnya..


arwah Awatif Husna.. semoga dikau tenang di Syurga-Nya.. ain, awak terpilih untuk menerima dugaan ini.. dan hebatnya kalian sebagai Ummi dan Walid, anakmu sentiasa mendoakan kalian berdua bersama2 untuk masuk ke pintu Syurga.. percaya lah, janji ALLAH itu pasti..



1 Comment:

CtiE zAr said...

takziah utk ain..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online