:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, August 21, 2010

Bila Kau Nak Jadi Duta?

Sejak 2 menjak ni, memang aku rase nyampah tul dekat meow meow kt umah aku neh.. keroje asek lapar je.. eh, kau pose jugak ke meow??

Kuceng tu dari kurus sekarang dah montel gile.. dalam sari ade dekat 5x kot mintak makanan.. punye la demand tanak makan nasi gaul ikan, tapi nak makan friskies mcm kuceng maria tunku sabri.. eh, bile kau nak jadi duta plak wei... aku da tak mampu nak beli makanan kau..


kalau kuceng aku comel camni, memang aku terus sign kontrek la dengan kilang friskies..


Mase kitaorang masuk umah dulu taun lepas, memang dia la yg mula2 datang tegur.. pastu terus aku cakap kt abang, nak bela la jadi kuceng umah ni.. sekali dia bawak laki dia dengan anak tinggal sekali dengan kitaorang.. hampes betul.. tapi skang, laki dia dah mati.. T_T .. itu yang asek nak makan je kot sebab tensen mengandung anak sape ntah.. kah kah kah.. kesian kau meow..

Before aku peknen, memang dia la intan payung aku.. asek belai je.. tapi bile peknen, abang tak bagi dekat dengan meow meow sebab bahaya.. jadi, terus aku rasa nyampah kt dia.. pulak tu suke nak menempel dengan aku, masuk umah landing2 macam raja.. bayar sewa la wei.. kau bayar RM 50 sudah, free air n letrik.. oh~~ sekali dengan internet jugak.. hik hik hik..

ni famili kuceng jugak.. tapi yg ni garang.. ngaummm... auwww,, takut ai..

Aku harap, lepas bersalin nanti aku dah tak menyampah dekat meow sebab aku memang pencinta kuceng la.. kuceng kan binatang kesayangan Nabi.. dan kuceng lah satu2 binatang yang mendoakan kesejahteraan tuan dia.. sekarang kuceng tu sangat manja dengan abang.. tengok aku buat donno je, tengok abang terus meow meow meow mintak makanan.. ape, kau ingat muka laki aku macam kau punye makanan ka???



**********************************

Tadi aku rajen lagi.. buat kueh onde-onde atau gula melaka.. punye gigih n tekun blend kan daun pandan untuk dapatkan air pandan tu.. naseb kueh tu senang je.. gentel2, letak gula melaka, rebus n gaul dalam kelapa parut..

Lupe nak gitau, aku buat onde-onde ni sebab abang selalu 'terbabas' la tengok kueh ni kat bazar.. asal tengok je cakap nak beli.. fed up aku.. last2 buat boleh makan banyak kan.. tu pun tamak lagi cakap aku buat sikit je.. aiiii,, takkan aku nak buat stok onde-onde utk seminggu kot.. =D


jangan terpedaya.. terus terang aku cakap, kueh ni rase sedikit masin.. sebab aku TERsalah letak banyak garam mase gaulkan kelapa parut tu.. hampes betul.. tak leh nak berlagak depan abang.. abang pulak bawak balik berketul2 kueh hasil sedekah dari orang.. oh~~ hari ni dia pegi home visit dekat kawasan Balok.. jadi, setiap umah yang dia visit tu bagi kueh bawak balek.. rezeki wei.. sedap2 pulak tu kueh dorang.. kalah onde-onde aku yg masin T_T



4 Comments:

Nurul Nafi said...

hee..nanti bile kucing tu jd duta, lagilah die berlagak ngan aniem...hehehe...mcm2... :)

Mami Hadeef said...

hehe.. nak berlagak dgn tuan dia?? haaa.. tunggu la.. tamau kasi makan biar kurus balek.. hikhik

HusNa said...

haha,aritu pun mase sahur kite buat roti telur masin sgt2,.smpi buang sbb xblh nk mkn..tgh mamun2 masuk garam 5 sudu..

Mami Hadeef said...

roti telur orang tak letak garam la husna.. orang letak susu pekat n telur je..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online