:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, January 6, 2010

Takder Kerja Ke?

Semalam aku tak leh tido.. puas golek kanan, golek kiri, mata tak leh pejam macam aku sendal kayu mancis kat kelopak mata.. i know what's the reason.. kaki lenguh la, perut tak selesa la, sesak nafas la.. macam2 piil aku atas katil..

Aku masuk tido awal dari abang sebab abang tak nak sembang dengan aku.. hahaha.. see, penangan exam.. itu yang aku tak suke bile abang exam tu.. ke'tension'an dia selalu terserlah dan akhirnya meragut aku sekali untuk tensen bersama2 dengan dia.. =D .. balik exam hari Isnin dia ceria.. balik exam hari Selasa muka masam.. adeh.. sebab abang dapat patient yang tak leh bagi kerjasama.. ni antara dialog yg aku reka, tapi ade iras2 la dengan question yang abang tanye pada patient mase amik history..

"makcik masuk hospital ni sebab apa ye?"
"ntah la..makcik lupe.. makcik dah tua.. umur pun dah 76.. "
"sebelum2 ni Doktor ada gitau tak makcik sakit ape?
"makcik tak tau la.. "
"makcik duk sorang ke kat hospital ni?"
"a'ah.. anak2 makcik semua....bla...bla.. bla..[menceritakan kisah anaknya]

Dan sebab lain mungkin exam hari selasa tak dapat doa dari isteri kot.. haha.. aku bantai tido bangun kul 10 am.. hari isnin tu, aku tak ngantuk sangat sebab jiwa aku segar seolah2 macam aku yang nak gi exam.. dan pagi isnin tu jugak aku bacakan Yassin 3x untuk abang.. huhu.. [isteri2 di luar sana, doa anda sangat diperlukan oleh sang suami oke..].. tapi hari Selasa tu, memang tubuh lesu gile.. mule2 niat nak bangun wat sarapan ke abang, tapi abang cakap tak nak makan berat2, aku lagi suke.. senang laki aku neh ^_~


Pastu, aku tanye nak makan roti ke? aling sapu jem ek.. abang jawab oke.. last2 aku tertido atas katil sekejap.. bangun2 aku cakap kat abang, abang sapu sendiri je la jem kat roti ek.. hikhikhik.. isk3x.. bini sapo la ni.. abang pun angguk kepala macam tak ikhlas je.. =P bile dia da nak gi exam, dia kejutkan aku.. aku pun bangun tanye dah makan roti? abang cakap makan kurma je.. tak pe bang, kurma adalah vitamin yang terbaik! ngeh3..

Berbalik pada kes yang aku tak leh nak tido ni.. bile abang tengok aku gelisah atas katil, golek kanan, golek kiri, abang pun tanye aku mcam dia tanye patient2 kat hospital nun.. aku pendekkan cerita, abang urut kaki aku, sapu bam kat dada sebab aku tak selesa nak bernafas and at last aku cakap kat abang, aling lapar la.. hahahaha.. terkejut sih abang dengar pengakuan berani mati aku tuh.. mujur tak der nasi, kalu tak memang aku bantai makan nasi dah pukul 3 am.. =P

Dengan perasaan sedikit malu pada abang, aku suh abang temankan aku duk kat luar.. aku makan roti, abang tido.. aku siap makan, aku tak ngantuk, aku bukak laptop n aku bukak blog.. haha.. sah, aku rase kalu la streamyx ni rosak, abang memang takkan baiki dah kot.. memang bini dia nih gile blog.. ^_^ u see la.. pagi2 buta camni orang tido aku masih tekun depan laptop..


Aku lawat blog2 yang memang dah lama aku tak lawat.. agak mengusik jiwa dan kalbu tatkala membaca blog2 kawan yang masih perlu ke kelas, membuat asemen, menghadapi test etc.. kenapa? sebab aku rase sekarang aku dah bebas.. no attend to the class, no assignment, no mid term test, no examination.. waaaaa... LEGA yang amat..

Tapi aku PASTI, aku akan merindui saat berkejar2 ke dewan kuliah dek kerana lambat bangun.. aku akan merindui saat aku bersengkang mata, stay up menyiapkan asemen.. aku akan merindui saat aku memang tensen gile nak mid term test.. dan yang paling aku akan merindui saat 2 3 hari nak exam, baru tekun yang amat nak ngadap buku.. pecah rahsia.. haha.. dan yang paling penting, aku belum lagi merindui saat untuk menyiapkan lesson plan untuk mengajar 1 february neh..

Wadduuhhh... bile lesson plan nak gerak2 nih? sejak hari tu lagi subtopik 2.1.. aku malas la nak baca balik buku teks fizik tuh.. terasa aku macam budak SPM je nak re-exam.. hahahaha..kan tak pasal2 aku tensen macam abang gara2 baca buku teks fizik form 4 dan buku sains form 1 n 2.. conclusionnya untuk keseluruhan isi entri nih, "aku tak der kerja ke?"


5 Comments:

incik said...

slm akak..bahagia da ade tenet ek..tahniah2...huhu..

akak,jg kesihatan bebaik..jgn nakal2...jg mkn minum..jgn lupe exercise ringan2 supaya kesehatan terjamin wpun duk umah je..huhu..;)

ila jeles dgn akak laaa...xde esemen..xde kls..xde nk terkejar2 study..jeles tau!!!

love ya' ;)

Anonymous said...

salam.awk xknl sy..ada la kwn sy bg address blog awk ni.sy nk tnye,awk ada lg x cth surt utk dhantar ke kpm mse nk bgtau nk kwen aritu?insyaAllah sy akn mngikut jejak lgkah awk xlame lg..=)kalo ada lg sftcopy,nk tgk bleh?anta kt emel sy ye.azmar_1610@yahoo.com

yg berharap;
ieda

Mami Hadeef said...

aniemz to incik:

wsalam.. memang bahagia sangat2.. hihihi.. puas pujuk baru dapat intenet nih.. huhu.. otei!! akak sihat je.. asben akak cakap akak dh gemuk.. haha.. tak pe la, nanti kurus balik.. kui3.. ala, nanti ila pun cam akak gak.. takde asemen, kelas etc.. sabar ye..

aniem to anonymous:

wsalam.. huhu.. kalu awak tulis nama awak pun saye tak kenal gak.. sye tak simpan la surat tu sebab ritu format laptop dh.. nanti saye cek balik ye.. tapi sbenarnya KPM tak bagi respon pun.. saye sampai sekrg tak trime pun surat kelulusan dri KPM walaupun dh 7 buln kawen.. ngeh3.. awak taip surat macam biasa je.. surat kiriman rasmi.. saye try cari dalam folder back up ye, kot2 ade terselit surat tu..

nurQaseh said...

wah2..bhagia la dia dah ada streamyx ni..rindu la kat anim..meh la dtg tanjong malim ni..=)

Anonymous said...

oo..xpe la,kalo ada awk bg ye..=)thanks...actually sy kwn kpd kwn awk..nadia..die ukm same ngn sy la.kwn die bg addrss blog awk ke sy.sy duk kt ktn gk..kg pdg perdana.area nk ke bkt goh.insyaAllah kndri wat kt tganu..umah tok.saje je nk bgtau awk.hehe..=)
suke bc blog awk.=)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online