:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, January 28, 2010

Maafkan Mama Sayang..

Hari ni hari memenatkan aku.. penat maybe sebab aku pregnant kot sebab aku tengok orang lain oke je walaupun relief kelas sama banyak dengan aku.. ataupun kepenatan mereka tidak sejelas kepenatan aku.. kepenatan aku nampak cam mengada2 sikit.. ngeh! sekolah aku hari ni ade buat Ujian Pengesanan 1.. skolah ni dia buat sistem peperiksaan macam kat U.. ade peratus untuk setiap ujian yang dibuat n peratus itu akan dibawa dalam pengiraan markah peperiksaan pertengahan tahun..



Dan selain budak yang amik ujian, aku juga turut teruji dengan ujian jugak.. bezanya ujian budak adalah dari manusia, dan ujian aku dari Pencipta, ALLAH Maha Esa.. aku relief 2 kelas.. kelas 5 Tekun tu hanya 1 masa dan kelas 4 Rajin tu 2 masa.. mase di kelas 5 Tekun tu, kertas soklan tak cukup.. so, aku sebagai cikgu baru ni agak terkontang kanting otak nak pikir camne nak setel.. nak gi amik kat bilik peperiksaan, kertas soklan dah diedarkan.. nak tinggal kelas? kim salam je lah sebab kelas 5 Tekun adalah kelas yang terakhir.. [pandai2 korang la nak assume depa ni camne..ngeh!]



Akhirnya, aku suh penolong pegi amik sendiri kertas yang tak cukup kt bilik peperiksaan.. 15 minit tak muncul2 sedangkan bilik peperiksaan tu dekat je.. just turun tangga terus nampak biliknya.. budak ni gi amik kertas ke gi buat kertas.. aku dah cuak gile.. at last, muncul gak muke comel dia setelah 20 minit aku tunggu dia.. adeh! [agak2, dia pi jalan2 amik angin dulu kot].. kemudian, berlangsung la ujian dengan jayanya.. tapi ade cite menarik disebalik 5 Tekun ni.. nanti aku cite dalam entri lain..



Lebih kurang kul 1.20pm, aku relief utk kelas kedua.. exam ERT [ekonomi rumah tangga] n seni visual.. sebelum masuk kelas, aku gi dulu bilik peperiksaan utk amik paper.. aku just amik untuk ERT je sebab aku memang tak tau yang bukan semua kelas 4 Rajin amik ERT.. patut bilangan kertas hanya untuk 25 orang je.. rupenye dalam kelas tu separuh amik seni visual, separuh amik ERT..



Aku dah sampai kat kelas tuh.. kelas tu pulak jauh dari blog lain dan tak bersambung.. tambah2 pulak tingkat 3.. adeh.. memang penat gile.. bile sampai, aku tanye budak seni exam katne, dorang cakap dalam kelas sama je.. so, aku kene berpatah balik ke bilik peperiksaan untuk amik paper seni visual.. bayangkan turun tingkat 3 n naik tingkat 2..



Bile exam dh nak mula, aku pun edar.. tup2, paper seni visual tak cukup 1.. adeh.. takkan aku nak tinggalkan mereka semata2 nak ke bilik peperiksaan tu.. dah la jauh, turun n naik tangga lagi.. aku cuba mintak dgn kelas sebelah, tapi kelas sebelah tak amik seni visual..sebelum aku gi try mintak kelas 4 Jujur yang letaknya aras bawah, aku mintak cikgu kelas sebelah tolong tengok2 kan kelas aku.. bile gi kelas tu, paper seni cukup2 je bilangannya, tak der lebih..



Dek kerana nak cepat n tak nak cikgu tu jaga kelas aku lama2 sebab dia pun nak jaga kelas dia gak, aku naik tangga agak cepat.. bile nak cepat tu la kaki aku tak sempat nak angkat n aku cam nak tersadung ke depan.. malu weh beraksi camtu, dah la depan sorang student.. malu tu tolak ke tepi, tetibe aku ingatkan baby.. ohhh, maafkan mama sayang.. aku bimbang takut jadi ape2 kat baby..



Lepas habis waktu sekolah, aku ade meeting.. aku mesej abang, tapi abang tak reply.. aku mintak abang datang amik awal sebab nak gi klinik sebab abang on call malam ni.. alhamdulillah, kelas abang tamat awal dari hari2 biasa.. so, kitaorang gi klinik UIA.. sebenarnya tak der bleeding pun, tapi aku rase agak cam senak jugak sikit2.. abang cakap dah, kalu tak de bleeding, tak gi pun tak pe.. n 1 lagi, kalu berlaku keguguran (nauzubillah), ianya sangat sakit..



Tapi aku tak caya (ingkar perintah suami namanya nih).. aku nak gak gi klinik.. so, abang pun bawak la jugak aku jumpe Doc.. Doc memang baik la.. dia pun cakap tak der ape2 nih [aku mengharapkan Doc scan, tapi tak pun =( .. ] so, dah tak der kebimbangan sekarang.. cuma, Doc pesan kalu ade bleeding malam ni, cepat2 gi hospital.. aku mengharapkan ianya baik2 saja.. baby oke kan sayang???



p/s: aku susah nak letak dalam kepala otak yg aku ni peknen sebab aku 1 ianya masih baru.. so, tak der rase pape pun lagi.. n yg kedua sebab aku tak alahan, so lagi tidak ada 'sign' yg mengingatkan aku bahawa aku sedang mengandung sekarang.. ngeh! aku akan teringat kat baby bile aku tengok nasi putih yang sangat muak itu..



3 Comments:

incik said...

kak..jg baby bebaik..ila doakan baby ok2 je..n sihat selalu..membesar dgn baik ye baby!!! v(^_^)v

Unknown said...

aniem!!! a zillion congrats 2 u...
soon 2 be mom erk...im happy for u fren. jge diri leklok tau. time critical nie. to baby, jgn nkl2 cian kt mama..hekhekhek. take care dear.

ummuilham said...

salam aniem dh pregnant yer?
congrats..
enjoy ur pregnancy honey..
jgn tension2 okeh..:)
take care dear

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online