:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, January 19, 2010

Entri Khas..

Atas permintaan kak tiqah dan selama ni pun memang aku dah berkira2 nak tulis tentang ini, so aku gagahkan jugak jari-jemari mengetuk keyboard laptop ni sampai jadi lus.. haha.. motif utama untuk mendapat buku pink telah berjaya =P .. aku bagi 5 bintang la kepada staf2 Klinik Desa Indera Mahkota sebab layanan yang sangat baik.. huhu.. keramahan mereka membuatkan aku terpikir, kalu pregnant lagi tak yah takut datang sini lagik.. ahakssss...

Bermula kisah tentang pregnancy ni.. aku sebenarnya jarang period lambat.. kitaran lengkap selalu 28 hari setiap bulan.. so, hari tu aku dah terlewat 1 hari.. punye la excited aku nak buat UPT (urine pregnancy test), tapi abang tak bagi.. tapi atas kedegilan yang aku alami sejak berkurun lama, so aku cek gak.. haha.. what's the result? mesti la negatif kan.. baru 1hari lewat.. sebabnya UPT tu tak leh detect Human Chorionic Gonadotropin (hCG) hormone in a woman’s urine.. tapi sebenarnya nampak blur line yang second line tu..

Then, bile period lewat 4 hari, aku memang yakin la yang aku pregnant.. terlebih yakin sangat sebab aku tak pernah lewat sampai 4 hari.. huhu.. so, aku mintak abang beli lagi sekali UPT tu and the result is positive.. hari tu jugak la kitaorang jemput kawan2 perempuan yang 1 group dengan abang (ika, solehah, n anikah) datang rumah utk breakfast.. ohhh lupe, terselit sorang laki yang pakwe ntah sape ntah.. hahaha.. [orang itu, sila jangan marah].. so, total 4 orang la yang datang rumah kami pagi tu.. rase gatal je mulut nak gitau, tapi tak pe la, sabar je lah dulu..

Bile balik kampung, aku n abang gi klinik Jerteh nak cek.. tapi abang dah cakap awal2 kat Doc tu dah buat UPT.. so, Doc kate ketepatan UPT tu adalah tinggi.. tak yah buat lagi.. DOc kira mase tu dah 6 minggu cukup.. n abang tanye lagi, perlu ke scan sekarang dan berapa kali sebenarnya kene scan sepanjang tempoh kehamilan.. n Doc kate kalu 6 minggu tak nampak, tapi sebenarnya jika tak der masalah maksimum hanya perlu 2 kali, tak perlu lebih [abang tanye sebab nak jimatkan duit.. sekali scan kan mahal.. ngeh3]

Sebab aku beriya2 nak buku pink tu, kitaorang gi Klinik Kesihatan kampung aku pulak.. terpaksa buat UPT lagi sekali.. resultnya mesti la sama, positif.. tapi at last, bile nurse tanye, menetap di kampung ke tak, aku cakap la tak n nurse tu mintak gi buat kat Kuantan [anak sulung sesungguhnya memang aku tak tau ape2]..

Bile dah sampai Kuantan, hajatnya nak gi minggu lepas, tapi sebab baru sampai dari Trg, ayahanda n bonda pun ikut sekali, so kami tangguhkan dulu.. n hari ni baru la aku dan abang berpeluang ke Klinik Desa IM tu.. huhuhu.. dan hari ni, genap lah 7 minggu.. dan setakat ni memang aku bersyukur sangat sebab tak mengalami sebarang alahan.. aku mintak sangat2 moga2 ALLAH bagi aku kesihatan yang baik sepanjang tempoh menjalani praktikal ni..

Setakat ni muntah2 n pening kepala memang tak der.. tapi aku sekarang rase muak tengok sayur n nasi putih.. so, aku nak ape eh? kalu dulu, aku dengan abang mesti berebut makan sayur, tapi sekarang abang dah tak yah berebut, memang dia jugak yang kene habiskan semua.. nasi putih pun aku paksa makan.. kadang2, aku mintak abang beli nasi goreng, sendri goreng malas sebab tak sedap.. huhu..

So, sekarang tinggal 5 minggu lagi untuk habiskan first trimester.. abang pun semangat masuk block baru sebab pasal OnG.. lebih2 lagi bile kene sambut baby orang makin terasa nak sambut baby sendiri.. huhu.. cuma 1 je, kalu bulih abang tak nak aku bersalin kat HTAA sebab majoriti students buat praktikal kat situ.. aku cakap kat abang, abang observed orang tak pe, orang nak observed bini sendiri tak leh ek.. tapi kalu nak bersalin kat swasta, manyak duit looo kene sedia.. hampir 2K jugak.. kopak2.. ^_~

Itu je kot yang aku nak cerita.. cuma sekarang kalu bulih aku elak tensen2 kat sekolah nak layan kanak2 ribena.. hahaha.. budak berbelas2 tahun, tapi perangai macam 5 6 tahun.. =P .. tadi ade gak aku jerit2 dalam kelas n membuatkan aku terpikir, 'Ohhh, jangan lah anak aku suke jerit2 nanti ikut mama dia.. haha..'



13 Comments:

incik said...

slm..akak...tumpang gembira..tumpang bahagia...ssh payah akk lalui slame ni berbaloi..buah cinta akak da berhasil...moga kian erat hbgn suami isteri...;)

benzaldehyde said...

k.aniem, ble nk letak countdown smbut baby nyer?? hehe..sy lak yg over excited nie..huhu..btw, take care yer.. =)

'atiqah said...

salam.satu je akak nak tau - respon mak mentua anim..hee.jaga diri baik2 then. =) dun wori too much, ur husband is owez there, insyaALLAH..surely a good doc!

izuqila said...

alhamdulillah..anak muridku sudh berjya mengembangkn keturunannye...hehehe...
tok guru dh kalah la...
masih menanti...menanti..dn terus menanti..

nurQaseh said...

tetibe rs mcm x sabo nak kawin jer..hehe..
jaga diri molek..=)

syuhada said...

slm..tahniah kpd puan aniem

therosputih said...

tahniah haniem...jaga diri leklok...aku da dapat agak da lama dah kau ngah pregnant skrg ni, sbb perangai lain mcm dah...

Hafiz dan Mawaddah said...

anim, tahniah akak ucapkan..insyaAllah akak due 9/9 ni..dekat dgn tarikh anim ye...tapi mungkin akak awal juga kot sbb waktu ukasyah pun akak awal 10 hari...anak no 2 mungkin lagi mudah pada kebiasaannya...jaga diri baik2...

hehe...akak dulu mmg paling tak nak deliver kt HTAA sbb ramai sgt kwn2 akak dan junior course akak...tak sedar diri betul...bila observe org, tak pe plak ye...hehe..

anyway, jaga diri baik2 ye...zubir pandai jaga anim kan...little mujahid junior akak kemsalam kat baby anim tau...nnti diorg sekelas...hehe..

Ummu Iffah said...

salam aniem..n zubir jugak..
Tahniah yer..
Wah, tak sabar2 la nak tunggu iffah dapat adik baru..jadi kawan nanti..

Saya dulu bersalin kat HTAA...jangan risau la...kalu kite tak nak student, boleh jer..sbb kite budak uia gak (read: aniem isteri budak uia)...

Saya rasa membazir lah kalau awak gi swasta, byk bole save kat government hospital..Tapi, kalu duit ada lbh byk, takpe jer.he~

7jam pas bersalin dah boleh balik umah...fuh, lega..

saya doakan journey awak spnjg pregnant ni dimudahkan Allah...

Saya dulu alahan truk jugak..

Tapi, alhamdulillah, senang aje bersalin.hehe..kire tak serik lah wpun sakit..

Mami Hadeef said...

aniem to incik:

wsalam.. akak geli hati la baca ayat ila "buah cinta akak da berhasil".. nasib ila tak tulis "buah cinta akak dah berbuah:.. ngeh..

aniem to benzaldehyde:

tu la, nak letak gak ni countdown, tapi asek tak jadi je.. tak pe over excited pun, nanti baby hepi acik epa excited tunggu dia.. huhu..

Mami Hadeef said...

aniem to 'atiqah:

hihi.. akak nak tau tak, mak mentua anim tak tau agi anim preg.. tunggu 3 bulan baru nak gitau.. huhu..

aniem to izuqila:

hihi.. tak pe, anak murid tunggu hasil tok guru yang lebih advanced.. hikhik.. mane tau, dalam kesabaran dapat twins kan..

aniem to nurQaseh:

aniem pun tak sabo tunggu kak nor kawen.. haha.. nok gi majlis kak nor.. dok panggil siap kak nor.. anim gi serang rumoh kak nor..

Mami Hadeef said...

aniem to syuhada:

mekasih =P

aniem to ain rahimin:

perangai lain? what do u mean? huhu..

aniem to kak mawaddah:

mekasih kak.. akak dh ada pengalaman pertama, so mesti dh tak takut sgt kan nak bersalin ni.. anim ni anak sulung, tak der pengalaman lagi.. takut lak rase.. huhuhu.. zubir lak tiap2 hari asyik cite ibu tu bersalin camtu, ibu ni bersalin camni, lagi naik gerun..

zubir pun camtu, tak nak students2 observed time anim bersalin.. hikhik.. tapi segan gak kan, kite duk teran orang asek tengok je.. huhu.. baby pun malu nak kuar..

hikhik.. baby anim dh jawab salam.. dia tanye, bile boleh jumpe dgn baby akak? huhu.. memang boleh sekelas pun nanti if akak duk kat Kuantan.. huhu.. anim memang duk Kuantan dah rasenye..

Mami Hadeef said...

aniem to ummu iffah:

Wsalam.. hihi.. ni iffah tak sabar nak dapat adik kandung ke atau adik tak sekandung? hikhik.. boleh je jadik kawan nanti =P

Rasenye memang nak request pun tak nak student observed.. time tu nurul n imran dh klinikal kan.. kalu kebetulan posting OnG dh, sila jgn mengada2 nak observe anim bersalin ek.. hihihi.. gurau je =)

Pandai2 la zubir manage nanti.. nak sedia kan duit untuk private pun, mahal sangat.. baik wat beli brg baby nge duit tu kan..

Harapnya bersalin pun macam pregnant gak.. alhamdulillah, tiada sedikit kesusahan pun wat mase ni.. ape2 pn ALLAH dh tetapkan kan rezeki masing2.. doa2 saye dipermudahkan macam nurul gak..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online