:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, January 18, 2010

First Day..

First day kat sekolah;


1) Aku sampai di sekolah tepat jam 7.20 am dengan menaiki kete dan dipandu oleh driver bertauliah aka cik abang [aku rase sampai habis praktikal abg akan hantar ke sekolah =P ]

2) Ke tempat perhimpunan bersama cikgu senior2..

3) Senyum sokmo pada sesiapa hamba ALLAH sehingga mulut pun rase nak cramp..

4) Agak mengecewakan sebab meja+kerusi tak cukup dalam bilik guru.. alternatif, cikgu praktikal kene angkat sendiri meja+kerusi.. cikgu2 praktikal lelaki yg gagah perkasa tulung angkatkan meja dan cikgu2 praktikal perempuan yang ayu lemah gelamai angkat kerusi.. mula2 aku berbelah bagi sebab kena angkat 2 kerusi.. aku angkat separuh jalan, last2 Raihah suh aku stop sebab dia bimbangkan aku.. hohoho.. sangat berterima kasih pada dia.. sebab aku sangat malu untuk menyatakan yang aku 'tak mampu' nak angkat bende berat2.. [aku takut org bagi persepsi; "ala, mengada2 betul! ]

5) Keadaan bosan tahap maksimum.. sebab 2 weeks kami buat ROS (Rancangan Orientasi Sekolah).. so, tak der kelas lagi utk masuk mengajar, hanya relief kelas jerk.. tapi sebab hari ni first day, pengetua dengan rela hati bagi kamu duduk free.. huhu..

6) Ronda2 kawasan sekolah n at last jumpe kaunselor sekolah.. dengar kaunselor tu bercerita sampai perut aku lapo.. haha.. manyak sangat celite..

7) Bile g kantin, agak terkejut dengan lauk2 yang disediakan di kantin.. lauk macam orang yg berpantang.. ikan2 semua dibakar kosong.. adeh.. tapi aku sangat berselera sebab dah lame tak makan lauk camtu =P

8) Perut kenyang, mata ngantuk.. asyik tengok jam je sebab nak balik tido [cikgu tak senonoh nih]

9) Bunyi loceng kul 2.30pm, aku berjemaah dengan budak2 sekolah balik rumah.. abang tunggu aku tempat yang sama dia drop aku pagi tadi..

10) Sampai rumah, abang ke hospital balik n aku duk rumah tido mapuh kerah [tido lena].. hahaha..



Hajat tadi nak gi Klinik desa Indera Mahkota, tapi sebab abang kene ke hospital balik, so tak sempat.. aku kempunan nak buku pink.. haha =P


5 Comments:

incik said...

akak..jgn wat keje berat2 sgt..trimester 1 baru ni..btw..slmt menjadi cikgu yg baik ye..;)

'atiqah said...

salam aniemz..pregnant ye? tahniah tau! nanti Damia' ada kawanla.yay! dah bape bulan?buatla satu entri khas cite... =)

p/s: dh byk kali nak post comment, tp hr ni internet br ok..

Pn adib said...

dah 'berisi' ke puan aneemmm??? hihi...tak sabor rasanya nak tunggu puan anem 'berisi'....

whitish pink said...

kesian die kempunan buku pink..patutla zuber asyik ckp "aku ade kije"..hehehe.

Mami Hadeef said...

aniem to incik:

hihi.. tadi akak jerit dalam kelas, at last baru terpikir akak pregnant, terus down balik.. kan nanti keluar anak suke jerit2, sakit telinga mak ayah dia.. haha

aniem to 'atiqah:

wsalam.. hihi.. alhamdulillah.. baru je 7 minggu.. memang nak buat 1 entri khas pun, tapi tak sempat agi..

aniem to pn adib:

ha'ah.. memang berisi pun.. huhu.. perut ada isi, tubuh berisi, semua badan makin bertmbah2 isi.. hikhikhik..

aniem to whitish pink:

haha.. dh dapat dh buku pink tu.. puas hati =P

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online