:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, January 29, 2010

5 Tekun n 4 Rajin..

Semalam aku dah janji nak cite pasal 5 Tekun neh.. budak2 kelas paling last, dan memang bukan sedikit nakal, malah banyak! first time aku relief kelas ni.. sebelum aku masuk kelas tu, dah ada jugak cikgu praktikal yang relief kelas tu jugak.. so, aku dah tengok akan kesusahan beliau mengawal kanak2 yang mengaku masih ribena lagi.. boleh bayangkan tak, time ujian pengesanan mereka boleh berbincang..



Time aku melangkah masuk, aku dah agak dorang akan mainkan aku sebab tubuh yang tak cukup inci =) .. tapi tak pe, dia tak kenal sape aku.. ini bukan setakat semut api yang kecik, tapi boleh jadi anak singa jugak tau! aku relief untuk subjek Sains.. tau2 la kan, subjek Sains ni subjek yang dorang tak minat, susah nak paham..



First2 aku masuk, muke bukan setakat jadi macam singa tapi mix dengan harimau sekali.. arahan aku yang pertama;

"duduk tempat masing2.. selagi tak duduk, selagi tu cikgu tak agihkan kertas dan kebulurlah awak dalam kelas ni tak bleh rehat.."


Alhamdulillah, 2 kali jerit mereka dah boleh dengar.. [bese kalu kelas belakang ni, akan amik masa 8-10 minit nak suh mereka diam.. cam aku semalam, lebih kurang 5 minit mereka duk kat tempat masing2 dah.. so, senang kerja aku.. arahan kedua aku;

"Peraturan cikgu, jika cikgu yang jaga kamu time exam, jangan ada perasaan nak tiru kawan kamu.. tidak dibenarkan sama sekali.. "


Lepas je aku cakap camtu, dengar la sound effect kat belakang.. "waaaaaaaa..." yang berjaya dilaungkan oleh beberapa orang budak laki.. aku pandang n tenung.. "sape yang buat sound effect tadi.. meh cikgu nak cili.." Mereka diam..



Bile mereka diam, aku teruskan arahan ketiga;

"jika saya dapati kamu meniru kawan kamu, bersembang, berbincang, saya tidak akan teragak2 lagi untuk koyakkan kertas kamu depan mata kamu sendiri.. sesiapa yang berminat untuk kertas dikoyakkan, dipersilakan meniru.."


Time aku cakap camtu, semua diam weh.. takut agaknya.. aku sebenanrya bukan nak buat betul2 pun.. tapi mereka2 ni tak leh diberi muka.. kalu la sebelum aku tadi, cikgu praktikal lelaki pun dorang mainkan, apatah lagi aku cikgu praktikal perempuan yang cute miut ni.. ngeh! Time jaga mereka exam, melilau mata aku pandang depan belakang kiri kanan.. 100% tak der peluang mereka nak tiru..



Kadang2 aksi mereka lucu gak sebab duk termenung fikir nak jawab Sains tu.. tu la, sape suruh tak study kan.. sam gak macam aku masuk kelas 4 Rajin.. 4 Rajin ni kelas ke berapa ntah.. tapi bukan kelas yang amik Sains n Perakaunan.. kelas yang ke4 kot dari ke7.. mereka pun lebih kurang nakal apatah lagi time aku jage exam tu masa yang kedua terakhir.. arahan still sama, cuma aku tambah cikit.. aku cakap camni;

"jika saya dapati kamu meniru kawan kamu, bersembang, berbincang, saya tidak akan teragak2 lagi untuk koyakkan kertas kamu depan mata kamu sendiri.. sesiapa yang berminat untuk kertas dikoyakkan, dipersilakan meniru.. kelas tingkatan 5 tadi saya dah koyakkan 2 kertas.. kalu nak tengok kertas kamu jadi camtu, boleh la meniru.."



Sebenarnya, aku tak koyak pun kertas mereka.. bukan niat nak ugut sangat pun depa ni.. kadang2 kesian.. tapi demi untuk kepentingan cikgu gak.. kang depa ni semua bising, bincang time exam, aku gak yang tensen2, melalak, melolong n menjerit mintak mereka diam.. kan? kan?



6 Comments:

Nazihah bt. Idris a.k.a Marfu'atul Imtiyaz said...

salam sahabat.maaf terkeluar topik. boleh ajar saya tak macam mana nak masukkan lagu dalam blog? saya cuba tapi tak berjaya (sebab tak tahu). kalau dapat ajarkan. emel saya article1610@yahoo.com. TQ so much. May Allah bless you

Mami Hadeef said...

wsalam.. mula2, awak tekan kat gratisan musik tu.. then, kalu awak nak pilih nasyid, select la nasyid.. pilih je lagu mana awak nak.. then, dia keluarkan kod2 dalam 1 kotak kecik warna putih.. awak copy kod2 dalam kotak putih tu, then awak gi kat blog.. bile kat blog, awak then layout.. cati gadget untuk HTML.. awak paste kan yg awak copy tu kat situ, then save la..

p/s: kt rumah saye tak leh nak bukak emel.. yahoo memang tak leh nak login.. sorry tak reply kot emel

incik said...

akak..take care k..;)

Azlida & Fazrul said...

salam...
ai anim..sy ni yg mntk softcopy surt utk anta kpm aritu..ingt lg x?anim bleh pggl k.ida je.umo dh 25.kali ni bkn nk mntk surt dh..hehe.saje je..hope anim sht..
em,bdk2 skang mmg kne ajar gtu la.kalo x..abih la kite.sek pglima perg tu bleh thn gk la..sy dlu wat ros kt smk indra mahkota 2..sek tu pn agk bleh thn juge..jd ckgu ni kne kuat dr segi JERIS..anim msti tau JERIS tu pe kn? insyaAllah bln5 ni strt prktikum..mntk sek kt kuantan atau pekan.dpt mane xtau la..k anim..take care..=)

~ pat!h!nG ~ said...

k.anim..
nice post..
ni tihin,,
exstudent smaasza dlu..
igt2 lupe kt,,
papepom jage baby bek2 taw..

may god bless u k.anim!!
yeayyy~~~

Khaulah Al-Azwar said...

slm.aniemz,apa kbr?nice blog..hehe,akak ni pun silent reader gak...tapi dah jadi follower aniemz tau.sudi2lah ziarah...hehe,akak pun senoir smaasza,tapi jarak umur kita jauhlah...hehe,akak btl2 seniorlah(dah tua)ha,pasal bdk2 tu memang kt kena wat mcmtu...akak pun mcmtu jugaklah,biasa wat kat bdk2 tu...ok lah,slmt brbahagia dgn kehadiran cahaya mata yg ditunggu2...k lah dik aniemz...slm permisi dulu.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online