:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, June 3, 2010

Happy Anniversary, Abang..


Happy First Anniversary, Sayang!!

[baru first pun nak kecoh ka??]

03.06.09 - 03.06.10

Wah.. sekejap je mase berlalu.. pejam celik, pejam n masih celik, pejam dan tak pernah lagi tak celik, pagi petang siang malam, tup..tup..tup.. hari ni dah genap setahun usia perkahwinan kami.. ohhh~~ 3 Jun adalah hari akad nikah aku, 6 Jun adalah hari walimah dan 9 Jun adalah sambut menantu..

Aku masih lagi terasa kesibukan pada tahun lalu tatkala nak menguruskan walimah ni.. mase tu pulak, aku kat UPSI.. dan sangat penat nak berulang alik balik Terengganu.. bermula 15 Mac adalah hari merisik dan terus ke 3 Jun hari akad nikah.. bertunangnya mana? oh.. kami tak bertunang pun atas alasan jimat duit.. haha.. boleh ke cegitu?? inilah namanya married student.. lagi pun, gap antara 15 Mac 09 ke 3 Jun 09 adalah tidak lama, sekejap saja..

Nasib la ayah aku masih gagah lagi nak ke pejabat agama daerah untuk uruskan segala bagai borang2 untuk akad nikah.. dan lagi bernasib baik tak dak orang tanye ayah aku, "pakcik nak nikah kali kedua ke?" [tetibe terbayangkan muka ayah aku kalau lah ada orang tanye camtu kat dia, mesti dia gelak besar punye! ..] haha.. maklumlah, time urus2 borang ni, aku tak bersama ayah aku pun sebab aku syok2 blaja tekun2 kat UPSI nun.. ^_~ [tekun ke?]

Masih lagi terasa bz siapkan hantaran kawen, masih lagi terasa bz hari akad nikah, masih lagi terasa bz n kalut2 siapkan diri, baru siap mandi kul 9, nak akad nikah kul 10 .. haha.. dah siap2 pakai baju akad nikah, blh terlupe amik wudhu'.. teruk betul la pengantin ni.. Masih lagi terasa perasaan berdebar2 masuk masjid.. Masih lagi terasa mendengar khutbah oleh tok kadi.. masih lagi terasa mendengar lafaz akad nikah yang disambut oleh abang.. masih lagi terasa mendengar lafaz taklik oleh abang dan apa yang penting, masih lagi terasa kehangatan tangan abang yang aku salam n cium buat pertama kalinya..

Aku masih ingat lagi, lepas je akad nikah, family abang terus ke rumah aku sebab ade jamuan makan.. mase family abang tengah makan, abang naik jumpe aku.. abang tunggu aku untuk makan sama2.. hari akad nikah ni tak der pun lauk spesel untuk pengantin.. sebelum tu, abang tunjukkan lengan dia yang naik bintik2 merah.. aku tengok je.. sampai kan abang cakap, "cuba aling sentuh ni.. bintik2 ni makin merah haaa.." ~~ oh, sebenarnya aku lupe yg kami dah halal.. hikhikhik..


Kini, setahun dah berlalu.. cepatnya la masa..

Untuk abang, happy first anniversary abang.. untuk jangka masa 12 bulan ni, banyak menda yang kite belajar dalam kehidupan.. banyak menda yang kite amik jadikan teladan.. banyak mende yang kite buat bersama.. suka, duka, air mata, perit, manis, sakit, tawar dalam hidup semua kita dah rase dalam masa 12 bulan.. tapi 12 bulan tu belum cukup lagi untuk kite mencipta landasan untuk ke Syurga-NYA.. kite masih berusaha kan, sayang?

Thanks abang.. dan aling minta maaf atas segala-nya sepanjang 12 bulan aling hidup bersama abang.. for always n forever, I'll LOVE U Sayang..



alhamdulillah


Untuk pertama kalinya..


aku terima nikahnya..

6 Comments:

incik said...

assalamualaikum wbt..
buat kak anim tersayang..selamat ulang tahun perkahwinan yang pertama!
alhamdulillah...semoga kekal bahagia hingga ke syurga hendaknya..
saat ketibaan Yang Berhormat baby semakin hampir...
semoga dipermudahkan segalanya...
=)

fArA jeFF said...

happy anniversary anim..
moga yg dibina akan berkekalan..dan moga keluarga ini bakal menjadi keluarga contoh terbaek buat kami semua,i'allah :)

mak baby jgn la nakal2..cukup2 buli si bapak tuh ;p

all the best n mabrouk alaikum (~_^)

deena awanis said...

selamat ulang tahun perkahwinan...

Chanana Syaz said...

salam dearie aniem..happy anniversary.. may God bless u..senyum sokmo =P
okieee gtg.. kat kuantan ni.. kul 11 nanti gerak pegi temerloh..hukhuk..take care =)

ANIEMZ said...

aniem to incik:

wsalam.. mekasih dik!! tu la, YB baby ni dah nak masuk 7 bulan.. dah dekat dah tu.. tak sabar rasenye..

aniem to farajeff:

mekasih fara... walaupun kite saling tak kenal, harapnya, ukhuwwah akan berkekalan sampai bile2 ye.. suke tengok pic awak kat oversea..bile la kite blh sampai sane.. huhu..mekasih atas doa itu..

ANIEMZ said...

aniem to deena awanis:

mekasih akak..kite same2 mom-to-be yerk..

aniem to syanana syaz:

wsalam.. ohh syaz disayangi.. mekasih.. ape2 pun,syaz lagi senior dari anim.. hihi.. kawen dh nak masuk 2 tahun daaa.. semoga perkahwinan syaz pun diberkati ALLAH..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online