:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, June 19, 2010

Bunyi dan Baby

Mama sudah 28 minggu.. sekejap je rasenye.. tup2 dah 7 bulan baby dalam rahim kasih Mama.. ^_~ besh tak baby duk dalam tu?? huhu..

******************************************************************

Apa yang aku perasan sejak akhir2 ni, baby sangat sensitif dengan bunyi persekitaran..

1. Bila bunyi air mengalir time basuh ikan2, sayur2, baby akan tendang2.. atau time aku basuh pinggan, cawan, gelas, dia pun akan bagi respon dengan baik.. kadang2 tak der ape pun nak basuh dalam sink, aku saja je bukak paip air n terus rase baby kick!

2. Bile masak, bunyi sudip n kuali bersilat, baby mesti akan tendang2 [kamu girl ke?].. tak tau la tendang ke tumbuk ke, yg pasti kuat! kadang2 senak perut aku.. kadang2 sampai kene pujuk baby, "baby duduk elok2.. tendang slow2 dah la, sakit mama tau.." gitu..

3. Bile bunyi muzik.. kalau naik kete, memang baby akan duduk diam je.. sebab abang takkan pasang lagu @ muzik@ mana2 radio pun kecuali IKIM atau pasang ayat2 al-Quran.. siap pesan kat baby, " anak baba tak leh dengar lagu.." atau ayat ganunya "baby, u can't listen any music oke.." ^_^ .. tapi kalau dekat umah, uncontrol jugak sebenarnya.. sebab bile pasang TV ofkos la kan akan ade bunyi2 muzik bile iklan.. tadi aku tak perasan, tengah2 syok blog walking, tetibe baby tendang kuat sangat n banyak kali.. toleh ke TV, oh~~ rupenye mase tu rancangan Muzik-muzik.. terus tukar cenel.. tapi kadang2 aku tengok jugak Mentor.. hihi.. sebab dah TERfollow dari episod pertama, pastu syok pulak tengok orang2 tertentu kene singkir.. huhu.. mula la baby aktif tendang2.. tak baik betul aku ni.. susahkan nak jadi ibu bapa yg terbaik nih..

4. Bile dengar suara bapak dia.. dengar cakap pulak tu, jeles betul aku! bile aku usap perut suh tendang2, dia diam.. bile baba dia usap2 perut aku, terus tendang2.. bile baba cakap tendang lagi kuat, lagi kuat dia tendang.. baby, mama jeles tau.. T_T .. sebenarnya, abang suke cium bunyi kuat2 kat perut aku.. pastu baby pun start tendang2.. mesti baby nak cakap, " bising betul baba ni..ganggu tido baby tau.."

Kadang2 aku amik plastik isi barang tu [org ganu panggil plastik ngokngat], dan gumpal2 plastik tu kat perut kasi ade bunyi.. pastu baby pun tendang2..abang pun pelik tengok.. oh~~ kelakuan tak senonoh ni aku wat time aku rase rindu nak rasa baby gerak.. maksudnya, aku kacau dia tido.. hihi.. yg tak tahan nye, kadang2 baby punye respon ni rase geli pun ade.. kadang2 rase organ2 kt dalam tubuh aku semua terusik.. mitos sungguh la mama kamu ni, kan? bile dh baby banyak sangat gerak, aku pun cakap, "oke baby.. stop.. tido ye.." ^_^ aku rase mesti baby ni pening.. bile tak gerak, suh gerak.. bile gerak banyak, suh stop.. nasib kamu la baby dapat mama camni.. =D

Sebenarnya, time2 tak der bunyi, baby gerak jugak tapi biasa2 je.. tapi bile ade bunyi2 kuat di sekitarnya, memang aktif sungguh.. tak sabar nak jumpe kamu, sayang.. tunggu baba habes exam minggu depan ye.. nanti mama n baba gi scan, say hi to mama n baba tau! Ohh baby~ lagi 1.. baba suh baby tunjuk 'tut'.. kalau kamu tak tunjuk, alamaknya, pakai baju warna putih+kuning+hijau+oren je la jawabnya.. kangkang luas2 dengan rase tak malu ye, tapi time dalam perut mama je la.. bile dah lahir, kamu kene jadi orang yg sopan gitu..


3 Comments:

mamawana said...

Salam kunjungan..

Mesti baby ni cute sangat kan. Dont notti notti tau..jadi anak yg dengar kata kedua ibu bapa. Amin. heeee...

incik said...

salam..
dear YB baby..
acik ila excited tahap giga nak tgk pic scan YB baby...
dulu2..bc blog ni ms mama YB anak gadis lagi..
lepas tu...bc blog ni lagi,ms mama YB dah tak gadis pulak...eh,dah jd isteri dr. dah..dah jd isteri,org x panggil gadis dah..panggil wanita sejati gitu..hehe..
sekarang..still bc blog ni lg saat perut mama YB ade cutielilbaby,n that's U dear...
nanti2 pulak,insyaAllah..akan terus bc blog ni ms YB yg cute dah menjengah dunia..tak sabar nak 'jumpe' YB baby..
ooh..YB..baby mmg seorang YB sbb kehadiran baby sgt2 dinantikan n sume org berbesar hati dgn kehadiran YB..tapi..plz..nnt dah sampai ms,YB keluar dengan selamat ye..jgn lmbat2..jdlah YB yang menepati masa..hehe..tp klw lambat sikit takpe,kite bg chance laa YB duduk kat love corner aka rahim mama YB tu sbb klw dah keluar xleh masuk balik kan....cuma..plz keluar dgn selamat ye YB..amiin..

Mami Hadeef said...

aniem to mamawana:

Salam ukhuwwah.. mekasih kak sebab sudi komen kat sini.. hihi.. baby ni dengar kata, insya ALLAH..

aniem to incik:

waaa.. menarik betul komen acik ila.. nanti saya nak suh mama wat satu entri khas utk acik ila ni.. hihi..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online