:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, June 7, 2010

First Anniversary..


Ini lah padahnya jika orang tu ade lesen kete sejak 2005, tapi masih takut nak drive sendiri.. hasilnya, terpaksa la ko buat sendiri kad anniversary.. tapi hand made card pun cantek ape.. haha.. sendiri buat sendiri puji..




Kisahnya, sebab aku tau yg memang aku takkan drive-berani-mati, so aku memang terpaksa create satu kad.. takkan nak biarkan hari2 bahagia berlalu cegitu je kan.. nak wish face-to-face ni memang daku malu-malu anak kucing.. haha.. terbongkok2 tubuh belon aku ni duk wat kad tu... baby pun tendang2 maybe sebab tak selesa kot..

Nak kuar gi beli kek, memang abang tak benarkan aku kuar rumah pun.. even kedai kek secret recipe hanya sekangkang kera je dari rumah aku, tapi taat pada suami itu penting ^_^.. secret recipe hanya 5 minit dh sampai kalau jalan kaki, 2 minit kalau naik kete.. jadi, imagine la sendiri betapa setiap hari hidung aku blh bau kek tu kalau lalu depan kedai.. sangat menguji nafsu makan aku..

Nasib la, minggu lepas kelas abang sangat fixed.. 8.30 am-5.30pm.. kadang2 sampai sambung malam kul 8.30pm-10.30pm.. so, banyak la mase aku nk wat kad ni.. as usual, aku kan suke last minit.. jadi aku wat kad ni pada hari rabu, 3 Jun adalah hari khamis.. makanya, nak dijadikan cite, hari rabu abang balik awal [5.30pm dh sampai umah], jadi gelabah tahap dewa la aku duk kemas segala bagai alatan utk wat kad ni..

Gam, gunting, kertas2 warna, polistrin, klip kertas, dan segala adik beradiknya aku masukkan dalam kotak merah kecik.. oke, setel!! tengok sekeliling, pastikan tiada cebisan2 kertas @ polistrin yg tertinggal sebab tak nak bagi abang perasan aku tengah wat something untuk dia.. bile abang park je kete, aku pun masuk bilik air nak berwudhu' untuk solat asar..

Sekali dalam bilik air tu, aku teringat la something.. guess what?? aku dh kemas alatan segala bagai, tetibe aku terlupe nak amik kad yg dh siap tu.. adeh.. gi tayang kad itu sebelum tibe masanya, sangat frust oke.. rase nak nangis sambil hantuk kepala kat dinding, apesal la aku ni ngokngek sangat.. haha.. mende yg paling penting tu la yg aku lupe nak amik kemas.. kalu tertinggal gunting ke, gam ke, blh consider lagi..

Kuar bilik air, aku terus gi amik kad tu.. mase tu abang baru on laptop.. aku cakap kat abang, "ala, mesti abang dh tengok kad ni.." abang balas, "mane ade.. abang tak perasan pun ade kad kat situ.." mase tu aku rase nak jerit, abang jangan tipu.. takkan tak perasan, kad ni sebelah laptop je pun!!!!!!!! tapi jerit dlm hati je la.. aku tau abang nak jaga hati aku.. ='(
sangat sedih oke sebab aku nak wt surprise bagi kad tu..

Tapi tak pe, walaupun abang dah tengok kad tu [tak tau dia sempat bukak ke tak], tapi aku belum tulis apa2 pun.. haha.. dan ini lah hasilnya aku duk mengarang surat utk abang..



Sila imagine kan sendiri berapa helai surat ni.. siap aku stampler lagi oke.. jangan harap aku nak tunjuk apa isinya.. haha.. walaupun ade nampak sikit perkataan 'assalamualaikum', itu memang lumrah.. zaman awak bercinta pun awak bagi salam dulu kan mase nak tulis surat.. ngeh3~~~

Abang bawak balik goreng pisang+kepok petang tu.. ohhh~~~ I lupe nak gitau.. mase I buka fridge, tetibe ternampak secret recipe.. rase nak nangis cam baby je tengok ade kek tu.. walaupun hanya 1 slice, memadailah utk kami bersuap-suapan.. kan beli kek tu 1 kg, larat ke ko nak bersuap-suapan sampai 1 kek tu habes?? ^_~

Bukan yg ni abang beli.. aku try google cari gambar yg same, tapi tak jumpe..

Jadinya, petang tu, kami minum petang sambil makan kepok+goreng pisang+kek secret recipe.. sebagai orang yg mengenang budi terhadap suami, I buat lah air sirap bandung kesukaan dia tu.. so, our celebration tak der la grand dinner kat hotel 5 bintang ke ape.. kitaorang punye celebration sambil minum petang depan TV tengok kartun.. haha..


2 Comments:

'Atiqah said...

Salam.akk phm perasaan frust tu =p akk dulu beriya beli hadiah dr kedah, blk rumah trs bwk sorok blk belakang dan keluar depan..skali tgh dok ralit buat ape ntah time maghrib, ipin msk blk tu, pastu dia lari keluar, dia ckp,'ayg beli hadiah kt abg eh?'eei, mmg geram tau! pulun org sorok dlm kotak, alih2 mmg dia tgh dok selongkar kotak tu, nk cr barang...sudahnya, bg hadiah b4 midnight..tp nk menjaga hati la konon, dia cover blk, 'takpe, ikut islam, lps maghrib, dh msk hari baru..' =)
p/s: teringat pula kenangan kami thn lps

Mami Hadeef said...

wsalam.. hihi.. tu la akak.. frust kan tak dapat nak bagi on time.. hihi.. tak pe, ape2 kenangan manis semua tu.. mesti simpan sampai akhir hayat.. hihi..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online