:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, June 20, 2010

Baba Kacau Saya!

[Edisi baby yg cakap]

Saya tau baba saya tengah tensen skang..
Maklum lah, dah makin dekat nak exam..
Esok baba saya exam..
Baba, wat yg terbaik tau..
Baby doa semoga baba dapat jawab dengan cemerlang..

Tapi semalam..
Baba tensen lebih sikit.. huhu..
Apa lagi, baba ganggu saya tido..
Baba kacau saya..
Tak nak dah kawan dengan baba lagi =(
Saya kan tak kuar lagi..
Tapi baba godek2 perut mama..
Kata baba, godek2 perut ni dalam medical kite panggil palpation..
Gitu..

Saya kan dah beshar!!
Jadi,, baba cari kedudukan kepala saya..
Since baba dah jumpe kepala saya..
Baba golek2 ke kiri n kanan..
Pastu baba gelak sebab main kepala saya..
Waaa.. saye tengah syok2 tido baba kacau..
Apa lagi...
Saya buat eksyen kamil dalam perut mama..
Ala2 sin chan gitu..
Perut mama pun mengeras.. =D
Sebab saya tau, kalau perut mama mengeras,
Baba tak leh palpate lagi..

Pulak tu saya dengar lagi..
Baba ajar mama camne nak cari kedudukan saya..
Habis la saya pasni..
Mesti selalu kene godek dengan mama..
ohhhh~~~



Kedudukan saya cam gambar kat atas tu..
Saya memang suke duduk keadaan camni..
Setiap kali nurse kat klinik godek perut mama..
Nurse akan cakap, kepala saya kat bawah..
Jarang2 je saya ubah kedudukan..
Baba pesan kt saya..
Kalau nak ubah kedudukan blh..
Tapi bile dah sampai 36 weeks,
Kepala saya mesti dah ke bawah..
Oke baba..
Saya dengar kata baba..


10 Comments:

Syahir Mohamad said...

salam..
best n meyentuh hati baca post ni..
semoga berjaya.

محمد حذوان بن حميدان said...

semoga dipermudahkn segala urusn..amin

Unknown said...

bestnya baby sbb baba baby Dr-to-be... leh bg nasihat kt baby dgn mama.

Anonymous said...

bestnye prgnnt..more amalan ketika mengandung dlm myblog..

ssy said...

salam kenalan...
semoga sentiasa sihat bersama baby tercinta..;)

Nisa Doltiu said...

salam ziarah anim....akk follow dan letak link ye...syukran

Mami Hadeef said...

aniem to shayir Mohamad:

wsalam.. =) anak penyeri rumah tangga.. setuju??


aniem to muhammad hazwan:

amin.. mekasih ye.. =)


aniem to miss jue :

hihi.. tu la.. selalu dpt ceramah kesihatan free.. jue nak join?? =)

Mami Hadeef said...

aniem to cery:

oke.. mekasih.. nanti saye terjah blog akak ye..


aniem to ssysara :

wsalam..mekasih akak.. akak pun, semoga family sentiasa dirahmati ALLAH..


aniem to Jumanisa Family:

oke.. mekasih kak..

CaHaYa^KetEnaNGan said...

seronok baca blog aniemz..macam2 sharing n info yang dpt..moga2 rumah tangga aniemz n husband sentiasa dalam rahmat Ilahi

Mohd Zubir bin Abdul Rahman said...

aniem to cahaya ketenangan:

thanks akak.. akak pun, semoga rumah tangga yg dibina itu sentiasa mendapat rahmah n mawaddah dari ALLAH..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online