:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, June 18, 2010

Baby's Stuff

Dah masuk 3rd trimester, bermakna YB Baby pun dah tak lama lagi nak kuar [acik Ila yg panggil kamu YB tau!].. waa.. sekejap je mase berlalu.. rase baru je buat UPT [urine pregnancy test] n gumbira tengok double line, n sekarang dah masuk 7 bulan.. =D .. mekasih ALLAH atas nikmat ini..

Sebenarnya, aku sangat berkira nak apdet pasal baby n pregnancy dalam blog ni... aku ni bukan baik sangat pun nak jaga hati orang, tapi aku TERpanggil utk rasa consider terhadap pasangan2 yg belum lagi dikurniakan cahaya mata, yg masih menunggu dan menunggu, yg nak cahaya mata tapi atas faktor2 tertentu so terpaksa 'delay' dan lain2 lagi la.. mungkin bile dorang baca entri pasal baby n pregnancy, ianya blh menggembirakan hati, tapi mungkin ada juga boleh mengguris hati.. jadinya, aku mohon maaf jika entri ni membuatkan hati anda sedikit terusik..

Entri ni lebih kepada penghargaan sebenarnya.. baby, say thanks to Mama, Ummi n tok tau.. ohh~~ Mama yg dimaksudkan bukan aku, tapi kakak aku.. nanti baby lahir tak tau nak bezakan camne antara Mama kandung n Mama tak kandung.. hikhikhik..

Hadiah dari Mama (Seremban)


Mama dah cakap awal2 nak jahitkan beg untuk baby.. memang hobi Mama pun suke jahit.. bile pestime aku tengok beg ni, waahhh~~ rase sudah jatuh hati.. i like! belang2 tu yg nampak ceria n gambar2 doremon untuk nampak happening.. huhu..



Mula2 Mama cakap nak jahitkan beg je, sekali dia buat tempat isi pampers sekali.. aku tak tau orang panggil ape mende tu.. huahuahua.. so, aku n abang pun decide nak isi cloth diapers la dalam mende alah tu n gantung kat playpen.. suwet suwet..


Ni barut baby.. comel je, tecik!! Mama buat 6 helai n tok buat 4 helai.. so, dah ade 10 helai.. mak aku cakap cukup dah kalau 10 helai..


Apa2 yg Mama jahit, haruslah ada cop mohor ini..


Stroller ni Mama cakap dah tak gune untuk twins.. sebab tu diperturunkan untuk baby aku pulak.. jadi, kami dengan senang hati boleh 'cut' bajet untuk baby punye barang.. dah tak yah fikir2 nak beli stroller baru.. stroller ni pun elok lagi.. siap ade kenangan cam batu bersurat tertulis "golden club class".. maksudnya, stroller ni dah jauh perjalanan sampai oversea.. kalau tak silap aku, Perth rasenye.. baby amik aura eh duk dalam tu..

Hadiah dari Ummi


Ummi beli baju sampai 4 kotak.. dia cakap cantik sebab sekali dengan topi.. =D


Ni untuk aku.. pad herba.. kuat bau herbanya..


Sebab dah ada tempat isi cloth diapers, so mende alah ni aku akan isi kain lampin.. mak aku suh beli kain lampin sampai 2 dozen.. huhu.. dia cakap, kain lampin byk nak gune.. wat bedung, selimut, sebagai towel pun blh.. jadi, aku menurut perintah je la..

Sekian.. nanti, kalau aku rajen, aku upload gambar2 barang baby yg aku n abang dah beli..oke..


4 Comments:

Liyana Mujahid said...

kak anim, tolong tempahkan 1 beg kat cik zan!
hehe, cute la beg tu.

jaga diri baik2 kak :)

Nuraishah A.Ghani said...

salam kak aniem, ana nak minta email kak leh? berhajat nak tny sesuatu dengan akak... :)
salam kenal sket.. ana aishah :).

Unknown said...

untungnya baby anim... ramai sponsor.. aunty jue pun nk sponsor gak laaa..tapi tunggu bila aunty jue byk duit... hehehe...

Mami Hadeef said...

aniem to srikandi mujahid:

hihi.. cantik kan.. cik zan suke jahit.. yana bodek la cik zan suh buat kat yana satu.. hehe.. anak2 cik zan semua pakai beg sekolah yg cik zan buat.. cantik!

aniem to syifaa' Humaira:

wsalam.. oke.. ni emel akak.. aniemz87@gmail.com.. kalau ade pape, emel la kat akak ye..

aniem to miss jue:

baby cakap: kalau aunty jue nak sponsor, blh je.. baby trime.. hihi..nanti baby fikir ape nak aunty jue sponsor.. dah lahir nnti, baby bisik2 Mama suh gitau kat aunty jue ye..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online