:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Tuesday, August 25, 2009

Pasal Praktikum..

Tengok pada kekerapan aku updet entri untuk bulan ni amat la slow macam siput.. bese2, di akhir2 bulan ni, jumlah entri yg aku pos neh dah lebih dari 20+.. tapi dis month, aku secara tidak langsung menjadi orang yg buat2 sibuk.. padan muka.. awal2 sem tak mo bekerja keras secara jayanya untuk siapkan thesis, sikalang, lu pikir la sendiri.. [point utk diri aku yek!].. tapi rileks, keadaan maseh terkawal dan bukan tahap seriyes.. haha.. aku maseh waras lagi, cuma kadang2 perut aku bunyi.. opSss!

Urusan untuk praktikum udah selesai.. alhamdulillah, akhirnya diberi peluang untuk pilih partner untuk praktikum nanti.. aku? partnet dengan raihah.. sebab hari tu Syikin cakap tak mo duk Kuantan, so aku pun ajak la Raihah praktikum dekat Kuantan.. dan penyelaras praktikum bagi kelonggaran untuk aku pilih daerah nak praktikum.. sebenarnya, kami tak diberi pilihan pun nak praktikum kt daerah mana, diberi peluang pilih partnet sahaja.. dan aku spesel case skit.. haha..

Aku? opkos la aku pilih Kuantan.. siap nyatakan lagi sekolah mane aku nak walaupun ditentang keras oleh penyelaras praktikum.. aku peduli apa.. janji bulih dekat dgn laki aku.. lame dah laki aku dambakan aku di sisinya 24 hours.. betul tak abang?? hihi.. so, aku yang sentiasa solehah untuk abang secara jujurnya tulis nama sekolah yang terdekat sekali dgn rumah kami.. SMK Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad.. panjng jela nama sekolah.. kalu la ade sekolah belakang rumah kami sewa, aku tulis sekolah tu.. tapi belakang rumah sewa aku tu dewan serbaguna Indera Mahkota..

Dan ada lagi satu bite yg aku dengar.. cam tak besh je la.. tak besh bagi aku.. hikhik.. student peknen tak leh praktikum.. aku tak tau la sejauh mana kebenarannya.. kalu maktab, memang confirm tak leh.. tapi rasenye kalu UPSI, boleh je.. tengok kakak housemate aku dulu, mase peknen boleh je praktikal, tup tup dah habes praktikal terus meletup.. haha.. nasib baik sempat habes praktikal, kalu tak, tak time la ijazah bulan 8 baru ni kak oiii.. tapi mungkin student fizik bulih kot praktikal sambil jadi mak buyung sebab lab2 fizik kt sekolah simple2 je.. bak kate kawan aku;

"lab fizik main golek2 tayar je.. sambung litar"

Aku senyum je.. tapi dalam hati aku kata, sambung litar kalu salah, kejung anak aku kat dalam ni haaa.. [perhatian; belum wujud lagi anak itu.. haha] sebab kalu student kimia n biologi, maybe sebab kene carry lab yang melibatkan bahan2 kimia.. uhh!! bahaya untuk kesihatan weh.. tapi sebenarnya, aku n abang dah 'tarik nafas' lega sebab sudah melepasi bulan 8.. means, kalu tetibe aku peknen, EDD dia dah habes praktikal.. so, tak jadi extend la.. tapi, bile dengar khabr2 angin yang tak tau betul ke tak tu, naik 'gerun' gak aku dan abang sebab extend sem la perkara yang paling kami tak mahu.. [cakap cegini macam laki aku jadi mak buyung gak je..]

Agak kesian la pada kawan2 aku yang dah peknen.. walaupun mereka2 itu kawen same arikh dengan aku..dan ade jugak yang kawen mase cuti H1N1 pun dah ada yg peknen.. 'amboi, laju je korang..' itu la korang, asal tak amik precaution step macam aku.. hikhik.. tapi aku tak kesah pun sebab korang punye suami sume dah bekerja.. nak extend pun no hal.. abang pun kata;

"kalu abg dah jadi Doc, aling nak peknen terus pun tak pe.. ni abg belajar lagi, takut extend jadi lama pulak.. nanti abg dah jadi Doc, aling peknen la tiap2 tahun la..hihi"

Tapi kalu dah rezeki kan, mane2 je ALLAH dah bagi yang terbaik oke..

p/s: tengok la bile laki aku dah jadi Doc, aku jadi 'pengusaha kilang' yang cemerlang tak.. ^_~


2 Comments:

abg said...

ha, 2 la,kn hr 2 abg dh pesan wt kije dr awl br x stress.weekday pulun btl2 wt kije.so weekend blh relax puas2 xpn blk kuantan.hehe

nnti dh kompem blh peknen time prac,lega la ckit.nk peknen twins pn blh.hehe

psl kilang 2,rs nye 'pengusaha kilang' pnt sgt la time HO(houseman).mgkin 'product' slow ckit kot.tp insyaALLAH 'product' ttp ade.hehe

lastly,luv U cyg

Mami Hadeef said...

Aniem to abg:

bile abg mengomen tentang 'pengusaha kilang', WOW! takutnya aling.. ^_~ haha..

'product' ada, tapi slow.. interesting bunyi nya.. ngeh3..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online