:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, March 9, 2009

Sponsor Dari Penaja 2 ..

" Ha..ha.. Amboi syoknya membeli belah.. X kabo ke kita.. Dgr cerita nak yasin.. Nanti balik kita survey kat Mydin.. Nak tempah pun boleh.. Tapi kecikla.."

Ni mesej yang anim terima dari kakak anim kedua.. kak dah namanya.. sebenarnya, anim tak gitau dia yang anim ke Nilai 3 dengan Kak maa.. sebab tu dia tak tau.. so, anim hanya reply [itu je yang aku tau.. ngeh3..]

"dah, kol adik jap.."

Berbual dengan dia hampir 15 minit.. dalam perbualan itu..

" Dah, yasin tu biar duit adik sendiri laa.. sebab majlis adik kan..biarlah duit pengantin sendiri.."

"Ooo.. camtu.. tak pe laa kalu gitu.. Dah nak wi ape??"

" Kalau anggaran sumbangan itu lebih kurang macam nak beli yasin, Dah bayar yang adik beli tadi laa..[dengan penuh muka tak malunya...]..tadi beli baju pengantin dengan cadar.."

"Ooo.. kalu camtu, nanti adik balik kite bincang laa ek.. pastu boleh gi tengok Yasin kat Mydin.. Dah kan ade kad ahli.."

"Lupe pulak Dah ade kad.. mesti dapat lagi murah kan.."

"Ok.. nanti adik balik minggu depan kita bincang ek.."

Inilah dia sponsor dari penaja 2 : Puan Rusidah binti Haji Mustaphy

Sebenarnya banyak lagi yang kami sembang.. tapi banyak laa nak kene tulis.. so, ringkas kan je laa.. hehe..Anim dah survey Yasin kat Tanjong Malim dan harga paling murah taukeh boleh bagi RM1.10.. so, kak dah cakap kat Mydin boleh sampai Rm 0.80.. kenapa perlu yang lebih mahal kan?? hehe.. nanti balik minggu depan setelkan hal Yasin, pelamin dan katering..

Kak Dah ni dia ade kad ahli Mydin.. disebabkan kesetiaan dia dengan Mydin, dia telah menjadi ahli lebih 10 tahun.. maybe hampir 20 tahun kot.. kalu dulu Mydin offer kad Mydin pada pelanggan dan barang yang dibeli mendapat murah kan? tapi sekarang Mydin just offer kad Meriah yang bile beli barang hanya mendapat point.. tapi kad kak dah still dapat harga murah jugak sebab dikira ahli lama..

Pernah abang anim beli barang kat Mydin guna kak dah punye kad Mydin ni.. kalau ikutkan harga sebenar, semua total hampir RM 80.. tapi less dari kad kak dah, hanya total hampir RM 50.. banyak jimatkan.. so, kesimpulannya, anim akan ke Mydin KT untuk beli Yassin dengan harapan ada less.. haha.. jimat2..

2 Comments:

najwa.abdullah said...

heh.jauh balik soping.nak ikut boley???..=p

Mami Hadeef said...

hehe.. asal gitau lambat ngat.. tengok.. anim dah tinggal waa.. jangan nangis ye.. hehe

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online