:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Sunday, March 22, 2009

Cenderamata Dari KPM..

"Cik Rafidah, take note yang batch 2006/2007 nak posting ke Sabah atau Sarawak.."

Pelajar dalam dewan semua dah bising.. hehe.. mane tak nye.. mende yang tak mau dengar tuh akhirnya terpaksa di dengar..

reaksi anim : "oooo... tidak.."

Sebenarnya, tu gurauan dari pihak KPM kepada kami.. maklum laa.. mase interview dulu, SEMUA SANGGUP..

"Andai awak di posting kan ke Sabah atau Sarawak, sanggup tak awak ke sane?"

"Saya sanggup.. saya tak kesah di posting kan ke mane2.." [poyo level 3..haha]

Bila dah dapat scholarship, pihak KPM tanye balik..

"oooo.. tak sanggup da nak pi sane.."

Sebenarnya, pihak KPM pun tau yang kami ni sememangnya poyo semasa menjawab soalan dalam sesi interview.. hehe.. tapi ade yang betul2 sanggup.. sebelum berakhirnya program, pihak KPM mahu kami bagi sedikit refleksi tentang program yang julung2 kali diadakan ini.. dan ada la seorang pelajar perempuan ni berdiri untuk bagi komen..

"saya pelajar dari Sarawak.. tak semua sekolah kat Sarawak itu kene naik rakit, naik bot.. naik bas pun boleh sampai.. kampung saya sendiri pun tak perlu naik bot atau rakit.. saya pernah sekolah kat betul2 pedalaman.. dan apa yang saya nak cakap kat sini, pelajar2 kat pedalaman ni betul2 appreciate ape yang cikgu bagi kat dia.. betul.. kalu tak caye, posting la ke sana.."

" ok.. lepas ni batch 2006/2007 akan dipostingkan ke Sabah atau Sarawak..[nada gurauan dari KPM..tapi kalu betul2 tak tau laa....]

Sekali lagi auditorium bising dengan suara pelajar2.. hehe.. sebelum berakhirnya program, ni la cenderamata yang KPM bagi pada kami..

Ni cover sijil ni.. tulis emas lagi.. kalu kikis tulisan ni n gi jual ke kedai emas, agak2 laku tak?? hehe..


Ni sijil yang diberikan oleh KPM..
* sedikit kelainan pada warna logo KPM.. mungkin kehabisan ink kot.. yang paling special nya, sijil anim je logo KPM berwarna sedemikian rupa.. hikhik..

Ni aturcara majlis sepanjang 2 hari dalam auditorium yang sejuk itu..

2 Comments:

Anonymous said...

salam anim..
p je la sabah/sarawak tu..hehe
(saksi kpd jwpn poyo time interview)
Peace-yana

Mami Hadeef said...

haha.. yana pun poyo gak time interview.. ngeh3.. yana gi la sane.. anim ator yana kat airport.. hehe.. yana, kalu yana nak komen, gune name/url tu tak pe.. tak der url tak kesah pun, ye bulih show name.. hehe..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online