:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Thursday, March 19, 2009

Dalam Sampul Itu..

"Adik, nanti bagi alamat rumah sewa pastu Dah pos kan ke sane ek.."

Itu pesanan kakak anim sebelum anim pulang ke UPSI.. dan semalam surat yang dikirimkan itu dah sampai.. tapi mase pakcik posmen datang, anim tak der kat rumah.. so, rum mate yang tolong amik kan.. mengomel jugak rum mate anim pakcik posmen tuh banyak sangat tanye itu dan ini.. hehe.. sesi interview bersama pakcik posmen..

So, balik dari kuliah, tengok sampul surat itu kat ats meja.. bukak sampul dengan berhati2 agar isi di dalamnya tidak rosak.. jeng.. jeng.. jeng..

'Permohonan Untuk Kebenaran Kahwin Bagi Perempuan'

Sebab tak pernah tengok borang tu selama ini, jadi agak ter'excited' sikit la.. dan sememangnya tidak percaya sampaikan terdetik dalam hati, 'betul ke aku dah nak isi borang kahwin ni?' hehe.. sebenarnya anim nak gi wat ujian HIV.. so, borang nikah dikepilkan sekali dengan borang HIV.. tapi wat mase sekarang ni tak sempat lagi nak celah masa untuk pegi klinik kesihatan dan lakukan ujian HIV..

Borang dalam tulisan jawi menyebabkan anim terpaksa matikan niat untuk nak isi..

'kene isi dalam jawi ke?'

So, anim pun SMS ke kak ma tanye camne nak isi borang tu sebab dia yang bertanggungjawab pegi amik borang tu kat Pejabat Agama.. tanye2 dia, dia dah lupe.. huhu.. so, mesej pulak pada Akmal, kawan anim yang baru kawen baru2 ni.. terus dia kol dan gelakkan anim.. hehe..

"nak tulis jawi pun bulih..hehe..tapi akma tulis rumi je"

Lepas sembang dengan dia, dengan tekun anim mengisi borang tu. isy.. sambil2 isi borang bulih lagi fikir;

'betul ke aku nak kawen ni?'

2 Comments:

najwa abdullah said...

betul la tuh.ha ha.sempat lg xcaye ngn diri sdr..

sebetulnya kan,kitorang yg still xbape nak caye ag.heh.serius.kecik2 dah nak kawen....

=D

ANIEMZ said...

aniemz to najwa abdullah:

hehe.. yela.. serius memang tak berapa nak caye.. ngeh3..

ishy.. kecik tubuh je, pemikirannya dah matang.. haha..metakognitif sentiasa diaplikasikan.. hehe

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online