:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Monday, September 1, 2008

Naluri Seorang Ibu

Ibu, aku amat menyanjungi segala penat lelahmu membesarkan diriku. Kasih sayang yang kau curahkan kepada diri ini tiada batasnya. Walaupun anak mu ini telah besar, namun diri ini sentiasa dibelai seperti seorang bayi. Peluk dan ciuman darimu ibu membawa semangat untuk diriku berada jauh dari mu. Hangatan pelukan itulah yang memberi semangat untuk ku berjaya seperti sekarang.

Walaupun ku berada jauh dari pandanganmu, namun kau dapat membaca segala apa perasaan ku di sini. Setiap kali hatiku dilanda kesusahan, mesti ada panggilan telefon darimu. Jika hati ini menangis kesedihan,, dikau tidak putus2 untuk bertanya adakah aku ‘OK’ di sini. Walaupun aku cuba untuk tidak meluahkan apa yang aku alami, nalurimu pasti tersentuh dan dapat merasai perasaanku. Itulah naluri seorang ibu.

Ibu, terima kasih kerana bersabar melayan karenahku ini, membesarkan aku dalam penuh kasih sayang, mendidik aku menjadi insan berguna. Jasamu tetap akan ku kenang sehingga ke akhir hayatku. Doaku untukmu, semoga di kau sentiasa berada di bawah kerahmatan Allah, panjang umur dan di murahkan rezeki di dunia dan disenangkan perhitungan di akhirat kelak kerana dikau seorang ibu yang mulia di sisi ku. Dan ku mohon doa darimu, semoga setelah anakmu ini menjadi seorang ibu biarlah anakmu ini dapat menjadi seperti dirimu. Seorang yang sabar mendidik anak, seorang yang sentiasa lembut dalam bicara dan seorang yang teguh pada landasan Allah. Insya ALLAH. Maafkan daku antara ada kelakuan ku mengguris hati kau seorang ibu.


0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online