:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, September 12, 2008

Aku Bersalah Padanya..

Dalam semester ni, aku ade 3 kelas malam.. Hari selasa, rabu dan khamis.. Hari selasa kelas Instrumentasi Asas, rabu malam lab subjek tu dan khamis malam lab alam sekitar.. Mase malam selasa baru ni, Dr Abu Bakar Rejab buat mid term.. Dan dia pon buat announce kelas ganti akan diadakan pada khamis pagi pukul 8 pg.. Then, tak lama selepas itu, dia pun cakap, bulan puasa ni kels pukul 8 pg mesti awak akan lambat jugak..So, tak jadi pukul 8 buatlah pukul 8.30 pg..

Dalam fikiran aku sudah berkira2, boleh ke aku bangun awal tu.. Maklumlah, dah bangun sekali mase sahur, bile lepas subuh tidur balik mesti akan susah untuk aku bangun..Dan pada hari kejadian, aku dah tersedar pukul 8 pg.. Tapi mata terlalu berat untuk aku bukak seluas2 nya, dan tubuh terlalu lemah untuk bangun.. Hehehe.. Aku pun fikir, tidur 10 minit lagi.. Kalu bangun sempat lagi.. Baju dah iron semalam.. Then, tersedar pukul 8. 20 pg, aku pon terus decide tak nak gi kelas tu..

Aku pun mencapai handset dan menaip mesej ke syikin.. Meminta supaya dia tolong sign untuk aku.. Keke..Dan aku pun sambung balik tidur.. Tak lama seleps itu, Raihah pon mesej aku yang bertulis, 'Lambat lagi ke sampai? Kesian kat Dr, ke hulu ke hili tunggu student datang..' Hati ku dirundung perasaan bersalah.. Alamak, dosanye aku.. Lalu aku pun terbayangkan Dr Abu Bakar.. Keadaanny sudah tua, menjadi pensyarah kontrak di UPSI.. Sebenarnya dah bersara, tapi UPSI ambil sebagai pensyarah kontrak.. AKu pun terfikir, bagaimana kalu Dr tu adalah ayah aku.. Kesiannya..

Sedang membayangkan Dr Abu Bakar, aku terus teringat pada suatu malam dia datang ke kelas dengan memakai sweater.. Maklumlah, bilik2 kuliah di UPSI ni kalu dah sejuk, sejuk sangat.. Kalu panas, mak ai panas gile2.. Sambil2 dia mengajar, dia berhenti sebab batuk2.. Ingatan aku kembali kepada peristiwa itu.. Apa lagi, bertambah lah perasaan bersalah..

Aku akui, aku memang faham ape yang Dr ajar.. Setengah kawan aku, dorang tak faham cara Dr mengajar.. Aku ponteng kelasnye sebb aku rasa mengantuk, bukan sebab tak faham apa yang dia ajar.. Dan petang tadi, ketika aku nak menghantar assignment Biologi, aku terserempak dengan Dr kat aras 3.. Melihat air mukanya, hati ku berkata, "aku bersalah padanya.."

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online