:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, September 5, 2008

Ahlan Ya Ramadhan

Bila sudah masuk bulan puasa, saya pasti semua orang teruja dengan bulan ini. Oh yea, sebelum terlambat Ahlan Ya Ramadhan. Ku tertunggu2 kehadiranmu agar diri ini semakin mendekati Yang Maha Esa. Kepada rakan2 pembaca blog ini, saya juga ingin mengucapkan Selamat Berpuasa kepada kalian. Manfaatkan lah bulan yang penuh barakah ini.

Tanpa kita sedari, masa begitu cepat berlalu. Saya masih terasa kehangatan menyambut Ramadhan tahun lalu. Ketika itu, saya masih berada di kolej dan sudah pasti lah surau yang menjadi tempat untuk bertarawih adalah Surah Al-Falah. Dan perasaan penuh kesyukuran hadir dalam diri ini kerana Allah masih memberi pinjam nyawa kepada saya agar saya dapat melalui lagi bulan Ramadhan tahun ini. Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat mu Ya Allah.
Semalam, sebaik sahaja selepas solat maghrib, handphone saya tidak berhenti2 berbunyi. Mesej yang dihantar kepada saya semuanya berkaitan dengan ucapan selamat berpuasa termasuklah juga ucapan daripada bakal mak mentua saya. Hehehehe. Insya Allah. Di sini ingin saya kongsikan beberapa mesej daripada kawan2 dan adik beradik saya.

From Along:
“Salam. Selamat Berpuasa Juga To You”

From Angah:
“Selamat berpuasa. Semoga diberi kekuatan untuk melipatgandakan amalan2 baik dibulan yang penuh barakah ini”

From Achik:
“Salam. Ahlan Ya Ramadhan. Selamat Menyambut Bulan Yang Penuh Kemuliaan Ini”

From Bakal Mak Mentua (Loghat Kelantan) :
“Salam. Ape Khabar? Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya. Siap doh ko baju rayo?”

From Kak Azi:
“Salam Ramadhan. Selamat Bertarawih”

From Abe Jie ( Bakal Abg Ipar ) :
“Selamat Berpuasa. Abg g doakan semoga haniem dan zubir panjang jodoh”

From Mieja:
“Mekasih. Selamat berpuasa jugak.”

From Abe Arif:
“Terima Kasih dan Selamat Berpuasa”

From Ekin:
“Selamat menyambut ramadhan al-mubarak.”

From Kak Ajie:
“Perkataan yang cantik ‘ALLAH”, Lagu yang merdu ‘AZAN’, Novel yang menarik ‘AL-QURAN’, Senaman yang baik ‘ SEMBAHYANG’, Diet yang mujarab ‘PUASA’. Selamat Ramdhan Al-Mubarak.”

From Abang Iqbal :
“Salam Ramadhan. Selamat Berpuasa”

From Kak Najwa ( bakal kakak ipar) :
“ Tatkala senja berlabuh nanti, akan bermula lah nanti episod roda kehidupankita di dunia ini. Di mana ketibaan bulan yang paling mulia iaitu Ramadhan Al-Mubarak yang sering dinantikan dengan harapan agar mendapat berkat dan rahmat dari NYA. Oleh itu, ku hulurkan kedua tangan memohon ampun dan maaf atas segala segala kesalahanku agar ibadahku nanti lebih bererti dan diredhai. Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak.”

From Aja :
“Buka hati dapat CINTA, buka fikiran dapat ILMU, buka tangan dapat DUIT, buka handset dapat 1 mesej “SALAM RAMADHAN”.

Begitulah mesej2 yang dihantar kepada saya. Semua mendoakan agar Ramadhan ini membawa seribu satu keberkatan dari Allah. Dan doaku dalam hati,

Ya Allah,
Andai Ramadhan ini adalah Ramadhan yang terakhir dalam hidupku,
Tambahkanlah ketaqwaan dalam diri ini kepadaMu..
Ya Allah,
Andaikan KAU takdirkan aku mati,
Biarlah aku mati dalam IMAN dan ISLAM..
Ya Allah,
Semoga hambaMU ini tidak lupa kepadaMu,
Semakin dekat dengan diriMU,
Jasad ini sujud kepadaMU,
Lidah ini berzikir mengingatimu,
Dan Hati ini teguh dengan Ad-Din Mu..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online