:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Friday, September 12, 2008

Jika Aku Pon Ada..

Semalam tengah siapkan assignment Biologi, aku pun berbual dengan Kak Wani, room mate aku.. Dan setelah siap edit assignment tu, aku pun tanye Kak Wani dia ade tak software untuk convert dari Microsoft Word ke PDF.. Aku terfikir adalah lebih baik aku tukarkan dulu format assignment aku daripada Microsoft Word ke PDF supaya lecturer senang nak baca.. Dan tibe2 aku teringat lah yang aku pernah minta software tu dari kawan aku..

Seingat aku, software tu aku telah burn dalam CD.. Aku pun mencapai bekas CD dekat almari dan mencari CD berlabel 'software'.. CD tu tak ku jumpa.. Akhirnya aku ternampak satu CD tertulis gambar.. Aku pun insert disc dalam laptop.. Dan bile ku bukak file2 yang tersimpan dalamnya, rupenye tu semua gambar twins...

Gambar ni diambil ketika baru beberapa minit twins ni lahir..

Setelah 5 bulan dilahirkan..

Setahun kemudian..

2 tahun..

2 tahun lepas, ketika itu aku sedang belajar di Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan.. Memilih matrik ini disebabkan dekat dengan rumah kakak aku di Seremban.. Sejak 3 4 hari, dia sudah jarang telefonku.. Dan hari tu dia menelefon ku.. Dia kate kandungan dia bermasalah.. Dr cakap baby besar sangat, takut nanti kene bersalin secara paksa..Then, dia gitau aku nak gi refer pada specialist.. Pakar terdekat adlaah Hospital Pakar Seremban..

Seminggu kemudian, dia ade telefonku lagi dengan nada gembira. Katanya, "Kak pregnant anak ke-5 dan ke-6"..Aku dengan excitednya menjerit kat telefon tu.. Aku pun cakap, "nak jugak"..Hehee..Tak kawen lagi dah gatal nak anak.. Kakak aku pun cakap, "Suh lah si Zubir tu 'adjust'.. Dia kan Dr.."..

Aku ketawa riang.. Sepanjang temph mengandung dia aku jarang ke rumahnya..Busy sebab matrik dah masuk semester 2.. Aku kena struggle time ni sebab tak nak dapat kos 'lelong' nanti.. Tapi pernah aku pergi ke rumahnya, kesian aku tengok.. Alahan teruk sangat.. Bile aku tanye bakal suamiku, memang dia cakap pregnant kembar alahan sangat teruk.. Dan pada awal tempoh kehamilan, kalu seorang ibu itu terlalu kuat alahannya dari biasa banyak kemungkinan yang ada.. Samada mengandung anak luar rahim, kembar atau ape ntah satu lagi.. Aku dah lupe.. Hehe..

Aku sentiasa berfikir camne kalau Allah mengurniakan aku sepasang kembar jugak.. Larat ke aku nak bawak sepanjang 9 bulan dengan saiz tubuh ku yang kecil ni..Tapi aku pernah bersembang dengan kawan aku pasal ni, dia pon cakap, "Anim tak tengok ke mak kite? Mak kite kan same besar dengan anim je.. Tapi boleh je pregnant kembar..".. Aku pon ketawa jea.. Dalam hati aku berkata, alangkah bahagianya jika aku pon ada..

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online