:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Saturday, August 23, 2008

'Selamat Pengantin Baru'

"Selamat pengantin baru..
Semoga kekal abadi..
Bahgia.."

Itulah bibit lagu yang famous yang biasa kedengaran bile sahaja tiba musim cuti sekolah.. Cuti sekolah je mesti akan bertimbun2 lah kad kahwin yang dihantar oleh keluarga pengantin untuk meraikan walimatul urus anak mereka.. Kepada bakal2 pengantin baru ataupun yang sudah menjadi pengantin baru, aku ucapkan Selamat Pengantin Baru.. Semoga senantiasa bahagia bersama suami tersayang.. Giliran mereka sudah.. Aku??

Hahaha.. Soalan yang tidak tahu jawapannya.. Mungkin bulan depan, tahun depan, 2tahun depan atau 3 tahun depan.. Apa yang pasti, perkahwinan adalah satu ikatan yang suci dan dijalinkan daripada 2 insan yang sudah bercinta.. Perkahwinan bukan satu ikatan yang sementara malah ikatan untuk selama2 nya lebih tepat lagi ikatan sepanjang hayat kita..


Gambar hiasan


Setakat ni belum ada lagi kawan2 aku yang ingin mendirikan masjid Allah.. Mungkin dah ada tapi aku yang tak dijemput.. Cuti sekolah penggal pertama baru ni aku ada terdengar kawan aku yang dah kawen.. Tapi dia aliran agama masa kt sekolah aku dulu, jadi aku kurang rapat dengannya.. Lebih2 lagi dia pelajar yang baru daftar masuk ke sekolah aku.. Lagi aku tak kenal.. Maklumlah, kami pelajar sains kurang rapat dengan pelajar aliran agama.. Jadi betul atau tak, rasa belum terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat pengantin baru..

Apabila dah ramai yang bina masjid Allah, maka akan makin bertambah lah hamba Allah di dunia ini.. Semoga pertambahan hamba Allah akan menjadi aset penting dalam perjuangan Islam di muka bumi ini.. Aku pun baru juga menerima kehadiran angota baru dalam keluarga Mustaphy ni.. Bulan 2 lepas kakak aku bersalin anak ke empatnya.. Baby boy.. Ahnaf Rasydan.. maksud nama itu pejuang agama yang bijaksana..2 3 hari lepas abg kepada 'mr right' aku baru dapat anak sulung..20.08.2008.. tarikh lahir yang agak lawa jugak.. Hehehe...

Apa yang penting, perkahwinan adalah sebahagian daripada iman.. Perkahwinan melengkapkan fungsi antara lelaki dan perempuan.. Perkahwinan adalah satu 'mawaddah wa rahmah'.. Perkahwinan adalah satu keberkatan.. Tidak hairan lah bila aku tengok kakak2 senior yang kahwin mase belajar, dorang dapat score dalam final exam walau pun ada setengahnya dah ade anak 3 orang.. Hebat kan?? Tu semua keberkatan Allah..

Waallahualam...

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online