:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, February 4, 2009

Apa Orang Kata..

Hanya di copy & paste.. sekadar renungan..

ORANG KATA…
Enjoy sementara muda, hidup panjang lagi, dah tua nanti bertaubalah !

ATUK KATA…
Orang muda, hidupnya memang baru bemula, tapi belum tentu masih panjang lagi, entah esok lusa Izrael datang menjemput…

AKU RASA…Betul jugak tu…

ORANG KATA…
Exam tu susah ! Kene banyak ‘sacrifice’,
Constant study…mid test, final, ect

ATUK KATA…
Exam tu senang je, dah ada tarikh untuk diuji, dah ada sukatan untuk diikut, TAPI, kalau AJAL.. entah bila tak siapa yang tahu. Banyak pula peringkat ujiannya, Mungkar, Nakir, Neraca mizan, tayangan dll

AKU RASA…Betul jugak tu…

ORANG KATA…
Have fun on your birthday, panggil kengawan dan sedara. Berpartylah sepanjang malam.

ATUK KATA…
Setiap kali hari lahir, kita makin hamper kepada mati. Setahun lagi diberi peluang untuk BERAMAL dan BERTAUBAT,

AKU RASA…Betul jugak tu…

ORANG KATA…Belajar dan kerja mesti sungguh-sungguh. Nanti boleh beli rumah besar, kereta mewah, makan lazat, baru puas !

ATUK KATA…
Yeke hati dah puas? Dah cukup ibadah nak ke kubur luas-luas? Dah siap kenderaan meluncur titian sirat? Dan cukup zikir untuk santapan rohani? Dah cukup amal untuk ‘booking’ syurga FIRDAUS?

AKU RASA…Betul jugak tu…

ORANG KATA..
Successful people have a good time management. Ada bisness di KL, New York, Tokyo.. Masih sempat berkempen untuk pilihan raya. Masih sempat melepaskan lelah di disko dan karaoke. Masih sempat pasang perempuan 2-3, baru orang respect !

ATUK KATA…
Setiap manusia dapat 24 jam dalam sehari, tapi… Ada masa ke untuk sujud di sejadah 5 kali sehari semalam? Ada masa ke nak selak Al-Quran sekali seminggu? Ada masa ke nak jenguk mak ayah di kampong, sekali dalam seminggu, atau sebulan, atau setahun?

AKU RASA…Betul jugak tu…

Adakah menjelangnya tahun baru islam, kita masih seperti dulu, tak pernah terlintas untuk memohon keampunanNya? Sedangkan Dia telah banyak peluang kepada kita ! Fikirkanlah yang terbaik untuk masa depanmu.

0 Comments:

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online