:: Setia Bersama Selamanya ::

Daisypath Anniversary tickers

Konsep Blog

Blog ini hanya memaparkan kisah hidup dua insan yang menyulam cinta dalam keredhaan-NYA.. kurang dari sudut agama, fakta sains atau politik mahupun lucah.. blog direka hanya untuk menyimpan kemas segala kenangan kehidupan seharian yang semakin hari semakin hilang dari ingatan.. mengambil kata2 dari seorang pendakwah, "tulislah pengalaman itu, demi anak2 mu.."

Wednesday, May 19, 2010

Notis Untuk Abang..


Abang..
Jangan terkejut bile tengok umah kite dah lain..
Ohh~~ maksudnya susunan perabot kat ruang tamu n bilik kite..
Lupe nak gitau..
Almari baju abang tu, aling dah pindahkan ke bilik 2..
Jangan nanges dulu..
Bukan bermaksud abang kene tido bilik no 2 n aling bilik no 1..
Tapi aling pindahkan sebab sempit sgt dah..
Nanti nak tambah katil baby n almari kecil dia..
Haaa.. lagi satu..
Segala seluar n baju yang yg abang dah tak muat, aling dah siap lipat n susun kat lain..
Jadi.. jika abang terasa nak pakai balik baju2 tu n nak digantung semula,,,
SILA KURUSKAN BADAN ANDA.. haha

Uhhh~~~ alhamdulillah.. selesai jugak akhirnya nak deco umah.. deco la sangat, bunyi cam gempak je.. haha.. masuk yg hari ni, dah kali kedua aku alihkan susunan perabot dalam umah sejak peknen.. first2 dulu, aku alihkan semua perabot kt ruang tamu mase aku peknen 8 minggu.. cuak gak sebenarnya nak angkat TV yang amat berat, 29 inci gitu.. nak alihkan sofa L-Shape tu lagi, nak alihkan rak TV.. doa banyak2 mitak ALLAH jaga kandungan n alhamdulillah.. balik2 surprise gitu kat abang sebab mase aku deco umah tu abang gi kelas..

Ini adalah kali kedua deco umah.. sebenarnya, bangun pagi tadi hajat nak kemas2 seperti biasa.. tapi sebab dah bosan dengan kedudukan perabot2 ni, so, kuatkan semangat! yeay!! saje nak surprise kan abang untuk kali kedua sebab abang sekarang kat Temerloh.. insya ALLAH, petang nanti sampai.. mase nak angkat TV tu, tibe2 rase cam tak mampu je.. tapi pikir2 balik, kalu dulu mampu, kenapa skang tak mampu plak.. hihi.. akhirnya siap jugak deco..

Masuk bilik aku, memang dah berhajat nak alihkan almari kain yang terisi dengan baju2 abang.. sebenarnya, nak tukar isi je.. baju aku masuk dalam almari abang, n baju abang masuk dalam almari aku.. kenapa almari asing2? cikgu kan.. baju mesti lebih 30 PASANG.. tak kan nak rotate baju sama gi sekolah.. oleh sebab baju aku yg terlalu banyak tahap melampau, abang terpaksa beli almari lain untuk baju dia.. haha.. dan tujuan aku pindahkan baju aku masuk almari baju abang n almari tu dah selamat ke bilik no 2 adalah sebab semua baju kurung aku dah TAK muat sekarang.. hikhikhik..

Alang2 dah tukar isi dalam almari tu, aku pun lipat la mana2 baju n seluar yang abang dah tak muat.. malas nak gantung2 penuhkan almari.. kawen nge aku tak sampai setahun, tapi dulu saiz M dah tukar jadi saiz L skang [tak tau kot2 XL].. mane nak muatnya baju dolu2.. pastu mula la komplen, ish, abang dulu kurus je mase nak kawen.. abang2..

Sekarang nak rehat2 plak.. sian baby.. mama dia aktif sangat pagi tadi.. duk angkat mende berat2.. baby, baby letih jugak ke? ngeee~~~~



2 Comments:

incik said...

salam..akak yg disayangi...jgn push diri angkat brg berat2 selalu oke...
tapi...banyakkan berjalan oke kut supaya senang nak deliver..klw x salahla..
papehal..ila x risau..encik doktor ade di sisi akak...beliau tau yg terbaik untuk akak...
bertuah akak..;)..n baby pun bertuah jugak..
akak..jgn lupe upload klw dpt pic baby oke!

Mami Hadeef said...

wsalam.. hehe.. sebenarnya tak push sgt pun nak angkat berat2 ni.. tapi semangat nak deco umah tu mengatasi segala2nya.. hihi.. tu la.. tunggu 30 weeks ke atas, akak nak gi jogging la kat taman bandar tu.. eh, bukan jogging la, jalan2 round tasik.. asben akak jogging la.. hhi.. oke, nanti kalo akak gi scan, akak mintak gambar nge Doc.. akak pun nak simpan jugak satu gmbr kenangan bby dalam perut..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online